Kitartó bordó
Szöveges ítélet
A kocsit két éve vettem, miután életem szerelme - elõzõ drágaszágom - összetört. Abba az autóba mint -gondolom mindem ember az elsõ kocsijába - szerelmes voltam, mindent megbocsájtottam Neki, nem zavartak a hibái, önmagáért Imádtam.
Aztán jött az Opel amiben eleinte minden zavart, kicsi a tér, fapados, gyenge, jellegtelen, szürke - lelketlen autónak tartottam. De az együttöltött több mint két év meggyõzött az ellenkezõjérõl. A nyugdíjas német könyvelõket idézõ hangulatával, kitartásával és `jellemével` lassan megkedveltette magát. Zokszó nélkül tette és teszi a mai napig is a dolgát, sõt az extrém kihívásoknak is megfelel. Ilyen volt mikor barátom Jettáját kellett elvontatni az Erzsébet térrõl Pátyra. Amíg felkapaszkodott azon a rohadt nagy és hosszú emelkedõn aminek most nem jut eszembe a neve végig könyörögtem Neki, hogy ne adja fel de ezt is megúsztuk.
A szelepfedél tömítését kb 10-12.000 km-enként cserélni kell mert szivárogni kezd (?) és eleinte produkált néhány érdekes hibajelenséget (check engine kigyulladt, motor nem húz, néha leállt) de azóta megjavította magát és semmi baja nincs.
A belsõ tér unalmasságában is hatalmas. Barátom aki 19x cm és 12x kiló simán elfért még maga mögött is mikor kipróbáltuk. Szintén befért igaz lehajtott ülésekkel egy IKEJA konyha nagyrésze és a fürdõszobába szánt csempék, szaniterek na meg a fajansz... Ez a kettõ persze két fuvarral
Fenntartási költségei eddig nem voltak túl magasak de ezt a kicsit is meg lehet neki bocsájtani, hiszen a fogyasztásával megspórolja a javíttatására - nem -szánt összeget.
Az autót csak városban használom reggel-este 10-10 km, néha egy kicsit több de 8 liternél többet még télen sem eszik. A minimum - amit nem is akartam elhinni, amíg meg nem ismételte még jónéhányszor - 6.2 liter volt.
A típusra jellemzõ rozsda még nem talált rá csak az üzemanyagbetöltõnél rohad egy csöppet, de azt is csak belül, úgyhogy egyszerûen javítható lesz, és még fényezni sem kell majd.
Legnagyobb hibájaként talán a gyengécske X16SZ motort és fapadosságát lehetne felróni.
Az autó tehát nem egy izgalmas, imádnivaló gyönyörû gépállat de........
Hibalista
- kormánymû csere, elsõ lengéscsillapítók cseréje, fékbetétek+ elsõ féktárcsák +komplett hátsó fék, hátsó kipuffdob
Ide hordtam szervizbe
Pesterzsébetre egy SZAKIhoz.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Opel Tóth
A check engine miatt vittem el 1 nap: nincs hibakód 10.000.- Ft lesz!
Kösz, többet nem megyek!!!
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 108000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | w123 300D | Következő autója? | ... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
