Fekete párduc
Szöveges ítélet
2014. júliusában került hozzám. Ez volt az első autóm. Szerettem nagyon! Autókereskedő ismerős hozta az országba, Ausztriából. Két korábbi hölgy tulajdonosa volt, 180 ezer valós kilométerrel az órában. Alapvetően szerintem egy jó konstrukció ez az Isuzu (Y17DT) blokk, az elődje híres volt a megbízhatóságáról. Ahogy az utódja is, ami már közös nyomócsöves, viszont ez... Maradjunk annyiban, hogy nem túl szerencsés ez a félig adagolós-félig elektromos rendszer. Nem véletlen, hogy a rendszer leggyengébb pontja pont ez: az adagolóvezérlő elektronika. Az viszont tényleg olyan, amilyennek mondják: két verzió van. Vagy már tönkrement korábban és megjavították/cserélték, vagy pedig tönkre fog menni. Harmadik verzió nincsen.
Ezen kívül "tipikus Opel betegségei" voltak. Gondolok itt az állandóan tönkremenő klímára például. Egy ideig javítgattam, de miután már volt vagy 100 ezerben a klíma javítás, és már szinte minden ki lett cserélve mégis eleresztette a klímagázt, hagytam úgy.
Sajnos kétszer is otthagyott az út szélén az adagoló miatt. Először kb. másfél hónappal a vásárlás után. Az a baj, hogy semmilyen előjele nincsen, ha döglődik az adagolóvezérlő. Egyik pillanatban még jó, a másikban meg leáll a motor. Újraindítani hol lehet-hol nem. Először a városban hagyott "az út szélén", másodszor viszont az M3-mason. Sajnos itt elvesztettem a bizalmam az autó iránt, ezért fájó szívvel, de az eladás mellett döntöttem. Sajnáltam, mert szerintem egy jó típus, a márkát is szeretem.
Felszereltsége nekem elég volt. Szervó, 4 tárcsás fék, ABS, CD/USB rádió (Kenwood fejegység volt benne), 4 légzsák, elektromos ablak elöl és tükör. Gyári megnevezése Comfort volt. Gyönyörű szép metál fekete színe volt.
Amit pozitívumként ki tudnék emelni az elsősorban a fogyasztás. Írnak itt meséket 4 meg 4,5 literes fogyasztásokról. Hát ez egész egyszerűen nem igaz. Ez az autó 5,5 litert fogyaszt vegyesben, minden szabályt betartva, télen-nyáron (!). Ha a klíma is megy (ha épp működik), akkor 5,9 volt az átlagom. A másik pozitívum, hogy nekem 40 ezer km alatt írd és mond, egy deci olajt nem kellett utántöltenem. 10 ezrenként cseréltem 5W-40-es márkás olajra (Mobil, Castrol). Pont annyit fogyasztott, hogy 10 ezer km után a MAX-ról a MIN-re lement, tehát 1000 km-en fogyasztott 1 dl olajt. Üzemanyagból csak jó minőségűt kapott, de szerintem a legjobb a MOL gázolajjal volt. Egyszer volt benne szigorúan kísérleti jelleggel Auchan dízel. Az volt az egyetlen (!) tankolásom, ahol meghaladta a 6 litert a fogyasztás. Egy tele tank így olyan 800-850 km-re volt elegendő úgy, hogy nem kellett izgulni, hogy elérünk-e még a kútra. Amit még érdemes megemlíteni az a csomagtér. Hatalmas, és a hátsó ülés síkba dönthető, így elég sok minden belefér. Imádtam, hogy mind a négy ajtózsebben ki van alakítva hely italnak. Dobozos üdítő, vagy fél literes palack belefér, és nem borul ki!
Utólag szereltettem bele tempomatot (gyárit). Ezt mindenkinek ajánlom, nagyon jó!
Negatívumként a klímával való állandó szenvedést emelném ki. Ezen kívül még annyi, hogy nekem hosszútávon nem volt kényelmes a vezetőülés. De ez abszolút egyéni.
Összességében ez egy jó konstrukció szerintem. Fontos, hogy milyen a konkrét példány. Igaz, még egyszer ilyet nem vennék, de az utódot az 1.7 CDTI-t szerintem igen. Ott már kidobták az autóból a leggyengébb pontot!
Az utódon sokat gondolkoztam. Végül egy E39-es 520i lett, ami minden szempontból más. Azonban ez már egy másik ítélet témája lesz!
Hibalista
- rádió: rosszul volt bekötve az antenna - elektromos tükörállító kapcsolója: le volt törve a kapcsoló - klíma: vásárlás után derült ki, hogy nem működik. Aztán egy töltés megoldotta, de nemsoká elengedte a gázt ismét. Hagytam a fenébe, aztán elvittem kb. 1 évvel később egy klímáshoz, ahol kiderült, hogy a klímahűtő ferde volt, és eresztett. Csere szárítószűrővel együtt (50 ezer). Aztán egy darabig (értsd kb. fél évig) működött. Majd egy O-gyűrűnél elengedte a gázt. Csere, majd egy darabig ismét működött, aztán újra elengedte a gázt. Ezután már töltésnél is vákuum hibát írt. Meguntam, nem foglalkoztam vele többet, így is adtam el. - adagolóvezérlő elektronika: típushiba sajnos. Másfél hónap használat után ment tönkre. Több napos hercehurca és 25 ezer forint után megjavult, egy év garanciával. Majd másfél év után újra elromlott, ezúttal felújítás másik szakembernél kb. 40 ezerért. Az eladásig jól működött. A legnagyobb baj ezzel a hibával az, hogy nincsen előjele, egyszer csak leáll menet közben a motor. - előtöltés szabályozó szelep: sajnos ez is típushiba, átszakadt a membrán. Ha átszakad, akkor elkezdi áztatni gázolajjal a motorvezérlőt - érdemes a csatlakozót ellenőrizni. Ha gázolajos az elektromos (!) csatlakozó, ami a motorvezérlőbe megy, akkor átszakadt a membrán. - jobb hátsó fék: 4 tárcsás verzió volt, és az első közös évünkben nem kevesebb, mint háromszor (!) kellett cserélni a fékbetétet. Nem tudták megmondani, hogy mi a gond, a féknyereg jó volt, kézifék bowdent is cseréltek. Azért is volt bosszantó, mert én 40 ezer km-t tettem meg vele úgy, hogy az első fékekhez nem kellet nyúlni. Azzal az első betéttel és tárcsával adtam el, amit még Ausztriában raktak bele. Valaki, valamikor.
Ide hordtam szervizbe
KWIK FIT - Bp. III. kerület, Szentendrei útNem akarom megbántani őket, de nem értenek az autószereléshez. Alapvető műszaki ismeretek hiányoznak. Tisztelet annak a kb. két embernek, akikre ez nem igaz, és tényleg lelkiismeretes munkát végeznek!
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Autó villamossági szaki, Bp. III. kerület, Bojtár utca 33.Korrekt, becsületes. Igazi szakember, megfizethető áron! Mindenkinek ajánlom!
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 520i (E39) |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
