A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1991-2002)

Astra 1.6 X16SZ ferdehátú 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Közlekedési eszköz

Szöveges ítélet

Amikor 2000 körül használt autót vettem, egy Ford Escort MkV került a birtokomba. Ugyanakkor esélyes volt az Astra és a R19 is. 15 év Fordozás után (sajnos megszívattak a hivatalok, ment volna az még sokáig) a legjobb vétel egy ismerős Astrája volt, így alkalmam van kipróbálni a másik oldalt is. Ugyan ez az autó 2000-es gyártású, de ugyanaz a full fapad kivitel, mint amiről a TC is írt már ( http://totalcar.hu/tesztek/2012/09/17/20_ev_egyetlen_astraval/ ), és nagyrészt ugyanaz a felszereltség, mint az Escort idejében árult Astrák - igaz, ez már nem magyar, hanem lengyel gyártású. Kicsit drágábban vettem annál, mint amibe a Jófogásról, neppertől került volna - megérte, hogy ismert előéletű, rendesen gondozott autóm legyen.

Menet közben

Korábban ültem már párszor Astrában, de valahogy azok összeszedettebbnek érződtek (ja, magasabb felszeretlség, újabb motorváltozatok, stb.). Nem támolyog, de a kormányon semmi visszajelzés, megy amerre tekerem, de fogalmam sincs, hogy tapad-e még? Mikor esik szét a rossz úttól? Pedig a kormány és a futómű jó állapotban van. Döglött az egész. De persze rázkódni tud az úthibáktól a kasztni :) Rugózása biztos van, legalábbis nem rázza ki a lelkem, de az is olyan semmilyen, mint az egész autó. Különben viszonylag kényelmes.
A váltó hasonló, mintha egy gumitömböt kéne a helyére nyomkodni. Opel váltók ha minden igaz, ilyenek, de nem kellemes. Különben jól működik ez is, csak döglött.
Kuplung fura egy kicsit, gondolom a 16 év miatt. Fék viszont jó.
Az X16SZ motor jó nyomatékos (120Nm), nem kihegyezett (75Le), így inkább kellemes autókázásra való, mint dinamikusan haladni, vagy tempósan kanyarodni. De az egész autó olyan szinten szedáltnak tűnik, hogy olyasmi eszébe sem jut az embernek (mondjuk kit zavar amúgy, nem versenyautó ez). Cserébe városon kívül nem sokat fogyaszt (6 - 6,5 lityi, de akkor már a top fogyasztást mondom), és elvileg tartós.
Az Escort sem volt az a vadállat (1.4, 72Le, 100Nm), de volt motorhang (ha már erő nem :D ), szerpentinen kapaszkodás a kormányba, sokkal pontosabb váltó. Lehetett vele lassan száguldani ((c) by TC).

Kívül

Mit lehet írni egy fehér tojásról? Igazából egy szép forma, csak már nagyon elcsépelt, mert minden tele van vele. Meg mivel elég minimál, nem túl izgalmas, kb. akkor vennének vele észre, ha festek rá egy fa...rönköt. De megint csak, ez egy hétköznapi autó, nem arra vaó, hogy sztárt játsszon vele az ember, meg nem nézegetni vettem, bentről nem látom. Amúgy a szögletesebb autókat szeretem, de ez az én bajom, majd veszek egy 3-as Escortot, vagy régi Volvót. :)
Szerencsére nem rohad, legalábbis nem láttam rajta rozsdát. Az egyik díszléc vége néha elenged, visszapattintás után ott marad - majd kezdek vele valamit.
Volt törve elöl is, hátul is, paff, azt is tudom, mennyire, és hol javították :)

