A szerethető dízelmozdony
Szöveges ítélet
2008
Az autót hosszú távra vásároltam, íme néhány kezdeti tapasztalat:
Kedves, praktikus, mindenre jó Opel, szép formával, erős motorral, egyszerű, agilis futóművel, sok praktikummal. Jól kihasználható a csomag és az utastér.
Takarékos és csöndes motor, kulturált motorhang (szinte sportos), jól leadott teljesítmény (82LE) és elegendő erőtartalék.
Amit hiányolok belőle: hatodik sebességi fokozat(autópályán 130-tól 3000- fölött forog, itt már 5,5 felett eszik, télen ez lehet 6 L is), és egy könyöktámasz.
A nyomatékgörbét remekül eltalálták, a nagyobb hengerűrtartalom miatt már lentről húz, egyenletes a nyomatékgörbe, nem nagyon kell pörgetni, nagyon kényelmesen, precízen adagolható.
Szerintem szép időket fogunk együtt tölteni.
2012
A legutóbbi ítélkezés óta eltelt négy év, ennyi idő alatt már összenövünk az autóval, látjuk a jó és kevésbé jó dolgait.
Az astrával a kapcsolatunk csak erősödött, de megpróbálok elfogulatlan lenni. Időközben több más autót is használtam céges és más célokból. Bármely kategóriabeliből szívesen ültem vissza az astrába.
Néhány tapasztalat a közösen lefutott majdhogynem 40 000 km után: Az autó állapota, megbízhatósága nem változott. Hozzátenném, hogy ez köszönhető a gyári, 30 000 km-es szervizperiódus gyakorlatban való megfelezésének (értjük itt az olajcserét kb 10-15000 km-enként, más munka az autóval azóta sem volt). Kötelező vezérlés, féktárcsa ennyi. Az astra megbízhatóan teszi a dolgát. Gyakorlatilag minden célra tudom ajánlani, mert kategóriájában egy szép autó a mai napig, konyhaszekrénytől a teljes kis családig, kutyástól minden "belefér". Hosszabb és rövidebb utakra is kiváló, ám ajánlott tisztában lenni a dízel használattal, nem tönkretenni kizárólag rövid utakkal, bemelegedési fázison belül.
Amitől nem tökéletes a kapcsolatunk- negatívumok: téli használat - fűtés. Télen városban, dugóban való ácsorgáshoz nem ajánlom fázósoknak. Az 1.7 cdti ugyanis nagyon kis veszteséghőt termel. Városban, ha nem pörgeti az ember, fagypont alatt fél óra alatt nem melegszik a víz, ha megmozdul a mutató és feltekerjük a fűtést, hamar visszahűl. A fűtés egyébként hatékony, állandó fordulaton, pl. autópályán 10 perc alatt felmelegszik és tartja az üzemi hőfokot.
Amiért még mindig szeretjük: a 82 lóerős motor még mindig jó dízeles vezetési élményt nyújt. Nem kell fölöslegesen pörgetni, de azt is abszolválja ha valaki a sportosabb vezetés híve. A nyomaték kis fordulaton rendelkezésre áll, és hosszan meg is marad. Mindemellett az idei enyhe télen városban 5,2 liter/100km, nyáron 4,9-5,2 körül, kiegyensúlyozott stílusban.
Beszerelésre került a gyári tempomat (szoftver / hardver gyárilag benne van ebben a motorverzióban), így még sokkal kényelmesebb lett az autózás.
Komfort: amit az utolsó ítélet óta egyre inkább tapasztalok más autókhoz képest, hogy hidegen, melegen csendes a motor. A dízeles kerregés helyett üzemi hőfokon már majdhogynem benzinesre csillapított a bejutó hang, magas fordulaton sincs kerepelés.
Ajánlom az autót!
2016
Telnek az évek, és azt kell mondjam, a kapcsolatunk mit sem változott. Most kezdjük a 9. közös évünket.
Az Astra teszi a dolgát, pont. A főbb tapasztalatokról:
Olajfogyasztás nulla. Fogyasztása stabilan 5,5-ös éves átlag, a motorhoz nem kellett hozzányúlni. Rozsdásodás nem jellemző (hátsó kipufogó dob külső rétegét kivéve, de még az is gyári), gyári alvázvédelem még hibátlan. Beszerelésre került Armster típusspecifikus könyöklő, nincs útban a kezelőszerveknél és sokat hozzátesz a kényelemhez, a váltó alacsonyan van és könnyen jár, így lehet csuklóból kényelmesen váltogatni.
Pár éve közel az otthonunkhoz elszállt az egyik motorvezérlő egység. Haza tudtam gurulni, magát az egységet kellett cserélni (kb 50 000 HUF az egység).
