"Csak pénzért, csak pénzért, naná majd ingyért"
Szöveges ítélet
Egy év 11 hónap 2 hetes korában vettük a kicsikét Győrben. Egy nagyon gyökér impotőr srác volt az eladó. Már hazafelé jöttünk az M1-esen, amikor Tatabányánál egy autóspihenőben megállva vettük észre, hogy valaki (na ki) kivette az autóból a pótkereket, az emelőt és a kerékanyakulcsot. Erről ennyit.
A hazahozatal ideje alatt egész úton azon gondolkodtam, hogy a kárpit alól-ból, -től, -ről jövő cicergő, rezgő, nyikorgó, kattogó hangokat hogyan fogom megszűntetni. Sohasem jutottam el odáig…….
Már az első tankolások alkalmával megkezdődött a híres Isuzu motor fogyasztásának „tesztelése”. Csodák csodájára ez városi forgalomban nyáron, klímával 5,5 l/100 km körül alakult. Normál körülmények között elég volt neki az 5l is (nem nyáron, nem klímával). A fogyasztási rekord 4,8 l/100 km volt városban! Városon kívül sohasem használtam rendszeresen, hébe-hóba nyaranta egy-egy hosszú hétvége vidéken. A kiemelkedően jó fogyasztást eredményezhette az is, hogy csak a legjobb minőségű motorolajat használtam, és ahhoz is mindig kopáscsökkentő adalékot kevertem, így minden gond nélkül tartható volt a 30.000 km-es szerviz-intervallum, amik között soha! 1 dl motorolaj utántöltést nem igényelt!!! Szerintem a fogyasztás csökkenését eredményezhette az is, hogy nem 195-ös, hanem 185-ös gumikat használtam, amivel csökkent a gördülőellenállás, könnyebb lett a kormányzás, de az autó 75 lóerejét így is át tudta vinni az útra. A futóművét semmi panasz nem érheti, mert 85.000 km megtétele után (még mindig városban) is csak a hátsó gátlók szorultak volna cserére, mert a csomagtartóban rendszeresen helyet foglaltak munkám kellékei: gépek, szerszámok, stb.
145.000 km-nél adtam el az autót, amikor még semmilyen motoron belül található (egyébként cserélgetős) alkatrészt nem cseréltem. Gondolok itt a hidraulikus szelepemelőkre és porlasztócsúcsokra. Ami viszont a motoron kívül van, vagy rácsavarozzák a motorra, az nekem mind elromlott (generátor, elektronika, bordásszíj-tárcsa, stb.).
Mindent összevetve a nálam eltöltött 2 év 2 hónapra költségelemzést végeztem, és arra a megállapításra jutottam, hogy az elvégzett javítások összegéből és annak 1 hónapra eső részéből egy másik autót tudtam volna finanszírozni. Kiszámoltam továbbá, hogy új autó vásárlásakor a benzines és a dízel autó közötti árkülönbség csak 100-120.000 km után fordul a dízel javára. Addig jobb a benzines.
Itt jegyeznék meg egy érdekes jelenséget, hogy olyan esetekben, amikor télen nem otthonról-garázsból indultam, a nagy hidegben lefagyott a rádió! A készülék működőképessége a belső tér felmelegedésével kb. 10-15 km megtétele után volt várható.
Hát egyenlőre ennyi
Hibalista
- Hűtővíz termosztát (14.000 HUF)
- Generátor megszűnt tölteni (Pista bácsi, aki 30 éve generátorokkal foglalkozik, megcsinálta szemlesütve 10.000 HUF-ért, szervízben 120.00 HUF lett volna)
- Dízel adagoló vezérlő-elektronika 360.000 HUF- bontóból megoldottam 60.000 HUF-ért
- Vásárlás utáni hetekben teljes fékcsere (157.000 HUF)
- Majd az eladás előtt szintén fékcsere, de csak elől; 2 féktárcsa, 4 betét (32.000 HUF) közte 85.000 km !!!! városban !!!
- Olajpumpa bordásszíjtárcsája leócskult a tengelyről menet közben, olajnyomás megszűnt, motor csörgött, szelepdugattyú ép maradt, trailer jött, elvitt.
- Kötelező bordásszíj-csere, mindenkinek ajánlom már 120.000-nél! (60-80.000 HUF körül)
-
Ide hordtam szervizbe
Opel Gombos, Bp. III. Szentendrei út
Szemét, lehúzós banda! Az első teljes fékcserémet ők csinálták, és előre valami „spiáterből” készült féktárcsát építettek be, és hozzá 4 db „krétából” készült fékbetétet adtak. A fék az első pillanattól kezdve egy lovasszekér fékteljesítményével vetekedett. Fékezéskor daráló, morgó, reszelő, csikorgó hangok jöttek az első kerekek irányából. Visszavittem, megreklamáltam, és láss csodát; az első féktárcsa már össze is volt égve, amit a városi forgalomban történő 50-70 km/h-s sebességről történő fékezés eredményezett. Viszont amikor a KERMI neve szóba jött, zokszó nélkül kicserélték egy olyan garnitúrára, amit még bevasalni sem kellett és elegendő volt 85.000 km városi forgalmának elviselésére?!
Motorolaj-cserénél 1.7 DTI motorba láss csodát szerintük 6 l motorolaj kell (2,5 TDS Omegámba az 5 l is bőven elég volt) - számla mellékelve.
Ajánlom mindenkinek messzire elkerülni őket
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Opel Ivanics és Bárkány, Bp. XVII. Pesti út
Készséges, szorgalmas kis csapat!
Olajcserék után az 5 l-es kanna alján maradó motorolajat mindig a csomagtartóban találtam, bármilyen problémával fordultam hozzájuk, mindig V.I.P. ügyfélnek éreztem magam. Mindenkinek ajánlom őket annak ellenére, hogy a törökbálinti régió raktár sokszor az ő és az ügyfelek igazi ellensége.
Megtörtént eset – egy magasrangú vezető elmondása szerint -, hogy a hengerfej-tömítést kettéhajtva rakták a gyűjtődobozba Törökbálinton!!! Számtalanszor fordult elő, hogy alapvető alkatrészekre – innen a szomszédból – hosszú napokat kell várni. Ez elfogadhatatlan egy olyan ügyfélnek, akinek naponta szüksége van az autójára
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Omega TDS 2,5 | Következő autója? | Suzuki SX4 Glx CD/AC 1,5 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |
