A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra Cabrio 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Basszus, ez megbízhatóbb, mint a japán autóim eddig.

Szöveges ítélet

A 2. kölök érkezésének hírére nagy fájdalommal úgy döntöttem, hogy az MR2-es cabriomnak mennie kell. Sajnáltam, mert az 1,3-ért vett autóra 1 milliót költöttem, aztán 1,4-ért tudtam eladni. Mivel a nagyobb gyereknek úgy zenésítettem meg a dolgot, hogy átülök egy 4 személyes cabrióba, úgy gondoltam, akkor a vételár összegéért keresek autót. Az E36 cabriója meg ez jött képbe, miután a francia CC-ket inkább kilőttem magamban. Mivel sosem kedveltem különösebben az Opeleket, úgy döntöttem, hogy akkor legalább valami jól felszerelt, és nagy motoros változatot veszek. Találtam egy olyat, amit egy BMW rajongó, amatőr nepper srác árult, egy tényleg full extrás, 2.2-es példányt. Gyári xenon, ülésfűtés, 4 légzsák, bőrkárpit, teljesen elektromos tető, automata klíma is van benne. Gondolom a srác rájött, hogy a kocsival, még a rászerelt 18-as kerekekkel se lehet úgy menőzni, mint egy BMW-vel, ezért 3 hónap múltán inkább eladta a kocsit.

Ez volt a sokadik használt autó, amit egyedül vettem, és úgy néz ki, hogy végre egyszer, az eladó srác kifejezetten becsületes volt. A kocsi órája 14 évesen 123 ezret mutatott, de a szervízkönyv hihetően vezetve is volt 105 ezerig, és a szervízlátogatás után ez hihetőnek is tűnik. Az ültetőrugókat kellett lecseréltetnem rögtön, mert a kocsi alja leért a garázsfeljárón, illetve a 18-as felniket eladtam, és vettem rá 15-ös gyári felniket, arra meg új Cross Climate-eket. Jól beváltak eddig.

A kocsi tulajdonságai pro és kontra:

+
-4 személy és a csomag teljesen jól elfér a kocsiban, a csomagtartó 330 litere is elég sok mindent befogad, ha azok jó része nem túl magas. A tető utáni rész magasodik, így a babakocsi befér azért.
- a 2.2-es motor kifejezetten halk, tempomattal, finoman használva simán lehet vele városon kívül 7-8 liter közötti átlagokat hozni, igaz, csak városban a gyár szerint is 12 körül eszik, amit valóban produkál a dugókban araszolva. Autópályatempónál is inkább a gördülési zaj hallatszik. Ez a motor egy csendesebb kasztnijú Vectrában kifejezetten szuper lehet hosszú utakra. Tempomat 50-60 között amúgy 5,3-at eszik, 70-nél is 6 alatt, és meglepő módon 130 tempomatnál is 8 körül van a kiírt pillanatnyi fogyasztás, amit sík úton tart is, tehát nem egy 20 másodpercig tartó értékről van szó. A fogyasztását írom, 7,7 l/100, 8000 km-re vetítve, igaz hétköznap nem ezzel járok dolgozni.
- Az utastere még 15 évesen is gusztusosan egyben van, a bőrkárpit állapota se rossz.
- A szélvédelme a gyári szélfogóval szuper.
- Az elektromos tető nem túl gyorsan (45 s), de megbízhatóan működik, sehol nem ázik be. Elvileg kulcsról is működik a nyitás-zárás, de még nem próbáltam.
- Az ülésfűtés gyorsan reagál, és jól szabályozható
- A klíma jól hűt, és jól irányítható a levegő.
- Elvittem alvázvédelemre, azt mondta a mester, hogy nem volt vészes az állapota, de így még sok ideig egyben marad.
- Észrevétlen autó, még nyitott tetővel se nagyon bámulják meg, ami az MR2 után felüdülés, ott már kissé zavart néha, hogy pl. a dugóban egy buszmegálló közönsége engem bámul.
- Fékje és váltója is jó, érdekes módon ennek a rükverce máshol van, mint a sima Astráknak.
- Fedkomp nagyon pontos, általában a kijelzett gyári érték, és az elfogyasztott benzin mennyisége is annyi, amennyit tankolok utána bele.