Bal első kerékcsapágy megszólalt, cserés volt, sajnos csak kompletten lehet kapni ABS-el, emlékezetem szerint kb 30 000 HUF.
Egyik levegőszállító gumicső elöregedett, 4000 HUF volt a gyári új.
Egy vízcső elöregedett, kb 2000 HUF volt az új.
Hátsó fékbetét csere, pár ezer HUF ez is.
Összesen kb ennyi, ezen kívül 8000-10000 km-ként olajcsere + szűrők. 1-2 évente klímatisztítás. Évente teljes felülvizsgálat szervizben a lelki béke érdekében.
Fogyasztási rekordot döntöttünk. 4 felnőtt ember, plafonig pakolt csomagtartóval, autópálya 50%, országút 30%, város 20%, klíma az út kb 60 %-án bekapcsolva. Az út kb 900 km. Tankolástól tankolásig 4,8L / 100 km. Normál tempóban, előzésekkel, kis dugózással.
Lekopogom, hogy maradjon ilyen jó ez a kapcsolat. Ha a kora miatt eladósorba kerül, leinformálhatóan ajánlom majd szeretettel az új gazdának, eredeti, végig vezetett szervizkönyvvel, összes gyári kulccsal és minden gyári tartozékával (emelő, szerszámok, pótkerék, elválasztó háló, rögzítő háló, téligumi gyári felnin, stb), rendesen karbantartott, gyári állapotú autó.
Összefoglalva: még a mai új autókhoz képest is egy szerethető, jó megjelenésű autó, kiválóan kihasználható csomagtérrel, kis olcsó praktikumokkal, versenyképes fogyasztással, nyomatékkal, csendes motorral, kis fenntartási költséggel.
2018
10 éve van nálam, egyelőre nem szeretném még eladni az alábbi okokból:
- valós km
- rozsda nem jellemző (gyári alvázvédelem)
- csendes, változatlanul takarékos, nulla olajfogyasztású motor
- változatlan állapotú beltér
- kopóalkatrészeken kívül minimális szervizigény
- stb (minden szükséges felszereltség - tempomat, nagy csomagtér, csöndes motor, 5,5 éves átlagfogyasztás)
A következő fogyasztási rekordot ismét telepakolt autóval sikerült elérni, 4,7 L / 100 km, egy 950 km-es távon (70 % autópálya, 130-as tempó + klíma bekapcsolva; 20% országút, 10% város).
2018 év elején jobb hátsó féknyereg csere, hátsó betétek cseréje, kézifékbovden csere, bal első axiál kormányrúd csere.
Horvátországi nyaraláshoz 2 kerékpár mindösszesen a jobb hátsó támla lehajtásával (első kerekek leszerelve) befért, így 4 személy + a teljes cucc még elfért, és nem kellett plusz kerékpártartót fölszerelni. A fogyasztás 4,7-es átlagon belül maradt.
2018 hibalista: Bal hátsó kerékcsapágy kezd búgni.
A nyáron megkezdtük közös 11. évünket.
2020
12. közös év, már van mellette új autó, de nem igen hajlok rá, hogy eladjam. Egyelőre nosztalgiajáratnak használom második autóként, ami nem is annyira nosztalgia mint gondolnánk.
A tapasztalataim megerősítik a fent leírtakat. Nulla olajfogyasztás, 5,4L körüli éves átlag, semmi hiba, probléma.
Az új, hasonló kategóriáshoz képest egyes részleteiben még igényesebbnek, jobban összerakottnak is tűnik. A menetzaj sem magasabb, legfeljebb a vibráció és a szélzaj a kor fejlettségének megfelelő. A hifi viszont összehasonlíthatatlanul szebben muzsikál, 8 gyári (még nem olcsó, kínai) hangszóró, gyári fejegység. Dinamikus, élvezhető hangzás, ez fog majd hiányozni.
Aki tudja nélkülözni az olyan nélkülözhetetlenül fontos dolgokat mint telefontükrözés, automata fényszóró és ablaktörlő, szenzorok, kamerák, adaptív sávtartó stb., és megelégszik egy simán dinamikus, takarékos, könnyen vezethető autóval, az szeretni fogja.
Hibalista
- Lopási kísérlet, szándékos rongálás: manuális zárszerkezet, kerékcsavarok, fényezés szándékos felsértése. Az autó zárt helyen áll, ezek parkolások során történtek. - - Kopóalkatrészek - csere. - - Motorvezérlő elektronika egység - csere. - - Turbo jeladó - tisztítás.
Ide hordtam szervizbe
Boros Autószervíz Budaörs
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
O.K.É. Autóklinika - Korrekt munkaÉrdi futómű szerviz és vizsgabázis - Kulturált ügyfélkezelés, rugalmas munka, szigorú műszaki vizsga
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 88000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Corsa 1.5D | Következő autója? | Opel |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
