Lendületdízel
Szöveges ítélet
Három évesen lett véve, 65000 km-rel. Az autó édesapámé volt. Szerintem vissza volt hajtva az órája, mert a kormánykerék és a váltókar kopott volt, illetve a gyújtáskapcsoló körüli védőgumi be volt csúszva a burkolat alá. Igazából még a gyári kuplungtárcsa van benne, a vastagsága jó, pedig sokat utánfutóztunk vele, emelkedőn utánfutóval tolatás erdőben, stb... Egyáltalán nem volt kímélve, de ütve-vágva sem. Vol tolyan tél, hogy 3-szor kellett leengednem a fater által beletankolt olcsó savas, vizes "gázolajat". A Bosch adagolósok ettől megfeküdtek mind, itt szerencsénk volt a CAV adagolóval. Vezérműszíjcsere is egyszerűbb a CAV adagolóval, ill. csendesebb működés közben, a működéséből adódóan. 9,5 éves korában tönkrement a gyári opel akksi. Valószínűleg selejt lehetett, mert egy akksinak gazdasági okokból nem szabadna 3,5-4 évnél többet kibírnia. A sok vizes nafta miatti lemerítgetés miatt nem gondoltam volna, hogy így kitart, de ez véletlen lehetett, mert a többi ilyen dízel Astrában 6-8 év után cseréltük (az is jó eredmény). 10 éves korában műtöttem először műszaki miatt. Fékdobok, tárcsák, betétek, pofák cseréje, első lengéscsillapítók gumifékcsövek. Ezek kopó alkatrészek ugye, tehát nem negatívum, főleg a 3 éves pesti előélet után. A jobb első kitámasztógömbfej lehet,h. tönkremegy, mert kiszakadt a gumiharang. A negatívum, hogy a vezérműszíj burkolatot cserélni kell, mert a belevulkanizált anyák kiestek belőle, ill, egy-két helyen eltört. De az anyák már 6 éves korában kiestek, így nehéz volt a burkolatot leszedni, felrakni szíjcserekor. Sehol nem rohad. Alvázvédelem volt rajta, normálisan. Az üzemanyagbetöltő nyílásnál rohad a lemez, mert sajnos nem volt elkényeztetve szegény. Évente 4-5 mosás. Ott pedig berakódik a sok trutyi, ami miatt rohadni kezdett. Mi hülyeségünk. 175-öt óra szerint most is megy, nem panaszkodok. Az az 1,1111-es slip miatt csak ugye a gyári 153 körül mozog. Már kicsit kormol, de a zöldkártyát mindig elsőre megcsinálta, az adagolón nem kellett az anyagon állítani. Fogyaszás régen 5,2liter, most 5,5 liter, utánfutózással 6,5 liter. Igaz kisvárosban, de nálunk 70%-ban városi volt a használat. A teljesítmény... Hát, elszomorító a mai világban már. Akkor még elment. Kis légellenállás miatt jó a sebessége, de csak lendületből. Emelkedőn meg kell gondolni az előzést nagyon. A vészvillogót nem cseréltem, mert minden F Astrán szar. Az új is. De a mienk csak nem kapcsol be. A veszélyesebb, ha leszívja az akksit, és a többségben az szokott lenni.
Hibalista
- vészvillogó kapcsolója
- akkumulátor
- leállító mágnesszelep
Ide hordtam szervizbe
Én magam szereltem autószerelő lévén :-)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 65000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | golf | Következő autója? | Opel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
