Elrepült felette az idő vasfoga
Szöveges ítélet
Szerettem. Hibái ellenére sajnálom, hogy elválnak útjaink. Kezdem a jóval és széppel.
A klíma néhány perc alatt sarkvidéki időjárást varázsolt a legnagyobb kánikula idején is. Az elektromos ablakok sosem akadtak el, az elektromosan állítható külső tükrök is működnek, és hát a 101 ló adott neki egy kellemes gyorsulást, akár dombon felfelé is. Most pedig jöjjenek a rossz emlékek.
218000-es óraállással vettem, később kiderült, hogy visszatekerték az órát. Füstölt, mint az olajkályha, és úgy itta az olajat, mint részeges matróz a rumot. Vittem szerelőhöz, kompressziót mértünk, kifogástalan volt mind a négy hengeren, de nem hagytam nála, kerestem másik szakit. Diagnózis: szelepszár-szimmeringek felkeményedtek, motorolaj kerül az égéstérbe. Kisebb generál, nyolc kipufogó szelep, szimmeringek, vezérműszíj, 225000 forint. Pár hónapig tünetmentesen szaladgáltunk, egyszer elkezdett világítani a motorellenőrző lámpa. Vissza a szakihoz, lambdaszonda, 15000. A szelepek cseréjekor a mester a lelkemre kötötte, hogy az olajat és vizet rendszeresen ellenőrizzem. Meg is hálálta magát a figyelmeztetés: elkezdett fogyni a hűtőfolyadék. Nem látványosan, de észrevehetően. Irány a szerelő. Fél napja ráment, mire megtalálta a hibát: a fűtőradiátornál lyukadt ki egy cső. Nem nagy lyuk, de épp elég, hogy a víz távozzon rajta. 15000, itt a munkadíj volt sok, mert szét kellett borítani az egész bazárt, hogy hozzáférjen a csőhöz. Egy darabig megint szépen futott a szekér, aztán az ABS visszajelző hunyorgott rám gúnyosan: jobb első ABS-jeladó, kerékagy-csere, 20000. Aztán olajcserénél hív a szerelő (már törzsvendég voltam): ahogy járatta a motort, leszakadt a hűtő. 75000. Aztán mikor jött a műszaki ideje, hívott a mester: ha nem cserélünk kipufogót, nem megy át a műszakin, mert már olyan, mint a szita. 165000 lett a vége olajcserével, gumikkal, műszakival. Megint eltelt pár eseménymentes hónap, aztán a húsboltból hazafelé (20000 forint ára hús a csomagtartóban a nyári kánikulában, nem volt őszinte a mosolyom) nem fordult el a kulcs a gyújtáskapcsolóban. Telefon: ha sikerül elindítani, egyenesen a szerelőhöz menjek, de ne állítsam le a motort, ha nem sikerül, hívjak trélert. Sikerült elindulnom, gyújtáskapcsoló csere, 15000. Ez volt az utolsó meghibásodás, amit még megcsináltattam, mert a következő már a vég kezdete volt. El akartam indulni a henteshez, elherdálni egy kisebb összeget húsra, de rutinos róka módjára megnéztem az olajszintet: hibás a nívópálca, nem ér bele az olajba. Irány a bolt, egy liter olajat belecsorgattam, és megint rendszeresen ellenőrizni kezdtem a vizet és az olajat. A víz nem fogyott, de egy hónappal és 1200 km-el később megint olajat kellett tölteni bele. Jobban megnéztük, gázadásnál szép, kékes füst bodorodik a kéményből. Laikus diagnózis: bármi lehet, de ennyi nyűglődés után beláttam. szeretett Opelem felett elrepült az idő vasfoga. Most a trélert várja lemerült akkumulátorral, és megy a bontóba, ahogy azt Balló Marcell is javasolta a Mennyit ér? rovatban néhány hete.
Hibalista
- Szelepszár-szimmeringek, hűtő, gyújtáskapcsoló, ABS-jeladó, lambdaszonda, kipufogó
Ide hordtam szervizbe
Vogronics Gábor, Pécs (csak ajánlani tudom, érti a dolgát és korrekt)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 218000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Focus |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
