A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra Caravan 1,7 DTI isuzu 

Az ítélet értékelése
4,8(4 db)

"Csak pénzért, csak pénzért, naná majd ingyért"

Szöveges ítélet

Egy év 11 hónap 2 hetes korában vettük a kicsikét Győrben. Egy nagyon gyökér impotőr srác volt az eladó. Már hazafelé jöttünk az M1-esen, amikor Tatabányánál egy autóspihenőben megállva vettük észre, hogy valaki (na ki) kivette az autóból a pótkereket, az emelőt és a kerékanyakulcsot. Erről ennyit.
A hazahozatal ideje alatt egész úton azon gondolkodtam, hogy a kárpit alól-ból, -től, -ről jövő cicergő, rezgő, nyikorgó, kattogó hangokat hogyan fogom megszűntetni. Sohasem jutottam el odáig…….
Már az első tankolások alkalmával megkezdődött a híres Isuzu motor fogyasztásának „tesztelése”. Csodák csodájára ez városi forgalomban nyáron, klímával 5,5 l/100 km körül alakult. Normál körülmények között elég volt neki az 5l is (nem nyáron, nem klímával). A fogyasztási rekord 4,8 l/100 km volt városban! Városon kívül sohasem használtam rendszeresen, hébe-hóba nyaranta egy-egy hosszú hétvége vidéken. A kiemelkedően jó fogyasztást eredményezhette az is, hogy csak a legjobb minőségű motorolajat használtam, és ahhoz is mindig kopáscsökkentő adalékot kevertem, így minden gond nélkül tartható volt a 30.000 km-es szerviz-intervallum, amik között soha! 1 dl motorolaj utántöltést nem igényelt!!! Szerintem a fogyasztás csökkenését eredményezhette az is, hogy nem 195-ös, hanem 185-ös gumikat használtam, amivel csökkent a gördülőellenállás, könnyebb lett a kormányzás, de az autó 75 lóerejét így is át tudta vinni az útra. A futóművét semmi panasz nem érheti, mert 85.000 km megtétele után (még mindig városban) is csak a hátsó gátlók szorultak volna cserére, mert a csomagtartóban rendszeresen helyet foglaltak munkám kellékei: gépek, szerszámok, stb.
145.000 km-nél adtam el az autót, amikor még semmilyen motoron belül található (egyébként cserélgetős) alkatrészt nem cseréltem. Gondolok itt a hidraulikus szelepemelőkre és porlasztócsúcsokra. Ami viszont a motoron kívül van, vagy rácsavarozzák a motorra, az nekem mind elromlott (generátor, elektronika, bordásszíj-tárcsa, stb.).
Mindent összevetve a nálam eltöltött 2 év 2 hónapra költségelemzést végeztem, és arra a megállapításra jutottam, hogy az elvégzett javítások összegéből és annak 1 hónapra eső részéből egy másik autót tudtam volna finanszírozni. Kiszámoltam továbbá, hogy új autó vásárlásakor a benzines és a dízel autó közötti árkülönbség csak 100-120.000 km után fordul a dízel javára. Addig jobb a benzines.
Itt jegyeznék meg egy érdekes jelenséget, hogy olyan esetekben, amikor télen nem otthonról-garázsból indultam, a nagy hidegben lefagyott a rádió! A készülék működőképessége a belső tér felmelegedésével kb. 10-15 km megtétele után volt várható.
Hát egyenlőre ennyi

Hibalista

- Hűtővíz termosztát (14.000 HUF)
- Generátor megszűnt tölteni (Pista bácsi, aki 30 éve generátorokkal foglalkozik, megcsinálta szemlesütve 10.000 HUF-ért, szervízben 120.00 HUF lett volna)
- Dízel adagoló vezérlő-elektronika 360.000 HUF- bontóból megoldottam 60.000 HUF-ért
- Vásárlás utáni hetekben teljes fékcsere (157.000 HUF)
- Majd az eladás előtt szintén fékcsere, de csak elől; 2 féktárcsa, 4 betét (32.000 HUF) közte 85.000 km !!!! városban !!!
- Olajpumpa bordásszíjtárcsája leócskult a tengelyről menet közben, olajnyomás megszűnt, motor csörgött, szelepdugattyú ép maradt, trailer jött, elvitt.
- Kötelező bordásszíj-csere, mindenkinek ajánlom már 120.000-nél! (60-80.000 HUF körül)
-

Ide hordtam szervizbe

Opel Gombos, Bp. III. Szentendrei út
Szemét, lehúzós banda! Az első teljes fékcserémet ők csinálták, és előre valami „spiáterből” készült féktárcsát építettek be, és hozzá 4 db „krétából” készült fékbetétet adtak. A fék az első pillanattól kezdve egy lovasszekér fékteljesítményével vetekedett. Fékezéskor daráló, morgó, reszelő, csikorgó hangok jöttek az első kerekek irányából. Visszavittem, megreklamáltam, és láss csodát; az első féktárcsa már össze is volt égve, amit a városi forgalomban történő 50-70 km/h-s sebességről történő fékezés eredményezett. Viszont amikor a KERMI neve szóba jött, zokszó nélkül kicserélték egy olyan garnitúrára, amit még bevasalni sem kellett és elegendő volt 85.000 km városi forgalmának elviselésére?!
Motorolaj-cserénél 1.7 DTI motorba láss csodát szerintük 6 l motorolaj kell (2,5 TDS Omegámba az 5 l is bőven elég volt) - számla mellékelve.
Ajánlom mindenkinek messzire elkerülni őket

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Opel Ivanics és Bárkány, Bp. XVII. Pesti út
Készséges, szorgalmas kis csapat!
Olajcserék után az 5 l-es kanna alján maradó motorolajat mindig a csomagtartóban találtam, bármilyen problémával fordultam hozzájuk, mindig V.I.P. ügyfélnek éreztem magam. Mindenkinek ajánlom őket annak ellenére, hogy a törökbálinti régió raktár sokszor az ő és az ügyfelek igazi ellensége.
Megtörtént eset – egy magasrangú vezető elmondása szerint -, hogy a hengerfej-tömítést kettéhajtva rakták a gyűjtődobozba Törökbálinton!!! Számtalanszor fordult elő, hogy alapvető alkatrészekre – innen a szomszédból – hosszú napokat kell várni. Ez elfogadhatatlan egy olyan ügyfélnek, akinek naponta szüksége van az autójára

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2002
Kényelem (5) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 60000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 85000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Omega TDS 2,5 Következő autója? Suzuki SX4 Glx CD/AC 1,5
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (815 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)