Megbízható német technika, lengyel összeszerelés
Szöveges ítélet
Életem első saját autója, elötte a szüleim Lanos-át hajtottam (azt is szerettem). Összességében kiváló autónak tartom, bár nagyon meglátszik rajta hogy lengyelek és nem németek szerelték össze (pl: kárpitok, belső műanyagok). A régebbi Astrák sokkal jobban össze voltak rakva, ezt az ismerőseim Astráján látom. A motorja kicsit gyengécske (75 LE, 128 Nm), de abszolúlt megbízható és csendes, kétszer megjártam vele a horvát tengerpartot, az autópályán kényelmesen tartotta a 140-150-as átlagsebességet, és a fogyasztása így is "csak" 6,5 l volt, 4 személlyel, csomagokkal. Volt, hogy Magyarországon az M5-sön 180-at mentem vele 2 fővel, csomagokkal, pedig a könyve csak 172-t ír max. sebességnek [remélem rendőrök nem olvassák el:)]. Városban, télen viszont (-10, -20 C-foknál) szemtelenül sokat eszik, közel 10 litert. Országúti használatnál volt, hogy beérte 5,8 literrel, pedig kegyetlenül nyomtam neki (140). Kb. 3 hónapja vettem rá 15 colos alufelniket, 195/50-es Pirelli P5000-es gumikkal. Így viszont autópálya tempónál (130-140) 7,7 litert evett átlagban, igaz volt még a kocsin tetőcsomagtartó és egy bicikli is. Szerintem ehhez a motorhoz kicsit "nagy" a 15 colos kerék, a 13"-os gyári, viszont szinte elveszik a kerékjáratokban. A fékei bivaly erősek, az úttartása meglepően jó, például jóval kevésbé érzékeny a széllökésre mint a Lanos. Egy dolgot viszont nagyon hiányolok belőle, az pedig a klíma. Bontottat szereltethettem volna bele, de az árát sokalltam (kb. 100e Ft lett volna). Ja, szervízek: gondoltam az első komolyabb szervízt (60e km) márkaképviseletnél csináltatom meg, fel is hívtam egy párat az országban, és mindenhol hasonló árakat mondtak (kb. 60e Ft), nekem ez 70e lett futómű beállítással együtt, ebből 14 e volt a munkadíj. Mindenki döntse el, sok volt-e, vagy kevés. A következőt (75e km), már egy ismerősömmel csináltattam meg, mert a szervízek túl magas árat mondtak (25-30 e Ft), én így megúsztam 10e Ft-ból, mivel csak olajat, meg olajszűrőt kellett cseréltetnem. Pedig német, minőségi 5W40-es Rowe olajat vettem bele, a szervízben meg ki tudja mit öntöttek volna bele? (Teszkó gazdaságos jó esetben, vagy Lidl-öst). Kényelem: Az első ülések kényelmesek, és egész jó oldaltartásuk van, viszont egy deréktámasz király lenne, mert 100 km vezetés után már fájni szokott a derekam. A hátsó helykínálat mérsékelen jó, saját magam mögé ülve már kényelmetlenül érezném magam, pedig csak 178 cm vagyok. Na nem szaporítom tovább a szót, összeségében jó kis kocsi ez, családosoknak, vállalkozóknak, mezőgazdasági dolgozóknak, kis pénzűeknek, első autós fiataloknak (mint én), meg állami cégeknek (rendőrség, honvédség, stb.) Legközelebb valami megbízható dízelt szeretnék venni, legvalószínűbb a "G" Astra 1.7 DTI vagy 2,0 DTI motorral. De egy Skoda Octavia vagy SEAT Leon TDI-vel is kibékülnék.
Hibalista
- Egyenlőre semmi. De remélem nem is fog.
Ide hordtam szervizbe
Opel Inveszta, Szolnok (60 ezres "nagy szervíz"); majd ismerősökhöz.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 57000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 31000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Daewoo Lanos 1,5 SE | Következő autója? | Opel Astra "G" 1,7 CDTI Caravan v. Sedan, Skoda Octavia v. Seat Leon TDI |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
