Öreg de jó autó
Szöveges ítélet
2004-ben vettük 5 évesen 65000 km-el.Én(akkor 13 évesen) és faterral bejártuk az egész várost v.mi autóféleségért :D Előtte zsigulival koptatta a gumit az öreg :D úgy hogy nagyon hasonlítási alap nem volt.Mind1 kiszúrtuk és így 18 éves fejjel sztem nem döntöttünk rosszul.Egy takarékos, gazdaságok megbízható autót vettünk.Többször megjártuk vele eger - balatont úgy 6-7l átlaggal, ahoz képest hogy 120-130nál pörög rendesen, jó. 4 évig csak fater ült a volán mögött de már lassan 1 éve én is tekergethetem a kormányt :D 17 éves koromat betöltöttem, rá a következő pár hétre azt hiszem már a kresz órán ültem és végül az autósiskolában egyedülállóan :D az egész macerát, kresz órák, elsősegély , vizsgák, vezetés... lezongoráztam kevesebb mint 2 hónap alatt.Na szóval megszereztem a jogsit :D.Most már vezető szemmel is láthattam milyen az autó. Hát az elején nem voltam tőle elragadtatva főleg a váltó miatt, amivel tanultam vezetni (Citroën C3) jóval könnyebben és finomabban vette a sebességeket de az csak egy 1 éves autó ez meg már 10.De idők elteltével hozzászoktam és most pár pöpec :D. Problémák amik elöjöttek a megvásárlás után pár évig semmi majd egyszer az fényszoróizzó kiégett(gyerekjáték kicserélni) majd pár hónapja a rádió alatti meleg-hideg levegő szabályzó aludt ki. Megprobáltuk megoldani a problémát, kiszedtük a csavarokat, kihajtottuk a műszerfal borítását egy kicsit de ezzel csak azt sikerült elérni, hogy a mellette lévő két tekergető világítása is elment:D Ezt pár hét múlva egy újabb bütykölés követte de akkor sem tudtunk jobban hozzáférni úgy hogy a 3 tekergető maradt a háttérfény nélkül...Így legalább egységesen nem világít:DEz azért egy 10 éves autónál a sok rossz út zötykölődésének betudható, mivel a mozgatások miatt valószínű hogy csak v.mi érintkezési hiba...Az antenna csere és a váltószoknya elkopottsága megszokott az f astráknál, mint típushiba.Az előzőtulaj egy üzletkötő volt elvileg, ő szereltetett be v.mi csúcs szuper riasztót...:D V.mi különleges lehet mert lezár magától meg ilyeneket művel...:D Pár hete ha beriasztottuk a jobb index úgy maradt. :S A jelenség néha idő után elmúlt de csak csak visszajött. Mindent csináltunk vele csak hogy aludjon már ki az index hogy el tudjunk indulni, mindig sikerült de már untuk. Elvittük egy riasztóshoz azt mondta nem is meri a riasztó típus így csak annyit csinálhat hogy leköti az indexet 5000 ért !!!!!! Jó mondjuk köszönjük. Másnap elmentünk az obiba :D kontaktsprayt vettünk pár száz forintért. A riasztót szétszedtük befújtuk, lefújtok az elektronikát 2x és lás csodát azóta (koppkoppkopp) működik hibátlanul.10 év után egy kis tisztogatás csodát tesz :D.Na de elég a történetekből :D megpróbálok sorba menni a dolgokon miről mi a véleményem:
Motor
65le, hát nem száguldozásra találták ki de visszakapcsolással bő gázzal nyugodtan lehet előzni :D. Ez a motor arra való hogy 50nél felkapcsolj 5ikbe és ha nem sietsz így is tudsz rendesen közlekedni.A fogyasztás 5ikbe gondolom nevetségesen kicsi 50-90 között. Fater Hollóköre levitte a familyt egerből (4 embert csomagokkal) 5,5l átlaggal.Pedig v.hogy kivételesen nemis papa tempóban vezetett:D De ha tényleg nagypapatempósan mész 5 alá is akár letudod vinni. Én a dinamikusabb tempómmal olyan 7l körül fogyasztok:D.egyszer fater pakolászott a kesztyűtartóba én meg gondoltam induljunk dinamikusan :D 1esbe gurultunk kifelé a tankolás után én meg odaléptem neki egy kicsit jobban, ami volt a kesztyűtartóban azt már nem kellet keresgélnie mert az ölébe repült minden XD, röhögtünk ő meg pakolt vissza felé:D Azóta menet közben nem pakolászik XD. Néha ki kell szellőztetni a kipufogót rendesen.. :D Mindig amikor felnyitjuk a motorháztetőt (ami elég ritka :D) ha v.ki megnézi mindig megkérezi hogy miért mossuk a motort. Mindig mondjuk hogy nem mossuk egyszerűen ilyen nem szivárog semmi minden pöpec.
