Az átlagember autójáról, őszintén
Szöveges ítélet
Második autómat kerestem. Kimondottan G Astrát, benzinest, kombit, 1.6-ost. A rászánt összegért legtöbbször lelakott, elhasznált romokat találtam irreálisan drágán, vagy ha megfelelőt, akkor éppen az ország túlvégén. A legutolsó alkalommal egy, a többi megtekintett autóhoz képes jóval megvigyázottabb példányra találtam, ami ugyanazokért a javíttatásokért kiáltott mint a többi tizennyolc vagy akár húsz éves kortársa, csak ez százezrekkel olcsóbb vételárral volt eladásra kínálva. Gondoltam, mi lenne ha a maradék pénzt rászánnám a teljes rendbe rakatására? Jól tettem. Lakatost, fényezőt, autószerelőt fogadtam és lett egy megbízható, gyári állapotú, esztétikailag és műszakilag rendben lévő autóm.
Fogyasztása megfelelő. Sosem mértem pontosan de nem ette le a gatyámat. Az 1.6-os (X16XEL) motor könnyedén, dinamikusan mozgatta a kombit mindenféle erőlködés nélkül. Emelkedő, előzés, utánfutó húzás nem jelentett soha gondot. Az Ecotec motorokra jellemző olajfogyasztás itt is jelen volt sajnos, ezért az olajszint figyelése rutinfeladat volt. Ülései kényelmesek, variálhatósága átlagos. A tetőkárpit hajlamos a megereszkedésre. Javítják, de bontva is van jó állapotú. Nekem a napfénytető miatt nehezebb dolgom volt. A csomagtérajtó viszonylag függőlegesen zárodik, emiatt jól pakolható. A hátsó üléssor közepén síléctartó nyílás van, sokszor hasznos tud lenni. Ballonos gumikkal (195/65/15) az úthibák javát elnyeli, kellemesen ringatózik és jó az úttartása is. Az enyém németországi belpiacos modell volt, ABS-szel és négy tárcsafékkel. Egy kiugró őz szépen vizsgáztatta a rendszert. Jól fog, nincs vele baj.
Műszerezettsége amire kell, pont elég információt ad. Jól beállított első lámpái, polírozott, megtisztított búrával nagyon jó éjszakai vezetést tesz lehetővé. Fűtése szuper, a kombi kasztnit hamar felmelegíti. A gyári hangrendszere, rádiója (CAR 400) átlagembernek kiváló, amit lehet utólag az előre kiépített vezetékeknek köszönhetően bővíteni további gyári hangszórókkal.
(Az előre elkészített gyári kábelezésnek köszönhetően ugyanígy utólag beépíthető sok extra. Elektromos ablakemelők, motorosan mozgatható fűthető tükrök, multikormány, stb. Az internet tele van rajzokkal, videókkal, segítő kommentelőkkel. Viszont a későbbi Classic 2 és egyéb keleti piacos kivitelek eltérhetnek a kialakításokban.)
Alkatrészellátásra nincs panasz. Autósboltokban, bontókban, internetes adok-veszek portálokon hemzsegnek az alkatrészek hozzá és a szerelők sem néznek rá ismeretlenül ha baj van.
Kezdő családapaként ideális választás volt a tágas és (nekem)szép kombi. Csodákat viszont nem kell várni tőle. Vigyáztam rá de nem féltettem mert egy viszonylag olcsó autó volt húsz éves korára. Biztos lett volna jobb vagy okosabb alternatíva autóvásárlásra de az akkori ismereteimmel, ott a helyi kereskedésben ezt láttam jó vételnek. Mindent összevetve nem bántam meg egy percét sem az együt töltött időszaknak.
Hülye fejjel, sajnos megtetszett az első szériás Zafira és igaz többért mint amennyiért vettem, de eladtam az Astrát miatta. Vevőm (aki autószerelő volt) próbaút nélkül akarta elvinni, annyira meg volt vele elégedve a megtekintéskor.
Aki nem hiszi, járjon utána.
Hibalista
- Vezetőülés légzsák jeladó hiba. Teljes plüss ülésszettet kaptam bontóban a javítás áráért.
Ide hordtam szervizbe
Saját ismerős autószerelő javította.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 280000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Punto 1.1 sx | Következő autója? | Zafira 1.6i Comfort |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |