A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1998)

Astra 1.4 Classic II 5 ajtós 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az ember legjobb barátja

Szöveges ítélet

Kétségbe vonható hasznosságú az ítéletem, hiszen 54 oldalnyi bejegyzés olvasható az egyébként is jól ismert autóról, de saját indíttatásból szeretném hozzátenni az én (pozitív) kritikámat is erről a kiváló gépről.

Első saját autóként vásároltam, kezdetben egészen más típusok iránt érdeklődve (Chevrolet Lacetti, Seat Ibiza), viszont a pénzügyi szempontból elérhető járműveknek utánajárva kifejezetten a kiemelkedő megbízhatósága, és olcsó fenntartása miatt terelődött a keresés az Astra G/Classic II irányába.
Az Opel Dabas márkakereskedésben vásároltam végül az én Astrámat, az ügyintézés teljesen barátságos és gördülékeny volt (a rugócsere miatt elhúzódott kicsit az autó átadása, de ezt nem említeném negatívumként).

Az autó a hozzáfűzött reményeket tökéletesen beváltotta. Javítást alig igényelt, csak a leírtak történtek. Az autó egyszerű felépítéséről sokat mond számomra, hogy egy izzócserét egymagam el tudtam végezni, pedig nem vagyok jó a hasonló műveletekben.
Az autót leginkább ingázásra használom, napi kb. 45 km Budapestről az agglomerációba, erre az általa kínált komfort tökéletesen megfelelő, amely az alapfelszereltség + klíma szinten mozog. Hosszabb utakat is megjártam már vele (kb. 1100-1200 km volt a leghosszabb: Budapest - Genova) - ez is élvezetes volt, nem összetörve szálltam ki az autóból. A 130 körüli tempót nagyon jól viszi, és a 160-170 is kényelmesen megy neki (a magas fordulatszám miatt azért tartósan nem érdemes ide berendezkedni).

Átlagosan 7 liter fogyasztással mozgok. 6,5 liternél kevesebbet és 8-8,5 liternél többet (rátankolásos átlagfogyasztás) sosem fogyasztott az én vezetési stílusom mellett (nem szoktam agyontaposni, de túlságosan spórolni sem). Léteznek alacsonyabb fogyasztású autók, számomra viszont a karbantartási költségek ezt kompenzálják, a szervizbe vitel kellemetlenségeit és az ezzel kapcsolatos szervezést is beleszámítva mindenképpen.
Az Ecotec motorok olajfogyasztását szokták említeni, a katalógusadat is 0,6 l/1000 km. Nálam még nem volt szükség két olajcsere közötti utántöltésre, persze rendszeresen ellenőrzésre kerül ennek ellenére is.

Két "hátrányt" tudok említeni:

- Dinamika: erre lehetett számítani, így ez inkább tulajdonság mint hátrány, 90 LE az egy tonnánál nagyobb tömeghez a mai autókhoz viszonyítva néha kevésnek hat. Ez abszolút vállalható az előnyökhöz képest. A váltó rövid áttételezése is ehhez van igazítva, így autópályán jelentős zajjal kell számolni és 4000 körüli vagy afeletti fordulatszámmal 130+-os tempónál. Érdekes, hogy ennek ellenére sem fogyaszt (sokkal) többet az autópályás használat során, illetve magasabb fordulatszámon meglepően dinamikus lesz.
- A klíma (manuális klíma) hatásfoka elég alacsony, klímatöltés és karbantartás után is. A külső hőmérséklethez képest max. 4-5 fokot tud javítani, ami azért nem elhanyagolható, de nem is mindig elegendő. Ez az első üléseken jellemző, a hátsó ülésen egész jó idő van. A rostélyok nehezen állíthatók be úgy hogy ne közvetlenül az embert hanem magát az utasteret hűtse a légáramlat, de ez szubjektív. Mindez továbbra is teljesen rendben van ennél a kategóriánál, drágább autónál viszont már nem lennék elégedett.

A közeljövőben nem tervezek cserét, mert egyértelmű, hogy mind a kiválasztott típus, mind a kiválasztott példány tekintetében nagyon jó (és nem utolsó sorban nagyon szerencsés) döntést sikerült hozni, biztos vagyok benne, hogy legalább 2-3 évig, de akár hosszabb ideig is nagyon jól ki fog szolgálni az Astra. Kissé elfogultnak hathat az ítélet, hiszen első és egyetlen eddigi autóról van szó, de a mai napig örülök hogy megvettem! Nem tudom meddig lesz még a piacon hasonló jó állapotú Astra, de amíg van, addig őszintén tudom ajánlani a típust annak, akinek szintén a praktikum és a kiváló használhatóság a legelső szempont, és hasonló (millió körüli) keretben gondolkodik.

Hibalista

- Törött rugó a felfüggesztésben (ezt a márkaszervizben cserélték a kialkudott vételár részeként) - Stabilizátor rúd törése - a csere (ismerős hozzáértő szerelőnél, tehát megjegyzendő, hogy minimális munkadíjat tartalmaz csak az ár) 50.000 Ft alatt volt olaj és olajszűrő cseréjével együtt.

Ide hordtam szervizbe

Ismerős autószerelő - karbantartás, kopó alkatrészek cseréje.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 105000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 28000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Talán Prius... nem mostanában.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1998 (1998)

További ítéletek (815 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)