Családi és (tudásához mérten) sportos
Szöveges ítélet
3 millió forintba került, újonnan vettük, alapfelszereltségű, néhány kiegészítővel. Van benne: szervo, klíma, cd-s autórádió. Nagyjából ennyi, meg az alap dolgok, tehát elég fapad, de nekem jó.
Eddig semmi probléma nem volt vele. Előfordult, hogy vmi zörgött a műszerfalon, de kapott egy jól irányzott öklöst és azóta rendben van.
A motorjáról annyit, hogy a 90ló szépen teljesít, de természetesen csak ha pörgeti az ember. Egy 98lovas Renault Megane chiptuningal felvértezve egyszerűen nem tudott mit kezdeni az astra 90pacijával. Nem értem hogy van, de jól van így. Alacsony fordulaton is egész jól elvan, városban 1800tól már lehet használni, 5ösben lehet vele tartani az 50et, olyankor 1600at forog a motor, de nem rázkódik, nem zúg, észrevétlenül elvan. 2-3000 között átlagos, semmi extra. 4000táján, ahol elvileg nyomatékmaximum van egész jól megy, 6000ig folyamatosan "húz", és simán elforog 6500ig, de az már túl nagy kínzás, habár körforgalomból kijövet kettesben padlógázzal jól lehet előzni. 1esben 50, 2esben 90, 3asban 130, négyesben 160, 5ösben 185, viszont 185nél 5600 körül volt a fordulatszám, tehát mehetne még, de ott már csak percenként 1-2 kilóméterrel gyorsul. Autóplyán 130-135nél 5ösben 4000 körül forog, pont a nyomatékgörbe tetején, ezért ott egy padlógázzal még simán lehet előzni, nem kell órákat várni vele, hogy bekerüljek a gyors sávba. Akár 140-150 el is lehet vele utazni, nem hangos, zenét is lehet hallgatni, beszélgetni is lehet nyugodtan. Persze nem egy Vectra szintű dolog, viszont ahhoz képest, hogy 1998ban jelent meg a kocsi és hogy mennyibe kerül sztem nagyon jó. Szélzaj 140nél kezd megerősödni, és 180 közelében nem is a motort hallani, hanem a szelet és a futóművet. A fogyasztása nem rossz. Ha kímélem, mindig váltok hamar, akkor 6.5-7 liter körül eszik vegyesen. Ha lendületesen megyek vele, jópár padlógázas előzéssel tarkítva, akkor akár 9 litert is bezabál. De ez legyen a legynagyobb gond.
A futómű nagyon jó, nem billeg, 160ig magabiztos, azon túl már nem ajánlott. Elég kemény egy kicsit gyorsabb kanyarvételhez, viszont nem annyira kemény, hogy ne lehessen hátradőlve utazgatni vele. Jellemzően alulkormányozott, a fara soha sem indul meg, még télen sem, viszont van, hogy annyira tolja az orrát, hogy a gumik is belesivítanak, de ez hétköznapi használatban nem jön elő, ehhez kényszeríteni kell. A fékek - nem ABSesek - nem rosszak, de lehetnének erősebbek. A dobfék hátul nagyon gyenge, egy nagyobb lejtőn simán le lehet tolni, de ez szerintem egy másodlagos júzer miatt van, aki 10 kilóméteren keresztül félig behúzott kézifékkel ment. Gondolom nem tett jót neki.
A beltér komoly, csupa fekete színű minden. A funkcionalitás jellemzi. Minden teljesen egyértelmű, és minden rendesen meg van világítva az utolsó kis pöcökig. Minden úgy működik, ahogy működnie kell. A kárpitozás fantázianeve New Orleans, ami a valóságban egy szürke olcsó kárpithalmazt jelent. Az ülések nem annyira kényelmesek hosszútávon, mert hátfájós vagyok és a gerinctámasz nagyon hiányzik, ettől eltekintve kényelmesen lehet vezetni. A kesztyűtartóban minden elfér, annyira nagy. Minden ajtóban van pohártartó és zseb, viszont ha a pohártartóba belerakok egy fél literes üveget, akkor az ablak kurbliját nem tudom tekerni, mert elálja az üveg az útját. Ez főleg határátkelőnél, autópályán fizetőkapunál és hasonló esetekben nagyon zavaró. A csomagtér 370 literes, ami pont elég 4 embernek egy 2hetes horvátországi nyaraláshoz. A hátsó sorban elég a hely, meglepően kényelmes. Nagyobb fapadra számítottam.
