"Rozsdás" igavonó - visszasírom!
Szöveges ítélet
Csak pozitívan, kezdem az előnyökkel:
Először is nagyon megbízható társam volt hosszú éveken keresztül. Elviselte a kicsit beteg stílusomat, nem hisztizett a padlógáz miatt, viselte a lámpák közti gyorsulást is, ha arról volt szó, meg lehetett buggyantani a csomit, nem vette zokon.
A motorja ősöreg tervezés, csak a "teteje" volt friss, mikor kiadták (injektor, hidrotőke). Jól bevált felállás 8 szeleppel, kár is lett volna tovább bonyolítani. Felépítésének köszönhetően nem kell 6000-ig forgatni, hogy menjen, lehet dízelesen közlekedni vele, mégis relatíve sprotos gép. "hosszú löketű, nyomatékos", a fogyasztást max. +/-0,5 literig befolyásolta a hangulatom és az AC/DC :)
Városi tempóhoz bőven elég a 71 ló, pályán néha kicsit kevésnek tűnt a hosszú 5. mellett, de a 140-150 közti utazót tudta, ami nekem pont elég volt. Gyenge minőségű, állítólag 100ekm-es szíj 80ekm-nél szakadt, de ez a hülye még ezt se vette zokon. Kapott egy új szíjat, beállítottuk a vezérlést, és simán ment tovább.
Futóműve is rendben van, bár az enyém kb. 3cm ültetéssel került hozzám, de vezettem alap magasságú modellt is, azzal se volt bajom. Mentem vele igen retek utakon, erdőben, félméter mély sárban, nagy hóban domborzaton (45 fokos göröngyös emlekedőn, stb.), ez a dög elment mindenhol.
Imádtam a 3 ajtós mivoltát, mivel nem a fejem mellett volt a B oszlop, így jól kiláttam belőle, és pályán, lehúzott ablaknál se csapott a képembe a szél.
És akkor írok valami negatívat is, bár ha erre a kocsira gondolok, inkább pozitív érzés fog el.
3 ajtós mivoltának köszönhetően merőleges parkolókban kicsit nehézkes a ki/be szállás az első ülésekről/-re, hátul meg szinte soha senki nem ült.
Az alap 23xmm-es tömör tárcsafék és a hátsó dobfék csapnivaló. Egyszer 170-ről kellett vészfékeznem (pálya baleset, megállt a sor); megálltam én is, de utána zakatolni kezdett, valahogy kiábrándító volt. Később megkapta a GSi modell alá tervezett 256mm-es hűtött, mart tárcsákat előre, és hátra is tárcsák kerültek. Innentől tökéletesen illett a vezetési stílusomhoz :)
A központi zár párás időben megszűnik működni, ez reteszelésből való nyitáskor vicces, mert a vezető ajtón kívül más nem nyitható (tankajtó sem!!!). Mivel "egyszemélyes" kocsi volt, ezzel együtt tudtam élni, néha zavart, de nem annyira, hogy utána járjak. Szerintem mikor a 6-tal előttem levő gazdája rommá törte, ott sérülhetett meg valami szigetelés, nem hiszem, hogy típushiba lenne.
Amit viszont mondtak, hogy a hengerfej-tömítés fáradása típushiba 150ekm körül, az nálam 300-ig bírta. Belefért... Még félholt motorral megjártam vele Bp-Füzesabonyt, bár visszafelé már kicsit aggódtam, de nem főztem meg.
Opel, sose kop el, csak elrohad - tartja a mondás. Mivel csak "csavarhúzós" elemek rozsdásodtak rajta (azok viszont látványosan), így sokáig nem érdekelt. 1 éve már kicsit zavart, hogy az egyik hátsó ív kirügyezett, ezt idén cseréltük. Korábban szoktak elrohadni ezek a kocsik, de hozzáteszem, hogy ez német importos autó volt. Valami mégis csak más volt a német Astrában...
Mikor megvettem, a kuplungja nehézkesen járt, 5 év után el is szakadt a bowden. Kapott másikat, azzal se volt könnyebb. Nem kezelhetetlen volt, csak tudtam, hogy jóval könnyebben kéne járnia. Ez a 6. év után be is jött, mivel az akkor 1 éves bowden megint csak elszakadt (10km városban + 15km külterületen kuplung nélkül, élmény volt :) ), így megint kapott egy újat. És láss csodát: pihepuha működés, kb. könnyebb a kuplung pedált nyomkodni, mint a gázt!
400ekm környékén elfáradt néhány gyűrű, az egyik hengerben nem is volt kompresszió. Még így is mentem vele 150-et pályán! Gyűrűzve, hajtókarcsapágyak cserélve, új hidrók, hengerfej megsíkolva, és ennyi. 40eFt + szerelés, így még vagy 200ekm van benne.
Hát röviden ennyi a sztori, az biztos, hogy a valaha volt legjobb igavonóm, és nem tudom, mivel is pótoljam. Nincs vele bajom, csak már uncsi, hogy ugyanazt nézem immár 7. éve. Valami változás kell...
Hibalista
- elfáradt gumicső a motortérben (fűtőradiátorhoz menő), vízköves hűtő - hengerfejtömítés 300ekm körül - gyűrűk törtek 400ekm-nél - kuplung bowden 2x, kuplungszett csere 300ekm körül (csak úgy, mert még ment volna bőven) - kapott nagyobb fékeket (brembo tárcsa elöl-hátul, ferrodo betétek) - szakadt gumiharang miatt féltengely-csukló csere - 18 év után eljutott a rozsda mennyisége a zavaró szintre (hátsó íven), így belemártottuk a flexet. - szokásos km függő dolgok: szíjak, szűrők, folyadékok, gyertyák, kábeleik, gumik, fékek
Ide hordtam szervizbe
olajcserék, stb. apróságok önerőből, nagyobb beavatkozások hozzáértő barátokkal.soha nem hagytam ott szervizben, szükség se volt rá, és nem is bízom bennük.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 250000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | folyamatosan több autót vezettem, Trabanttól a Merci kamionig | Következő autója? | keresem a méltó utódot. kemény dió... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
