PuJka
Szöveges ítélet
Külföldön élek és dolgozok, és nem szeretek repülni. Jobban mondva, a repülést szeretem de magukat a manővereket közben nem annyira, elég nagy szívás, ha az ember tériszonnyal ül repülőre.
Szóval kellett egy szekér, ami saját, nem kell céges autót kunyerálni, egyszerű, olcsó, kasznija legyen rendben, mert a többit magam tudom javítani. Ja, és legyen Opel, mert azokat ismerem.
Egy kb. ~400-500 autót áruló neppertelepről vettem meg, az egyetlen rozsdamentes F Astra volt a sok közül. Itt már jobban a G Astrák mennek, rengeteget árulnak belőlük, nagyon sok 3 ajtósat. De nekem F kellett. Háromszor mentem be megnézni három különböző alkalommal, egyszer ismerősöm, miután úgy döntöttem elhozom.
Egyik nap hamarabb eljöttem munkából és egy ismerőssel (hogy hozza vissza a másik autót) elhoztam. Majd hazavittem lábon Magyarországra, hogy tulajdonosi jogot és rendszámtáblát kaphassak. Némi NKH-s huzavona és egy kisebb nyeremény összegének elköltése után ott állt a szekér, harcra készen, magyarítva, legálisan.
A hazaút körülbelül 1600km lehetett, egy pisszenés nélkül abszolválta (akárcsak a visszautat), csak a német és osztrák emelkedők és a német baustellék nyomták meg a fogyasztást. Ez az 1.6 8V az egyik legmegbízhatóbb motor, lánykorában 71LE-vel. Most majdnem 81000km van az autóban, és ezt a legtöbb alkatrésze bizonyítja is. A motorja belül mézszínű. Ha nem látom, nem hiszem el.
A cserélendő dolgok egy része állásban ment tönkre, a vízpumpa és a vez.szíj feszítő pedig azért, mert még a gyári volt...
Season felszereltség, szervokormány, színezett lökhárítók és tükörborítás, színezett szélvédő, első ködfényszóró, vezetőoldali légzsák, hőfokmérős TID, ritka kárpit, minden a helyén és működőképes.
Szóval harmadik Opel a tulajdonomban, és tökéletesen meg vagyok vele elégedve. Három ajtós, kettőnket teljes mértékben kiszolgál, elegendő helyet ad a cuccoknak, költöztem már Astrával, meg lehet oldani. Kicsit kevesebb, mint egy év múlva esedékes lesz a műszaki szemle, akkorra beidőzítek még egy vonóhorgot is, a kerékpárszállító miatt.
Hibalista
- Toronyszilentek- darabja 5000Ft, talpas gömbfejek- darabja 3500Ft, lengőkar hátsó szilentek- darabja ~1500Ft, vízpumpa- 6500FT, vezérműszíj feszítő- 11000Ft, termosztát- 3000Ft, motor tömítései- összesen ~3000Ft, hátsó kipufogó dob- 9000Ft, ablakmosó motor- volt másik a polcomon, első féktárcsák/betétek- volt másik u.a. szett a polcomon, vakulni kezdő jobb oldali fényszóró- volt másik, egy szett téli gumi- akadt a műhelyünkben.
Ide hordtam szervizbe
Saját magam. Harmadik Opel a tulajdonomban, és a második Astra 6 év alatt. Mindegyik a családban van.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Jóbarátom. Hasonló fertőzéssel küzd familiáris szinten (kétoldali akut Opel).
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 74520 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 6500 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Kadett | Következő autója? | Astra, Vectra, maybe Omega, before 1998 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
