A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1991-2002)

Astra 1.4 16 V Family 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

tec-tec Ecotec

Szöveges ítélet

2011-ben vettem drága autómat, 2 év Audiban töltött szívás után. Szabadidőm nagy részét Csátalján, Fekete Sándor úrnál töltöttem, egy akna fölött, vagy egy emelő alatt. Elég volt. Így hát elhatároztam, eladom, és 1 évig nem veszek semmit. Mondanom sem kell, nem így történt, 1 hónapra rá már újdonsült F Astrámban szeltem az 51-es főút remek buckáit.

Cikkem lényegének tekintem, hogy a magyar autós társadalomnak felnyissam a szemét, mi is ez az autó és hogy miért járnak most még is sokan vele.

138 ezer kilométerrel, szervizkönyvvel vettem egy 2011 augusztusában. Műszaki vizsga előtt volt, de erre fittyet hányva simán kicsengettem érte a 450 ezer Magyar Királyi Aranyforintot. Akkoriban ez egész soknak számított, főleg egy főiskolásnak. 1 hónapra rá műszaki, mit sem sejtve elvittem egy márkaszervizbe, hogy majd ők felkészítik, meg elviszik. Örültem, mert munkadíj és alkatrészkedvezményről biztosítottak, mivel jó ismerősök vagyunk, hát gondoltam kijön majd olyan 60-70 rugóból. Ekkorát még életemben nem tévedtem. Kedvezménnyel együtt hagytam 100 ezer birodalmi kreditet a szerelőnél.
Tételesen: Műszaki vizsga díja, munkadíj, vezérműszíjszett kompletten vízpumpával, görgővel ( 16 szelepes, szóval ez közel a harmadát kitette az egész költségnek), jobb első rugó, összes szilent, jobb hátsó fékmunkahenger. Otthon előtte elvégeztem már második nap az olajcsere, olajszűrő, légszűrő királyi hármas cseréjét. Lengéscsillapítók, fékek tökéletesek voltak, és azóta is azok...

Nagyon fájt ez az összeg, így már 600 karvajorrú mátyásba került az egész autó, ennyit pedig nem szántam rá. 2011-ben többet nem mentem a szerelő felé, fájó emlékeket ébresztett bennem.

2012-ben volt elég problémám az autón kívül, de azért rendbetartottam, 9000 km-ként olaj, szűrő, légszűrőcsere. Bele is tekeredett 25000 km, bár az 51-52-54 főutak kombinációját ismerve, ez úgy 100ezernek felel meg.
Eljött Május 20., az adóbevallás napja, mit sem sejtve elgurultam a Nemzeti Adó és Vámhivatal frissen átadott épületébe, ami olyannyira lenyűgözött engem is és kedves kis autómat is, hogy el sem akartunk onnan jönni. Önerőből nem is sikerült, egy cimborám 30 éves 1.6 szívódezső VW Jettájával jutottunk el a szakemberhez. Behúzótekercs. 15 rugó, örültem neki, de nem tudtam mit tenni. Miután elmúlt katarzis, amelyet a NAV okozott, el is tudtunk indulni. Idén gyalog megyek adót bevallani, az is biztos.
Elég sokat megyek az autóval, de van egy aranyszabályom, amit soha nem fogok felülírni: a személyautó benzinnel, a munkagép gázolajjal menjen. Ez évi 50ezer kilométerig helytálló nálam. Nem akarok én idióta PD elemekre meg nyomócsövekre költeni. Meg a benzinnek elégetve is jobb az illata, mint a gázolajnak.

Azt kell látni az egész történetben, hogy egy 140 ezer kilométeres, szervizkönyves autón nagyjából milyen problémák jöhetnek ki és hogy a lesajnált F Astra tulajdonképpen mennyire jó kis autó valójában. Ahogy tapasztalt felmenőink is mindig írják, nem óraállást, hanem állapotot veszünk. Nekem sikerült jól kifognom, mert a behúzókerecsen kívül semmire nem kellett költeni (kop-kop, majd abból lesz az gazdasági növekedés, hogy az embereknek elromlik a hűtőjük, autójuk). Fékek lengéscsillapítók azóta is tartják az állapotot, ez főleg a hosszú távú használatnak köszönhető, és annak, hogy leginkább csak motorféket használok, üzemit nemigazán. Majd 30 ezer km múlva kicserélem ismét a vezérlést.

Mindenkinek nagyon ajánlom ezt a típust ezzel a motorral, nem fog csalódni. Az olajfogyasztásról végszóként annyit mondanék, hogy 5 literes kannában veszed az olajat, 3.5 liter megy bele, a maradék 1.5 litert úgy sem tudnád felhasználni semmire, így 5000 km-ként beleadagolod, és máris nem olajfogyasztásnak fog tűnni, hanem maximális kihasználtságnak. Lehet nagyzolni 20 éves Audikban, BMWkben, de ott egy szerviz fog annyiba kerülni, mint a kis Opel egész két éves fenntartása.

Hibalista

- Behúzótekercs

Ide hordtam szervizbe

Opel Burány márkaszeviz, Baja.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1997
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 138000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 80 1.6 Limited Következő autója? Astra J, 1.4 Turbo
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1991 (1998 - 2003)

További ítéletek (818 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)