Belső
Hát mi feldobtuk egy üléshuzattal és hozzáillő szőnyegekkel :D.A műszerfal borítását erős napsütésben átkozom mert visszaveri a fényt az ablakra de vezetést különösebben nem zavarja.Pakolás szempontjából van bőven lehetőség ez plusz pont. egy kis szilikon csodákra képes a műanyagokkal.Ami hiányzik az a nyöszörgés:D. AZ új autóknál mindig írják hogy nyöszörög ez meg az. Hát itt csak ha extrém kátyús úton mész vele akkor van egy kis "zene":D De a menetzaj elég erős, de tűrhető.
Amit még felhozok hogy a vezetőülésből lehet látni hogy hol van a kocsi eleje. Így pl garázs falának betájolása sokkal könnyebb ( fater meg én 1x azért csak neki koccantunk :D)mint a mostani új autóknál sztem pl. amivel tanultam vezetni Citroen v.hogy sosem tudtam eltalálni hogy hol van az eleje.
Csomagtartó
Több mint 500l ez azért már elnyelt egy két dolgot...már egy 12 személyes asztalt is vittünk vele:D. Mindent elnyel ami nem szélesebb úgy 80cm-nél.
Külső
Hihetetlenül igénytelen, pezsgő metál ,a lökhárítók műanyagok ami jó ötlet. Apum egyszer a garázsbeállásnál nekikoccant a falnak:D de a lökhárító észre sem vette. Én egyszer a garázskaput koccantottam meg egy 2cm-es folt keletkezett a fényezésen, de az csak a kapu festéke volt. Egy ronggyal ellehetett tüntetni, horpadás csikarás sehol.......Nem olyan régen egyszer egy ügyes kenyeres az üres parkolóban lévő egyetlen kocsi elé ( a miénk elé) ált be. Hát mit ad isten kinyitotta az hátsó ajtót és vitte a kenyeret a dolgára:D az ajtó persze megakarta mutatni mekkora darab, és egy kis szél segítségével megvolt már a lendület is, már csak a célpont kellet, hát persze hogy ott az a szép motorháztető......puffff.......egy kb 6cm-es csikarást és horpadást is eredményezett a motorháztetőn az embléma felett.
A kenyerest azóta nem láttuk :D Horpadás eltünt, csikarásos probléma megoldódott.
Ezt az autót már biztos nem adjuk el, egy az hogy az 5 év alatt vesztett kb 500 000et az árából, végül is annyia nem vészes, de nem érné meg aladni. Új autó közeljövőben nem várható de ha mégis javulnának a körülmények :D valószínű hogy KIA-ra váltanánk ceed sw -re sztem csapott hátú csomagtartója nekünk kicsi lenne:D már hozzászoktunk az 500l-hez :D.De az opel maradna sztem én szívesen eljárkálnék vele :D Jó kis autó csak jól kell vele bánni és meghálálja.
2009,10,10
1 éve sikerült a baloldalát neki koccantani a garázs ajtajának mint már írtam..... de az csak fa volt nem látszik semmi a fényezésen. Erre tegnap 1 év elteltével sikerült a jobb oldalát is felavatnom a sárvédő külső kerékfeletti ivét.( a fényképen pont látszik az a rész még érintetlenül) Most kivételesen a falat surolta. Garázs elött állt szembe pont egy nagy furgon ( panelsor.... garázstől 5 méterre meg kinti parkoló vele szemben....a nagy dög meg még kevesebb helyet adott így a mozgásra), kevés volt a hely a ráfordulásra így féloldalasan kellet bemennem, anyira vigyáztam a baloldalára, hogy a hátulját nehogy elvigye az ajtó, hogy ajobb oldala odaért a falhoz.Azt hittem elmegy de nem, surolta. Olyan macska karmolásnyom szerűség a sérülés......:S De annyira nem vészes , fater szerint észre sem lehet venni le van tudva :D Most már a beállásnál még figyelmesebb leszek.
Hibalista
- antenna, műszerfalvilágítás,1x fényszóróizzó,fékek, 1x hátsó kipufogó dob csere, kötelezők...ennyi egy 10 éves autótól.....
Ide hordtam szervizbe
ismerős...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 65000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Lada | Következő autója? | KIA |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
