Dász röttlih OPC vunderbár
Szöveges ítélet
Elhoztam Bécsből az egyetlen még működő osztrák piros turbót, 354 bepapírozott lóerővel, közepesen tahó kókányolással, de közel hibátlan kasztnival (csak a két ajtó alján voltak korróziós nyomok). Minden (=összes beltér & kültér) alkatrészt kicseréltem, megvettem/beszereztem hozzá. Néhány alkatrész (pl. komplett váltókar és kulissza) a turbós OPC-khez gyártott változatban gyakorlatilag az utolsó darabokban volt a GM Parts-nál. Van ami már ki is fogyott (pl. turbós G OPC grille az eredeti, csak ehhez gyártott "OPC" felirattal). Az ilyesmi kincseket hosszas ebay turkálás, no meg a többi hasonlóan agya-roggyant szaktársakkal történt intenzív tarhálás, cserebere és üzletelés útján szereztem be. Ennek közben jártunk Fucking-ban, egy kis délnémet faluban, nem messze az osztrák határ túloldalán található Petting nevű, hasonlóan szerencsésen elnevezett településtől. Elképzelem, hogy mekkora biznisz lenne egy maratonfutást rendezni "from Petting to Fucking" vonalon, sztem lenne pár jelentkező. A romantikus alkatrész hajtóvadászat egyébként a kedvencem, habár germán őstermelőkkel nem mindig könnyű az alkudozás. A pögósodás miatt a régi GM modelles cuccokat kiárulták, nem lesz belőlük új soha többé, emiatt az OPC tartásának ez a faktora egyre erősebb.
Az autó _piros_ színt kap. Eredetileg piros volt, "magmarot", ami egyébként egész hasonlít a _piros_ színre. Gyártottak 131 db-ot összesen magmarot színben (79U kód), ebből 67 db volt balkormányos itt a kontinensen, talán mostanra maradt jó ha 30. A piros-fekete nappabőr belső tovább szűkíti a kört, minthogy kemény 14 db-ot gyártottak belőle (XXRL kód). Ennek a teljes belsejét Viktor a 'Bőrember' gyönyörűen rendbe rakta.
Volt jó pár OPC elődje, mindenek előtt az ardenblau szegény Terror Panda, akinek a kálváriáját anno leírtam. Sokat tettem azért, hogy igazán ütőképes legyen, és hát nem is lett rossz, de valahogy nem volt az igazi. Nem volt _piros_.
Terror Pandától sok cuccot megörökölt. AP Racing fékek, KW Variante 3 futómű, a jó kis Quafe sperres F23 váltó. A koronát mégis most sikerült 14 év után feltenni a motyóra. Előkerült egy komplett szett 5x110 lukosztású ATS DTC, 8,5x18. Hibátlan kupakokkal. Azért csoda, mert ilyet nem is gyártottak. A kereskedőtől kettesével hordtam el az 5x112-es darabokat a végkiárusítás alatt. 8 kg súlyú magnézium felni, aki értékeli az ilyesmit, tudja mit jelent mindez. Csak annyit erről, hogy a gyári 7,5x17-es hópihének majdnem 13 kg a tömege. Szóval egyszer kérdezte a paci, hogy minek ennyi? Mondtam neki, sok a repedt. Bólogatott, de hát ugye ezek a felnik eleve nem voltak forgalomban, a Seat Cup hivatalos felnije volt. Mondom, de kár, hogy Opelhez csak a 7,5x17-est gyártották. Vakarja a fejét. Ez igaz, de neki van egy garnitúra 5x110-ese, 8,5x18, anno minta volt, de végül nem lett forgalomba hozva. Itt áll 8 éve a sarokban. Nyihaaaa, ez volt az évtized gasztrás alkatrész vétele. Egy keréken a fék, a futómű és a felni együtt 17 kg-ot csökkentett a rugózatlan tömegen. Észre lehet venni.
A 3 ajtós OPC turbo nagyon vagány taliga. Továbbra is az a véleményem, hogy szlipperkedni a legjobb, nincs ember ebben a párhuzamos Univerzumban, aki elhiszi, hogy egy ilyen zagymadék lenyom szinte bármilyen "erős" autót. Pedig de, és jön Sanyiqua szaktárs bemondása szerint a "lefúvóval tarkított meglepi". Szóval Astra G OPC II Turbo über allas und für immer für immer!
Egy dolgot nem fog sose tudni a lelkem, vagyis hogy kettő az az egy: vé...nyóc..., de arra tartsunk egy másik Kis Pirost!!!
A _piros_ virágosdézsa az szerintem ronda, úgy hogy inkább OT-s lesz, ha megöregszem.
Hibalista
- a fene se tudja, mert mindent kicseréltem rajta
Ide hordtam szervizbe
Tarr Ati a szerelő cézár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 184000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5200 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | RS5, de nem adtam el, nem bolondultam meg | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