A váltó pontos és precíz, átlagos úton jár. Nem sportos, de mindig oda megy ahova kell, egész gyorsan kapcsolva is, csak néha akad meg egy kicsit egy-egy gyors váltásnál. Viszont ami számomra érthetetlen: miért kell minden második alkalommal reccsennie egy szép nagyot mikor hátramenetbe kapcsolom, ha éppen bemegy? Mert előfordul, hogy egyszerűen nem megy be hátramenetbe. Akkor egy kuplung fel aztán be újra és működik. De emiatt még nem volt gondom vele, nem is lesz.
Szeretem a kocsit, nagyon hozzá lehet szokni és nagyon jókat lehet vele autókázni, csak rá kell érezni, ami amúgy nem nehéz, mert kezes jószág. Ajánlom mindazoknak, akik olcsón szeretnének jó autót. Szívesen megvenném újra, de csak eggyel nagyobb felszereltségi szintben.
2007.05.07-én eladtuk, vérzett a szívem nagyon. Győrben lett beszámítva egy mazda 3asba. De azért Győrbe menet még megszámláltam párszor azt a 90 lovat, megvolt mind:) A mazda 1.6-os, papíron 105 lóerő, és tényleg erősebb is, érezni, de valahogy sokszor visszasírom az Opel 1.4-esét, nem tudom miért, talán "sportosabb" volt, jobban szeretett elforogni pirosig, szívesebben adta le ami benne volt, de mindenképpen közvetlenebb volt mint az összes új autó, nem volt még 2tonna és nem volt steril. Szerettem nagyon.
Ha majd sok pénzem lesz, biztos, hogy egyszer lesz még 1.4-es astra g-m, és szépen kicsinosítom:)
Addig meg zoom-zoom, hát nem tom: Majd ha annak is 0 hibája lesz és a motorja megszereti a használatot. Ha lesz benne egy kicsit több km oda is megírom a frankót.
Hibalista
- Soha semmi, csak az olaj- meg a szűrőcserék. Még fékbetétet sem kellett cserélni, 70000 km-nél még 40%-osak voltak, pedig kapott tőlem rendesen. Olajat soha egy decit sem fogyasztott! A titok annyi, hogy be kell járatni az első ezer km-en, pontosan ahogy itt a totalcaron egy cikkben gyönyörűen le van írva, karban kell tartani, nem tesco-s meg metro-s benzint tankolni, meg kell várni csapatás előtt, hogy üzemmeleg legyen a motor, ha meg nagyon meghajtottam, akkor mindig kapott utána pár perc pihenő alapjáratot, pont amíg a cuccaimat behordtam a kocsiból. Ennyit egy kis odafigyeléssel bárki megtehet, meghálálja.
-
- Egy Daewoo Lanos széttörte. Lanos totálkár, Astrám saját lábán ment a szervízbe. Aztán végül lett majdnem pont 1millió a javítás, tehát elég drága az alkatrész hozzá (de melyikhez nem az a gyári?), de a biztosító fizetett. Viszont a szerencsétlenek az Opel Csillagban nem cseréltek klímakompresszort, pedig az is megnyomódott, így most van, hogy sípol és lebénítja a kocsit. Zavaró, de ez van. Viszont jól hűt:)
Ide hordtam szervizbe
Opel Csillag Szombathely - a klímakompresszor...miért nem lehetett cserélni, ha sérült?? De nem is ez bánt, hanem hogy még meg is mondták, hogy sérült, de működik, ezért nem cserélik. Én voltam a hülye.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Opel Horváth Sopron - szerintük rendben van a klímakompresszor, igaz, hogy nyomódott (lehet ki kellett volna próbálniuk?), ettől eltekintve korrekt.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | astra f | Következő autója? | mazda 3 lett |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
