Korosodó német technika
Szöveges ítélet
Nos ez érdekes, annak ellenére, hogy milyen sok gondom volt az előző Astrámmal, megint F Astrát vettem... :) Valahogy nem tudok elszakadni ettől a formától...nagyon tetszik, főleg így a gyári sportváltozatban, nagy lökhárítókkal, szárnnyal, küszöbökkel, légbeömlőkkel, stb. Eleinte egy kicsit tartottam tőle, hogy rossz 5let lesz 3 ajtós autót venni, de aztán hamar sikerült hozzászokni. :)
Sajnos ilyen autót, főleg ennyi időset nagyon nehéz jó állapotban találni, az enyémmel is voltak gondok... alapjárati ingadozások, motor leállások voltak. Ezeket sikerült orvosolni. Szerencsére a karosszéria, F Astrához képest nagyon jó állapotban van, nem rohad, nem rozsdásodik.
Volt vele egy komoly balesetem, de megmentett és egy árva karcolás nélkül másztam ki a kocsiból 1,5 borulás után. Ezek után két hónap alatt sikerült rendberakni, alaposan, nem eladásra. Így 1,5 évvel a baleset után sem jött elő semmi probléma, ami a törés következménye lehet.
Miután eladtam az előző autómat sokat rágódtam rajta, hogy mi legyen a következő. Seat Leon, Astra G voltak a jelöltek, akkor még dízelen is gondolkodtam. Végülis maradtam az F Astránál, kiszámolgattam a fenntartási költségeket, adó, biztosítás, stb... kiderült, hogy nem sokkal drágább mint az 1.4-es volt, így nem is gondolkodtam tovább. A fogyasztás is meglepően jó... eddig 700km/47 liter benzinből volt a rekordom... 6.7l/100km-es átlag. Persze itt már nagyon óvatosan kell bánni a gázpedállal. :)
Idén értem el azt végre, hogy hibátlan az autó...még soha nem hagyott ott sehol, ellenben az 1.4-essel... persze ez nem azt jelenti, hogy vége van. Pár apróságon azért még szeretnék változtatni... :)
Kipufogó rendszer csere, műanyagos munkák, fényezések, polírozás, külső-belső csinosítás, stb...
A motor ehhez a kasztnihoz bőven elég, a kora ellenére is azért még maradt benne erő...főleg így chiptuning után...rossz is néha visszaülni a családi 1.4-es 60pacis Astrába... :D
Sport rugókkal, 16"-os felnikkel, peres gumikkal rossz minőségű aszfalton nagyon kényelmetlen tud lenni, de ezt kis rosszat simán feledteti sima, jóminőségű, esetleg szerpentines utakon. Tartása nagyon jó, nem dől be a kanyarokban, viszont eléggé orrnehéz konstrukció, így a hátulja könnyen megcsúszik (a baleset oka is ez volt).
Alapvetően nem bántam meg, hogy megvettem az autót...sajnálom, hogy nem vigyáztam rá jobban. Azért remélem még hosszú életű lesz nálam... :)
Hibalista
- olajcsere: eddig 4-szer... Castrol GTX3 15W40, Castrol Magnatec 10W40, Repsol Elite Multivalvulas 10W40
- fékkopásjelzők javítása
- vízpumpa 10ezer
- vezérműszíj, görgők, gyertyák 35ezer
- gyertyakábelek 2x is cserélve 10+4ezer
- kézifék betétek cserélve 6ezer
- bal első fényszóró 4ezer
- főtengely ford.szám jeladó 18ezer
- üresjárati motor 3ezer
- lambda-szonda 18ezer
- talpasok 8ezer
- toronycsapágyak 4ezer
- 4db féltengely gumiharang 6ezer
- katalizátor 17ezer
- kuplungbowden 3,5ezer
- alufelnik görgőzése 12ezer
- gumiágyak cseréje 3ezer
- bal első lengőkar 4ezer
- vízhőfok jeladó 5ezer
- fékrásegítő szellőztető dob 4ezer
- AC relé 3ezer
- első-hátsó féktárcsák és betétek 51ezer
- kormányösszekötő gömbfejek 7ezer
- első lengéscsillapítók 28ezer
- 4db téligumi 68ezer
- összes (6db) futóműszilent cserélve 8ezer
- Exide SP3 75Ah 760A akkumulátor 29ezer
- 3x légszűrő 3ezer
- 2x benzinszűrő 3ezer
- 2x pollenszűrő 3ezer
- alváz és üregvédelem 28ezer
- szelepfedél tömítés csere ingyen... :)
- gyújtótrafó 28ezer
- 50/30-as ültetőrugók 35ezer
- 16" alufelnik 120ezer
- közben sajna volt egy komoly törés...
- donor autó 70ezer
- javítás + alkatrészek 110ezer
- műanyagos 7ezer
- fényezés 120ezer
-
- és még sztem nincs vége...
Ide hordtam szervizbe
Parádi Péter - Szabadbattyán: gyors, pontos, megbízható és olcsó! Ő állította talpra az autót a törés után... más neki sem állt volna.
Később a futómű alkatrészek cseréjét csinálta.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Autó-Tek Kft. - Mór: zöldkártya, futómű beállítások, kisebb javítások...amit nem tudok megcsinálni itthon.
Nekem eddig semmi gondom nem volt velük...annak ellenére, hogy már hallottam rosszat róluk. Nem olcsók...
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 147000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra 1.4Si GL | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
