A vasparipa: Astra G 1.6 16v sedan
Szöveges ítélet
Le kell szögezzem, ez az egyik legátlagosabb és legkevésbé feltűnő autó azok között, amelyek a Magyar utakon futhatnak. 3 éve vásároltam (a kronológiai behatárolás végett most, a véleményezésem írásakor 2008-at írunk és 2005-ben került a birtokomba). Az előző astra f karavánom eladása után (amellyel volt rossz tapasztalatom) egy megbízható, olcsó árú és fenntartású autóra vadásztam, amely magán és céges használatra is megbízható segítség lehet a számomra. Egy kecskeméti autóbizományiban találtam rá erre a sérülésmentes (karcolások, voltak rajta maximum) autóra, melynek személyében egy, a futásteljesítményétől függetlenül jó általános állapotú példányt tisztelhettem (az ilyenre kéremszépen nagyítóval kell vadászni). Azóta is olyan jó megbízható társam, mint elődeinknek a lova volt, amely nélkül nagyobb távolságokat képtelenek lettek volna rövid idő alatt áthidalni, tehát kijelenthetem így utólag, hogy nem kellett csalódnom. Igazság szerint nekem inkább nyomatékból autózós a stílusom, aminek következményeképp időnként lomhának tűnik a szekér, azonban ha felpörgetem, kellemetlen meglepetéseket okozhatok egyes "országúti harcosoknak". Az autó eddigi futásteljesítményéből a nagyobb részt autópályás használat során tette meg az előző tulaj és én én is hasonló kondíciók mellet használom, eképpen 120 km/h tempót tartva 6l/100km -es fogyasztást mérek a mai napig, ami valljuk be, némely suzukinak is a becsületére válhat. Persze agilisebb stílusban megugrik a fogyasztása, dehát nagyobb teljesítmény kicsiholásához több energiahordozóra van szükség. Azt hiszem, az eddig írottakból kiderült, hogy nálam a megbízhatóságon van a hangsúly és ebből a szempontból ez az autó jelesre vizsgázott...
Hibalista
- A szokásos olajcserén kívül (mindig szigorúan mobil1 rally formula):
-
- Generátor diódasor (kb 10000 ft volt - bosch :) );
- Auspuff csere (kb 17000 ft volt);
- A bal fényszóró beázott (gyári hiba), magam javítottam szakszerűen fbs-el;
- Fűtésradiátor csonk tömítése megadta magát, ezt is magam javítottam szakszerűen fbs-el, azóta tökéletes, egyébként a radiátor állapota kifogástalan volt;
- Új gátlók (a betonstabil útfekvés érdekében - 4 db: 70 ezer);
- Akkumulátor csere: a gyárival az előző tulaj 5 évig elvolt, nálam viszont viszont már csak volt, ugyanis beinvesztáltam egy 60 ah gondozás-mentesre (kb 10 ezer ft volt).
Ide hordtam szervizbe
Megbízható profi szerelő: egy jó ismerősöm
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Ugyancsak megbízható, a márkához értő szerelő: rokon
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra F 1.6i caravan | Következő autója? | Mitsubishi Lancer Evolution X |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
