1600 köbcenti nyugtató
Szöveges ítélet
Az autót 1 éve vásároltuk újonnan. Azért esett rá a választás, mivel előtte is Opelünk volt, egy F Astra 1.6 Si motorral, 14 évig használtuk, és nagyon szerettük, soha nem hagyott cserben, pedig bele pörgettünk 260.000 km-ert. Bár az Belgiumban készült, talán ezért nem is rohadt sehol. Ha nem jön belém egy állat, aki ezek után még ott is hagy a helyszínen, talán még most is szolgálna.
Szóval megszerettük az Opelt, ennek ellenére más márkák is képbe kerültek. Mivel új autót szerettünk volna, és nem bizonytalan előéletű használtat, 3 millió forintig hamar lemorzsolódott sok másik márka. Igaz, hogy ez az autó már 10 éve gyártásban van, és minden sarkon 3 áll belőle, de ez engem nem zavar. Sőt, inkább megnyugtat. Volt ideje kiforrni, és talán nem annyira érdekes, hogy szeressék ellopni. Ezt megfejelte még a Schiller egy nagyon jó ajánlattal (érdemes keményen alkudni) adtak bele 4 elektromos ablakot, fed. computert, vonóhorgot, ködlámpát, nyolchangszórós rádiót metálfényt és még néhány apróságot az egyébként ismert dolgok mellé.
És ami nekem a legfontosabb, maradt az 1.6-os motor. Ez az egy dolog volt, amitől féltem, hiszen mindenki azt mondta, vigyázzak vele, mert eszi az olajat. Próbáltam az 1.4 –es motorral, de azelőtt is 100 lovas 1.6-osom volt, és ahhoz képest az 1.4 nekem gyengének bizonyult. Így hát 1.6-os Twinport lett, ami számomra még mindig kicsit relytéjes, miben különbözik a szimpla ecotec-hez képest. A szerelőm (aki már nem az Opel-nél dolgozik, de nagyon érti ezeket a motorokat) azt mondja, két dolog fontos: az első 3-4 ezer kilométernél egy olaj csere (bár ekkor még az olaj méz színű volt), illetve, hogy utána minden 15.000 kilométernél olajat cserélj. Nem szabad nagyobb futást engedni az olajnak. Remélem,
igaza lesz, bár az eltelt 15.000 kilométer még sokat nem mutathat, de eddig valóban nem evett egy csepp olajat sem az autó. Bár én próbálom épeszű módon használni, -ugye ez nem céges.
A motorról még annyit, hogy teljesen más, mint az előtte használt 8 szelepes tesója, ami már 2000-es fordulattól könnyen húzott. Megszokást igényelt, de most már ráálltam arra, hogy ha menni akarok, akkor a fordulatszám legalább 3000 környékén legyen. Igaz, a 16 szelepes gond nélkül forog bele a 6000-es fordulatba is, ami ellen a másik már erősen tiltakozott.
A motor futása is sokkal kulturáltabb, mint az elődé volt, de hát ez így van rendjén.
A fogyasztása nálam 7 liter átlagban klímával, és ez tényleg egy átlag. Ebben benne van a városi tötymörgéstől a 160 –as autópálya is. A klíma szinte tavasztól őszig megy benne. Tapasztalatom szerint ez 0,5 litert dob a fogyira.
A váltó lényegesen jobb az elődhöz képest, de még így sem egy csoda, mindenesetre nekem megfelel. A kocsi formáját mindenki ismeri, az enyém öt ajtós, az előző szedán volt. Ennek kisebb a csomagtere, bár eddig még mindig elég volt. Kívülről nekem még mindig tetszik, szerintem nem elavult a formája. Belülről viszont a mai autókhoz képest nagyon komor a teljesen fekete műszerfal, és nincs semmi extra formai elem (kocka, meg kocka). Viszont minden a helyén van, könnyen elérhető, és nekem még a sokak által átkozott ülés is kényelmes. Van az Opel mellett egy új Fókuszunk is. Lehet, hogy velem van a baj, de nekem abban fájdul meg hosszú úton a derekam, és az eleinte szépnek talált műszerfalát ma már bazárinak találom. Na ez az az autó, ami többnek akarja mutatni magát, mint ami. Ennek ellenére az is teszi a dolgát.
A fentiekből talán kiderült, én nem várok csodát az autóktól, csak legyenek megbízhatóak, és valamilyen szinten kényelmesek. Én pontosan ilyennek találom a G Astrát. Van ennél sokkal jobb autó a kategóriájában, hiszen eltelt tíz év. Viszont ár-érték arányban szerintem még mindig nagyon jó autó. És ez engem megnyugtat. Mindig, mikor bele ülök, tudom mit nyújt, és tudom mennyiért. Ha rá nézek, megnyugszom. Nem mutat többet, mint ami. Egy kellemesen használható autó. Bízom benne, hogy a jövőben se lesz vele probléma, és legalább addig szolgál, mint az elődje.
Amennyiben további tapasztalatok lesznek, azokat is leírom.
Hibalista
- Ablakmosó szivattyúnál tömítés eresztett, gariban cserélték.
Ide hordtam szervizbe
Schiller Opel
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Garancia lejárta után saját Opel szerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | F Astra | Következő autója? | Még nem tudom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
