Elegáns időutazó!
Szöveges ítélet
Az autót (Opel Astra 'G' Sedan, 1,4 twinport, 90 LE, évjárat 2005.) három és fél évesen vettem, 65.000 km-el a háta mögött, nagyon megkímélt, szinte már újnak kinéző állapotban. A hófehér, négyajtós sedan változat azonnal a szívemhez nőtt.
A külső formája (a múlt századi dizájn ellenére) szerintem a mai napig megállja a helyét, bár a forgalomban teljesen eltűnik vele az ember, mivel rengeteg van belőle az utakon. Ezért is kerestem 4 ajtósat, azzal talán ritkábban találkozni, fehér színben pedig szerintem kifejezetten elegáns.
A motor teljesen átlagosnak mondható a maga 90 lóerejével. Általában két személlyel használjuk a kocsit, így tökéletesen elég, de csomagokkal, vagy több személlyel már kissé veszít az erejéből. A motort 3000 fölé pörgetve tökéletesen meg lehet vele oldani a közlekedési szituációk zömét, de rizikósabb előzésbe azért nem tanácsos belekezdeni.
Kellemes 110 km/h körüli utazó tempónál a fogyasztás nálam 6 liter körül alakul, de nyugodt csordogálás esetén 6 alá is bekukkant. Városban, váltásoknál nem érdemes 3000 fölé pörgetni, cserébe pedig jó fogyasztással hálálja meg a törődést.
A futómű kellően feszes, stabilan gördül az autó a hazai utakon is, a gyári méretű - vredestein sportrac 3 - gumikkal iszonyatosan jó tapadást produkál, így még egy kissé sportosabb vezetési stílus is felvehető. A fék jól adagolható, bár lényegesen kevésbé harapós mint mondjuk a céges, négyajtós H Astrá-é.
A beltér visszafogott, a kárpitok tapintásra jó minőségűek, hely elöl-hátul van bőven, egy négy fős családnak tökéletesen elég. A csomagtartó 460 liter, ami nekünk bőven elegendő (sőt), viszont a nyílása - tekintve, hogy sedan - nem elég nagy ahhoz, hogy méretesebb dolgokat is bepakoljunk.
Összességében szerintem egy nagyon jól összerakott, (az erős és merev karosszéria miatt) biztonságos, megfelelő motorral választva és használva kellően dinamikus családi autó. Ha tehetném újra ezt választanám!
Hibalista
- Bosszantó beázást tapasztaltam az egyik évben. Az autó gyakorlatilag egy úszó erőddé változott az egyik tavasszal. Szakszervizben többszöri átvizsgálást és tanácstalanságot követően, a teljes műszerfal "kipakolása" után meglett a probléma (beázás) forrása. 40.000. Ft-ból kijött a javítás, azóta egy csepp eső sem jutott be.:) - Amúgy semmi gond nincs (nem volt) az autóval. A szokásos olaj- és alkatrész cseréken kívül nem kellett hozzányúlni.
Ide hordtam szervizbe
Penthe Autóház - Pécs
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 64500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Meriva 1.4 Turbo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