Negatívumok:
- Nem csoda, hogy az előző tulaja tetetett bele parkolóradart. Hátrafelé eléggé nehézkes belőle a kilátás, főleg, ha fent van a tető.
- A használati utasítás becsületesen leírja a táblázatban a benzinfogyasztás alatt, hogy az olajfogyasztás 0,6 l/100. Ezt kb. hozza is, főleg autópályás meneteknél. Szerencsére van benne fedkomp, így az Ölstand prüfen figyelmeztetésnél elég olajat tenni bele, mert a nívópálcán ilyenkor van minimumon az olajszint. Ez baromi hasznos feature, anno a Honda CRV 1-esemben, illetve a húgom 2004-es Lancerjében simán elfogyott az olajból 2 liter a vásárlás utáni olajcsere után, és csak az olajnyomásjelző felvillanásakor derült ki, hogy a motor igencsak eszi az olajat. (fene se gondolta volna, hogy azok 3000 km alatt felzabálják a készlet egy jó részét)
- A kocsi baromi súlyos, 1400 kg, ezért hiába 7 LE-vel erősebb az MR2-esnél, a gyakorlatban ég és föld a kettő gyorsulása a lámpától indulva. A 9,5 másodperces 0-100 manapság a turbómotorok korában már inkább átlagos érték lett, bár szerintem ezt is csak nehezen hozza, érzésre a nejem Ignise fürgébb 50-ig, utána mondjuk az Astra azért belejön. Viszont autópályán teljesen jól lehet vele döngetni, csendben, szépen gyorsul 130-ról is, és ott még nem is eszik sokat. Ebben sokkal jobb a Toyotámnál, azzal 140 felett már nem volt annyira komfortos a menet.
- Hiába gerinctámaszos és fűthető a gyári bőrülés, valahogy nem az igazi. 176 cm vagyok, de valahogy túl magasra esik a gerinctámasz, így nem ott nyom, ahol kellene.
- Nem annyira negatívum, de a kocsi egyáltalán nem sportos, kifejezetten krúzolásra vagy egyenes vonalú döngetésre való, emlett városban araszolni, és kanyarogni sem olyan kellemes vele.
- A Z22SE motor nem sikerült azért tökéletesre, a motor olaja keni a láncot, ennek minőségére érzékeny, és idővel megnyúlhat, majd átugorhat (ehhez képest, az AutoBild használttesztjeiben egy kifejezetten gondmentes motornak írják). Az enyém még szép hangú, láncnak nincs hangja, de azért megnézetem majd a szervízben. A márkaszervíz 150 ezer körüli csereárat mondott, ha aktuális lesz.
- A kocsi nehezen eladható. Nyár közepén rám jött, hogy lecserélem egy terepjárra, mert a család annyira azért ebben se fért el gyerekkocsistól és mózeskosárostól túl jól, így nyomoroghattam a nejem Ignisében, mert abba bezzeg befért a gyerekkocsi fölé a mózeskosár is, igaz, ekkor úgy néztünk ki, mint a vándorcigányok. Beszámításról érdeklődve még árajánlatot se kaptam a kocsira a kereskedőktől, arra hivatkozva, hogy a szezon mindjárt véget ér (még simán volt belőle 2 hónap), így megtagadták a beszámítást. Japánautó rajongóként nehéz kijelentemem, de eddig ez a legkisebb ráköltést igénylő autóm (10 éves kor felett), így akkor valószínűleg megtartom.

Összegezve krúzolni és közlekedni kitűnő autó, de vezetési élményben egyáltalán nem vetélytársa a roadstereknek.

Hibalista

- Vétel után az alábbiakat cseréltem: - - 4 ültetőrugó rendes rugóra, stabpálcák - - szokásos dolgok, szűrők, folyadékok. - - féktárcsák, betétek - - akksi

Ide hordtam szervizbe

Futóműves a Galvani úton.Előtte az MR2-esem is oda vittem. Lelkiismeretesen, szépen kicserélték a rugókat, és a szétbontás után felmerült egyéb futóműalkatrészeket.

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Magán szerelő, aki fusiba diolgozik. 15 éve hozzá járok, megbízható és olcsó, és hozzá legalább vihetem a kedvezménnyel máshol megvásárolt alkatrészeket.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 123000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? MR2 spyder Következő autója? Lehet, hogy megtartom, és mellé veszek valami családosabbat
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (815 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)