2001, 1.4 16V a történet kezdődik
Szöveges ítélet
Használtan vettem és vakító napsütésben nem vettem észre, hogy a fényszóró magasság állítás nem működik. Eddig nem jöttem rá, valószínű szervizbe megyek vele. Kicsit nyikorogank az első fékek, tavasszal kap egy féktisztítást, hátha az megoldja a gondokat. Ezen kívül semmi: kopp kopp kopp. Ja, de a tipikus izzó betegség..
A motor kb 2500-3000-nél kezd húzni. Alapjában véve lendületes gép, 1/10, 2/20, 3/30, 4/40, 5/50 simán viszi. A csomagtere mint az előzőnek is hatalmas, bánatom, hogy ebben nem osztható az üléslap csak a háttámla. Hála Istennek nem eszi az olajat. Az ülések kényelmetlenek, nem jó a deréktámasztás, s nincs egyáltalán oldaltartásuk. A következő dolgom lesz, hogy gyári sport ülést szerzek bele..
Március 1. +2000km, a történet kezdődik..
Egy kis problémát nem számítva egyre elégedettebb vagyok a kocsival, de mint amire cím is utal, elkezdett dolgozni bennem az autóbuzi..
A színe egyre jobban tetszik :), pedig nem voltam vele megelégedve, vagyis egy tűzpiros kocsi után fura volt a barnás-bordó metál..
A kényelmet 10 pontra módosítottam, miután belekerült (26 óra megfezsített pepecselős sajátkezi munka után) egy gyári sport ülésgarnitúra a kocsi színével harmonizáló bordómintás huzattal. Kiváló az oldaltartás,combtámasz és deréktámasz is van benne ami csak fokozza a konfort érzést és egyben enyhe sportosságot is! Akinek van egy kis kézügyessége (+megfelelő szerszáma a torx csavarokhoz!) és nem utolsó sorban nagy kitartása, mindenképpen ajánlom a cserét!
A fogyasztás is módosult miután teletankos menetekkel lemértem a fogyasztást: 7 liter közelében mozog országúton, és 8,7 körül városban, az átlag így 7.85 l/100 km.
Kissé zavaró dolgot vettem észre, mely enyhe, egy másodperces rángásban jelentkezik, gázelvétel és adás közben 40 illetve 80-s tempónál (nem motorfék..). Utánaolvastam és beleöntöttem egy flakon injektor tisztító adalékot ami eddig úgy tűnik rendezi a dolgokat, ha nem akkor szaki.
-> kiegészítés: a bánata az EGR szelep elkoszolódása volt, amit az OPEL fórum segítőkész lakói segítettek megoldani!
Az ülésgarnitúra csere után tervben van a műszervilágítás piros-LEDesítése, valamint sport hátsódob (fentebb említettem a gyári rohadását).
Jó kis kocsi ez az Opel, ha nem töröd össze sose kop el! :)
Hibalista
- fényszóró magasság állítás, izzók, a legújabb, hogy zörög a hátsó kipufogó..amit egy méretpontos 2év garis sport dob majd kiküszöböl.
-
Ide hordtam szervizbe
Opel Nádor Győr: nagyon készségesek, gyorsak, és korrektek. Egy egy szervíznél mindig kapok ajándékba valamit, pl legutóbb lengéscsillapítómérést ingyen. A kocsi vezetett szervizkönyves 7 évesen smég jó sokáig ha ilyen korrekt szerviz marad.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra F 1.4 8V | Következő autója? | Opel Zafira |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
