Egy igazi társ, aki még jól is néz ki.
Szöveges ítélet
--megvétel--: Nem ezt az autót kerestem. Nézegettem interneten az autókat és rábukkantam. egy Opel kereskedésben állt beszámított autóként. Fekete Coupe, Kék Alcantara/fekete bőr belsővel (Linea Blu). Az autót 1600 euróért árulták. Vezetett szervízönyv, ami azt jelenti hogy újkorától abba a szervízbe hordták ahol megvették, és ott is számították be, 2 tulajdonos, 1 hónap műszaki még. Szép volt úgyhogy elmentem megnézni, ami a képeken nem látszódott hogy el van rohadva a hátsó sárvédő ív. A belseje mintha új lenne. Megalkudtunk 1400 Euróban, kapott friss műszakit (fék csere után). én naponta 47 kilóméter megyek majd jövök munkából (azaz majdnem 100 minden nap), úgyhogy a lehető legnagyobb ˝Hülyeség˝ egy 2.2-es szívó benzines autót megvenni. De megtettem. A megvételkor tudtam hogy ezek a Z22SE motorok híresek a vezérműlánc problémákról, de reméltem hogy a rendszeres szervíz amit kapott kivétellé teszi.
--napi használat-- Az autót rendszeresen használtam\használom, 3év alatt majdnem 60.000km-t mentem vele. Mivel ez 90%-ban autópályás használat a fogyasztás 7-8 L/100km-re jött ki, 130-as utazó sebességgel. Lehet lejjebb is vinni de én nem kíméltem. Ha kell pörgetem. Amit észre vettem hogy fogyasztja az olajat. mégpedig kb 6-7 decit 1000km-en. A HASZNÁLATI ÚTMUTATÓBAN az áll hogy a NORMÁLIS olajfogyasztás ezeknél a motoroknál 6deci 1000km-en. Sokan azt mondták hogy ez nem normális ezt meg azt ki kell cserélni, de én úgy vagyok vele hogy mivel a könyvében van benne, nem foglalkozok vele. Nem leszek rest 2-3 tankolásonként ránézni az olajra, és utána tölteni ha kell. Nem bontom meg a motort hogy megcsináljak egy lehet hogy nemlétező problémát és előhozzak 3 újat. Had egye.
--szervíz igény--: Jóformán azt mondanám hogy nincs. Sokszor én érzem magam szarul hogy nem költök rá olaj és szűrő cserén kívül. De egyszerűen nincs mire. 3év alatt az aksit, de még izzót se kellett cserélni. Ami újonnan projekt lesz az egy kuplung csere, de az se lenne muszáj. ja és ezzel együtt egy főtengely szimering csere mert ott minimálisan folyik az olaj. Esztétikai dolgokon kívül jelenleg nincs mit költeni az autóra (esetleg új gumi garnitúra, mivel az autó nagyon orr nehéz hamar eleszi őket). Egyszer nem robbantam le vele, semmi hibaüzenet nem jött elől (a hűtőrendszerest leszámítva amit fent írtam). 5W-30-as Liqui Molly dexos2 olajat kap, minőségi szűrőkkel és kész. Egész életében 5W-30-as olajat kapott és szerény véleményem szerint ez összefüggésben lehet azzal hogy semmi baja a vezérmű láncnak, mivel ha jól tudom akkor a legtöbb esetben olajozási problémák miatt szokták magukat megadni. Lehet a 10W-40 nem neki való, kitudja.
--kényelem--: Klíma,Tempomat. Kb ez a 2 kényelmi extrája van, de nekem nem nagyon kell több. Az ülések egész kényelmesek deréktámasz, oldaltámasz, mély pozíció. csomagtartóban elvesznek a dolgok. Coupe létére egész élhető.
--teljesítmény--: 147LE, 202NM (ha jól tudom) nyomaték. Elég. Lehet vannak erősebb autók de elég ez szerintem. Előzni lehet vele. Szívóbenzines, és 3000-alatt nem nagyon megy, pörgetni kell. Nálam 2000 alatt csak akkor van a fordulat ha leállítom a motort. Autópályán ( Természetesen német) 220 körül van a vége, kipróbáltam.
Összességében szeretem. Egy olcsó de mégis stílusos autó ami nem mindíg jön szembe, olcsó fenttartási költségekkel (legalábbis nálam), relatív jó teljesítménnyel. Napi munkábajárásra nem ajánlom ha fáj az hogy tankolni kell, városban nem ritka a 12-13L-es fogyasztás, de alapvetően csak ajánlani tudom.
Hibalista
- -Kipufogó elrohadt: Katalizátortól hátra komplett csere. Sport kipufogó dobbal együtt kb. 70.000ft - -Fék csere KOMPLETT: Kopás miatt. Minőségi hátul Brembo elöl Zimmermann léghűtéses (csak hogy jól nézzen ki) kb. 100.000ft persze ennél lehet jóval olcsóbban is. - -Klímahűtő ventillátor beállt (folyamatos hibaüzenet a hűtőrendszerre klíma használata közben): Szétszedés, megtisztítás, olajozás. kb. 0ft - -Jobb hátsó sárvédő ív csere rozsda miatt: Kb. 100.000 fényezéssel - -Koccanás egy kővel a parkolóban: Bertone ködlámpa újonnan nincs- bontottan találtam 15.000 ft, lökhárító fényezés otthon: kb 10.000ft - -Szelepfedél tömítés csere: Olaj az egyik gyertyánál. kb 20.000 ft - -Sok esztétikai dolog volt még.
Ide hordtam szervizbe
én.Egyszerű rajta dolgozni, elvégre egy G Astra, 1-2 speciális alkatrészt leszámítva G Astra árban vannak az alkatrészek. Egyszerűbb szereléseket otthon egy kurblis emelővel, egy bakkal, és egy szerszámos készlettel meg lehet oldani.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Egy ismerős akinek van műhelye.Nem sokat látta még az autót mert nem romlott el nagyon semmi.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Megane RS |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
