Összepuffantva
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem.
Kényelem:
Mikor először beültem az autóba szörnyen kényelmetlen volt, mintha nem is az ember köré tervezték volna, hanem ahogy az alkatrészek engedik olyan formája van az üléseknek és minden másnak. Össze van puffantva, mindenhol illesztési hézagok, rossz ránézni. Átgondolatlan, bosszantó apróságok amik rövid távon megútáltatják az autót, hosszú távon pedig az ember azt is elfelejti hogy lehet normálisan is utazni. Nem értem hogy a hátsó üléseken miért csak zigóták ülhetnek?? Miért kell kifeszíteni az ajtókat ahhoz hogy beülhessek??
Elől már jobb a helyzet, végre elférek, viszont semmi nem áll kézre, mindenbe beleakad a kezem, lábam,... keskeny!! Ha ül valaki az anyósülésen akkor nem tudok váltani mert nem fér el a karom az ő karjától. (Lehet hogy ezek azért zavarnak mert előtte Renaultom volt és azt tényleg egy emberszabású köré tervezték :), valahogy ott minden a helyén volt. ) Szóval kényelem nuku, bár ültem már sokkal rosszabban is, és ma is kapható újonnan sok ennél sokkalta kényelmetlenebb autó. :( Ez nem sokban különbözik a Ladánktól, csak nem pattog hanem elnyel szinte minden úthibát, ami elég nagy pozitívum. (mellesleg a Ladához hasonlatos pattogást nem is tapasztaltam sehol csak egy 406-osban, ami elég szomorú pont egy franciánál)
A technika:
Márkaszervízbe soha nem megyünk többet. A Schiller totális idiótának nézi a gyanútlan kuncsaftot, annak ellenére hogy az autót is náluk vettem. Lehet, pont ezért ("...hamár volt olyan hülye hogy itt vette, akkor meg is tudjuk szívatni..."). Szinte havonta kellett visszavinni valamit megjavítani rajta. Gyanús volt.
Aztán megtörtént a csoda, maszekhoz vittem és láss csodát hirtelen nincs semmi baja az autónak. Tényleg csak ahhoz nyúlnak ami elromlott és nem mentenek ki maguknak jól működő alkatrészeket. Elég csak a műszakira felkészíteni (azt is 3-ad annyiból mint a Schillernél), más hiba szinte nincs is.
Szóval az autó hibáit a gyárnak tudtam be, holott mindenről az alamuszi szervíz tehetett. Konklúzió: ha van egy jó szerelőd, akkor van egy jó autód. Azóta maximálisan elégedett vagyok vele, tényleg igaz a szlogen hogy sose kop el. Lehet vele tervezni. Fogyasztásról annyit hogy nekem 10 litert evett ha normálisan mentem (140-150). Ez tényleg nem számít gyorsnak. 7 literre csak akkor tudtam levinni ha 110-120-al megyek. Azt nem is merem kipróbálni hogy 160-170-nél hogy fogyaszt, mellesleg 140 fölött remeg az autó, látszik hogy az már nem az utazó sebessége :( .
Összegzésképpen a fent felsorolt hibái ellenére is megéri a pénzét, mert azt kapsz amit vársz tőle: kevés pénzért egy kényelmetlen autót, de azt a szintet sokáig tudja tartani mert olcsó a fenntartása, jó az alkatrészellátása. Persze jó szervízt is kell találni. Nem egy francia átgondolt kényelem, hanem egy teljesen alap közlekedési eszköz, ami olcsó. Ha a legfontosabb szempont az ár akkor nyugodt szívvel tudom ajánlani.
A legközelebbi kocsim azért nem Opel lesz :)
Hibalista
- központi zár - vásárlás után rögtön tönkrement (7 évesen ???)
- riasztó - hamar megadta magát (8 év)
- főleg kopó alkatrészek, mint csapágy, fékbetét,...
Ide hordtam szervizbe
Schiller Opel - Szemét egy banda, úgy próbálják lehúzni az embert ahogy tudják. 9 éves autónál 350e-t egy műszakiért???! Nevetséges.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Maszek1, Maszek2 - mindekettőjük korrekt volt
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 145000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 19 (1994) | Következő autója? | Renault/Ford/VW |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