Belül

A kinti unalom bent folytatódik. Minden fekete. A műszerfal egész korrekt anyagból van, de ugyanúgy nem szoktam tapogatni, mint a Fordét sem (abban minden gagyi műanyag volt). Kezelőszervek is vannak, csak a legszükségesebb mindenből. Átlátható? Persze. Amúgy normálisan működik minden, leginkább az indexkar rövidségét nem tudom megszokni, elég nehezen találom el, amikor kapcsolni kell. A kezelőszervek nem lötyögnek, mondjuk nincs is sok minden, ami lötyöghetne.
Az ülések elég kemények, nincsenek szétülve, oldaltartás nincs (egy ilyen szanatóriumba minek), kényelmesek is. Csak az üléspozíció fura. Meg a tető alacsony (vagy az ülés magas!). Gondolom ezért vezetnek sokan fekve - na én pl. jobban szeretek ülve. Nem vagyok túl magas (180cm), meg széles se, de a fejem a tetőt veri, lámpáknál megállva meg tyúk módjára, oldalt döntött fejjel nézek ki. Felettébb kényelmetlen.
Széltében-hosszában amúgy van hely, az Escort szűkebb volt kicsit, de annak nagyobb volt a csomagtartója (meg abból kiláttam, pedig abban volt tetőablak is, mégis több volt benne a fejtér). Mondjuk ez sem egy nagy etwas, ennek is 370 vagy 360 liter, nem sokkal kisebb, és a hátsó ülések is osztottan dönthetők, ha kell a hely.
Pakolóhelyek akadnak jól, polcok, kesztyűtartó az utas előtt, és van két mélyedés a középkonzolon is, ott elfér a pénztárca, a polcon meg navigációnak használt telefon. behúztam egy USB tápot a kesztyűtartóba, onnan már csak két USB kábel jön ki, egy a telefonnak, egy a fedélzeti kamerának. Utóbbi az óracsoport felett csücsül egy lemezből hajtogatott tartón.
Kell még bele pár normális hangszóró (most a kalaptartóban van kettő, valamit hallani belőük, de se nem szép, se nem jó) meg egy AUX-os rádió.
A menet közbeni hangok nem zavaróak, a motor maga nem nagyon hallatszik, inkább csak ahogy a kasztnin dörömböl. Még jó, hogy nem túl hangosan. Egyszerűen álmosító. Mondjuk a motorhang se lenne szívderítő, az is elég semmilyen. Ezenkívül még kerékzajt hallani, de zörögni nem sok minden zörög még benne.
A felszereltség elég fura. Központi záras, de a csomagtartóra az nem hat. Csillapítottan csukódik a hamutartó, de elektromos ablak sehol. Klíma nincs.
A fejtámlák sem sikerültek túl jól, a közepükön levő lyuk miatt csak a fej támasztására nem jók. Ha belém jönnek hátulról, úgy kitöröm a nyakam, mintha ott se lettek volna.

Összegzés

Autó. Semmi több. Beül az ember, beröffenti elöl azt az izét, tekergeti a kormányt, unatkozik, aztán végülis odaér, ahova indult, ott kiszáll. Viszont arra, hogy elvigyen valahonnan valahova, teljesen megfelel. Nem tűnik ki a forgalomból? Nem dinamikus? Paff, nekem nem ezekre kell, meg amúgy is, közúton ezek nem olyan hű de fontosak. Viszont nem is idegeskedik az ember, hogy mi van, ha meghúzzák, megnyomják. Remélhetőleg tényleg gazdaságosan fenn is tartható, és akkor nekem meg fog felelni. Jobban szerettem a Fordot (pedig igazából abszolútértékben nem jobb - van amiben igen, van amiben nem), de most ez van.

Hibalista

- Lengőkar + stabpálca csere -kb. 38000Ft melóval együtt. Ez jellemző az F Astrákra. - Szeret lejönni az egyik díszléc. - Napellenző nem marad a helyén, majd veszek másikat, 4 csavar. - Olajat kellett benne cserélni, minő szörnyűség! :D - Valami kaparászik a bal elejében, de csak teljesen balra kitekert kormánynál. Szerviz nem nagyon foglalkozott vele... - Középkonzolon pár izzó kiégett. Kicseréltem...

Ide hordtam szervizbe

Ismerős műhelye, korrektek, de nem túl informatívak, és apróságokat nem javítanak. Apró hibákat semmilyen szerviz nem javít egész Fészkesfehérváron, ahogy elnézem. Van, ahol inkább csak olajat szeretnek cserélni.

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Én szórakozok az apróságokkal, mert ebben a porfészekben senki nem ér rá ilyesmiket szerelni.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2000
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 233000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Escort MkV 1991 1.4CFI Következő autója? Escort RS :D, BMW E34...
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1991 (1998 - 2003)

További ítéletek (819 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)