A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra 1,4 Comfort 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Danton az ipari hulladék / hős

Szöveges ítélet

Három Astrát vettünk 2005-ben, mind 1,4-es, 90LE-s, 16 szelepes, Comfort felszereltségű, plusz a legfontosabb alap kütyük (ABS, klíma, elektromos ablak/tükör). Kis cégnek kis vezetői részére alkalmas járgányra gondoltunk. Előtte is Opeleket vásároltunk, a típus kézenfekvőnek tűnt. Név szerint Danton - a szóban forgó darab - Robespierre és Marat volt a három talicska. Azért Dantonról írok, mert ő volt a legnyomorultabb helyzetű hármójuk közül.

Szóval Danton 1,5 évet húzott le, mint főnöki kocsi, amikor a gazdája egy negyedik gyermeket nemzett, és így egy Zafira örömködős új tulajdonosa lett. Robespierre és Marat végig parancsnoki taliga fokozatban szolgál(t).

A 1,5 év alatt 140ezer km-t tett meg a gép. Gyakorlatilag semmit se kellett hozzányúlni, az autó belsejéről meg se lehetett mondani, hogy közel a 150ezer km. A kormányon a kürtgomb nem volt megkopva/kilukadva, a műbőr váltózsák nem foszlott, mint kalács, a kárpitok, az ülés szinte makulátlan, a kasznin egy sérülésnyom nem volt. Óratekeréssel el lehetett volna adni 50-60ezer km-t futott kocsinak. Olajat nem evett, váltója jó állapotban volt, motorikusan is minden rendben volt, vitte az óra szerinti közel 200 km/h-as végsebességet, amit egy ilyen 1,4-es standard kell teljesítsen. A futóműve, a kormányösszekötő is elég jó állapotban volt, nem kellett semmit cserélni. A féktárcsák 90ezerig vitték, ekkor a második garnitúra volt rajta, szintén teljesen használható állapotban.

Ennyit előzetesen arról, hogy hány km van egy eladó Astra G-ben, ha ráírják, hogy 130ezer km. Nézzünk rendesen körül.

Ekkor került át szegény Danton a közhasznú ("kulcsos") nyomorultak táborába a cégnél, ahol váltott lovászokkal, különféle szörnyűséges kiképzésekben részesül az autó elég hamar (terepi munka - juuuuj). Még nem volt 200ezer az órában, amikor az első ülések egy-egy helyen kiszakadtak (éles tárgyat szállítottak, khm), a műszerfalon és a kabinban minden elzsírosodott, elszutykosodott, szétkopott. Ekkor volt a kocsi jó 3 éves.

Egy további évet ment el a gép, anélkül, hogy végelgyengülési alerteket ne küldött volna. Sajnos 230ezer km-nél ez is elkövetkezett. A motor állandóan forralja a vizet, jelentgették elég sűrűn. Elvittem hát az autót egy hétvégére. Nekem nem forralta, azaz 160-as tempónal mégis. A menetteljesítmények egyébként a 230ezer km ellenére megvoltak, a 0-100 is 11 mp környékén, a végsebesség közel 200 km/h továbbra is óra szerint. A próba során jöttem rá, hogy ez tényleg forralja a vizet. :)

A motorja szét lett szedve. A diagnózis egyszerű és egyértelmű volt, a motor gyakorlatilag a 90ezer km alatt rommá-sz@rrá lett hajtva, feltehetőleg 160 km/h alatti tempót autópályán nem igen láthatott a nyomingerje. A szerelő mondta, hogy még ilyen berágódott vízpumpát sose látott, ömlött a víz a tengelyénél. Egyébként gyári eredeti volt, nem cserélték a 120ezres vezérmű csere során - kispórolta a szeretett márkaszerviz. Az alu blokk a hőterheléstől meg volt kicsit görbülve, a hengerfej szintén tropa. 100 ropi volt a komplett csere cuzámmen, munkadíjjal, blokkal hengerfejjel, kutyafülivel. A márkaszervizben kicsit több, mint fél milkát mondtak ugyanerre.

Mondom a szerelőnek, ami olyan, hogy kukanizálandó, akkor azt most cseréljük, hogy ez a szerencsétlen kenguru még mehessen pár százezret, mert én újat nem veszek erre a célra, az ziher. A legizgibb az volt, hogy a szerelő átnézett mindent, és mondta, hogy a futóműhöz, az elektronikus rendszerekhez, a kipufogóhoz, a váltóműhöz nem kell nyúlni, gyakorlatilag a gyári eredeti rendszerek teljesen használhatók. Kivétel a kuplungszerkezet volt, az rommá volt gyalázva, a kinyomócsapágy, a kinyomószerkezet, a tárcsa mind cserés volt. Kb. ennyi, a kocsi azóta megint vígan fut, és várja, hogy szétüssék a nehéz lábú kollégák az arcát újfent.

Hat éves lesz, 250ezer felett van a futásteljesítménye, a használó jó népeknek továbbra is bezabálja a 8 litert (persze nekem azon a bizonyos hétvégén 6,83-as lett a fogyasztásom vele......), de megy. Rendületlenül tolja magát előre.

Az Astra G kiállja az idő vasfogát, nem rohad, a szerkezetei rém egyszerűek, a karbantartása nevetségesen olcsó, a komfort fokozata pedig, ha nem egy fapados 1,2-est választunk, akkor még elfogadható is lehet. A nívója gyalázatosan alacsony, a szépsége viszont a régi. Sőt, egyre szebb, ahogy telik az idő.

Nagyon vigyázzunk, hogy mit veszünk, ha ezt a modellt szemeltük ki! Nagyon! Észre se vesszük, hogy 100-200ezer km-rel több van benne, mint sejtjük.

Hibalista

- motor + hengerfej csere - 230ezer km-nél - kuplung csere - 230ezer km - kopó alkatrészek - ahogy kiadta

Ide hordtam szervizbe

Sok helyre

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 259000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Astra *.* Következő autója? Astra *.*
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (815 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)