A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1991-2002)

Astra GSI 16V 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Katapult

Szöveges ítélet

Előre is bocsásson meg minden kedves olvasó, de nagyon elfogult vagyok. Nagyon szerettem ezt az autót és majdnem sírtam, mikor elvitték. Elöljáróban annyit, hogy nagyon megy. A 16 szelepes 150 lovas motor repíti, mint az álom. Eredetileg Calibrát szerettem volna, de 3-4 rettenetes állapotú kipróbálása után elment a kedvem tőlük. A GSi-t 2002 év elején vettem, svájci importból származott. Munkába menet megpillantottam egy kereskedésben, 16"-os RH felnikkel, dupla 100-as végű Remus kipufogóval, grafit metál színben. Egyből beleszerettem, délután a próbakör után le is foglalóztam. Azóta így már eszembe sem jutna autót venni, de a GSI-vel szerencsém volt.
A korához képest nagyon jó felszereltségű volt, klímával, fed.comp-pal, villanyablakokkal, recaro ülésekkel, cd táras Pioneer hifivel. A beltere a fekete (bocsánat, obszidián)műszerfallal, háromküllős bőr sportkormánnyal és a plüss sportülésekkel nagyon tetszett. Egy fém pedálszettel és egy szép sebváltógombbal dobtam fel késöbb.
A 4 év alatt semmi komoly problémám nem volt vele. A katalizátor repedt volt, amikor vettem, a kereskedés szó nélkül kicserélte. A gumiszilent csere problémásabb volt, mivel a bölcső fő csavarja beszakadt, ezért javító kitet (van hozzá gyárilag, gyakori probléma lehet) kellett szerezni hozzá, ami nem ment gyorsan. A klíma megjavítása elég sokba került (összességében 100.000 felett), de visszatekintve én voltam a balek. Bevettem az "azért nem működik, mert a behozatalkor a gázt leengedik" dumát. Megtöltettem, de 1-2 hét alatt elment belőle a gáz. 2 kókler fehérvári szerelő (az egyiknek azóta szép csillogó műhelye van a Csóri út mellett)2 év és 100.000 Ft után (A nyomáskapcsoló gomba csere, kompresszortömítés csere után kiderült, hogy az alumíniumöntvény repedt el, ahol összefutnak a csövek a kompresszor tetején. Amikor a drága pénzen meghegesztett cső eltörött, akkor kerestem új klímást.)végre rátaláltam egy Öreghegyen dolgozó szerelőre/klímásra, aki töredékáron véglegesen megoldotta a problémát. Azóta is hozzá megyek, ha klíma gondom van. Az önindító eljátszotta párszor, hogy meleg motor mellett nem indult. Kiderült, hogy a 600 Ft-os önindító kábel volt rossz. Egyszer elment a hűtőventillátor, de csak a biztosíték volt rossz. Ha valami elektronika elmegy, érdemes a biztosítékokat megnézni, mielőtt szerelőhöz szaladunk vele.
A gondokról ennyit írnék, mert ez az autó többet érdemel. Fantasztikusan megy, gyorsul, mint az álom. A vége óra szerint olyan 230 körül van, de 200-ig határozottan gyorsul akár 5 emberrel is.
Fogyasztása város/vidék viszonylatban, sportos stílusban 9.5 liter, de akár 8 literrel is el lehet vele autózni. A Recaro ülések a mai napig vernek mindent. Brassó- Budapest viszonylatban, de a Zadar- Budapest távon is derékfájás nélkül száltunk ki az autóból.
A futóműve mai szemmel már nem tökéletes, de akkor nagyon tetszett. A keresztbordákat nem szereti és rossz úton szétveri a kereket/gumit, de nagyon élvezetes vele autózni. 180-ig ott van az úton és felette is uralható. Apropó kerekek. Budapesten csak 15-öst szabad rá tenni. Vidéken (aránylag tűrhetöbb utakon) elbírja a 16-os kereket 205/45R16 gumival. Egyszer volt felnitörésem és 2x cseréltem első gumikat a kátyúk miatt. Az új tulaj Pestre vitte és úgy tudom lecserélte a kerekeket.
A motor eszméletlen jó, utána ezt rontotta el az Opel (gondolom a környezetvédelem miatt). Annak ellenére, hogy előélete miatt vélhetően a kilométeróra állása nem volt valós, soha nem kellett olajat utána tölteni. A cikknek azért adtam a katapult címet, mivel 1-2 heti "normális" közlekedés után a Petőfi hídra menet én voltam az első a lámpánál. Nem versenyeztem senkivel, de úgy gondoltam, hogy kihúzatom kicsit. Ekkor már két éve megvolt az autó, de még így is széles mosolyt csalt az arcomra és azt éreztem, hogy ez egy KATAPULT. A számadatok lehet, hogy nem mutatnak sokat (kb. 8 másodperces 100-as sprint), de érzésre jobban megy, mint a csúcs RX 8-as, a 180 lovas Audi TT vagy a modern dízel csodák. A GSI után próbáltam 3 literes Peugeot 406 Coupét, de az is lomhának tűnt.Sokan nem ismerik olyan behatóan az autókat mint a Totalcar/népítélet olvasó műkedvelők, ezért sok türelmetlen Saab, BMW, Seat tulajnak okoztam vele kellemetlen meglepést. Párszor kimentem vele Tökölre és a Hungaroringre gyorsulási versenyre, de ott sem vallottam szégyent.
A fékekkel akkor elégedett voltam, de komolyabb autók után visszatekintve elég gyatra volt. Rendesen taposni kell, hogy megálljon az autó, de vészes helyzetekben nekem elég volt. Ha valaki GSI-ben gondolkodik érdemes az állítható futómű mellett egy tuning féket is tenni alá.
Összefoglalva nagyon jól megy az autó. Sajnos manapság ilyen élményt csak bőven 200 lóerő felett kapunk a lefolytott autók miatt. 2005-ben adtam el, de komolyabb (értsd megáll az autó, vagy súlyos százezrekbe kerül a javítás) meghibásodása nem volt. Természetesen féktárcsákat, betéteket, lengéscsillapítókat cseréltem, de ezek kopó alkatrészek és nem kerültek sokba. Igazi HotHatch és méltatlanul bántják akik a GTI Golfokra esküsznek, mert a kortársai közt, a maga kategóriájában tökéletes autó.



Hibalista

- Klíma cső csonk (elrepedt) - Klíma kompresszor rugós lap - Lambdaszonda - Katalizátor - Gumiszilentek - Önindító kábel

Ide hordtam szervizbe

Opel Szuna/Autó Fehérvár

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

ismerős

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1994
Kényelem (6) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Clio Következő autója? Astra Coupe Bertone
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1991 (1998 - 2003)

További ítéletek (819 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

5évig 1.4 8 szelepes utána 1 éve 1.6 16 szelepes

Astra 1.4 8v VS 1.6 16V - 1995
2010.11.26 70000   3,3

Az elpusztíthatatlan caraván!

Astra 1.6 8v caraván - 1997
2008.11.19 80000   2,5

Eff Astra :)

Astra 1.4 GL - 1994
2014.06.26 22000   4,0

ÁR -ÉRTÉK ARÁNY BAJNOK

Astra 1.4 classic - 2002
2008.12.01 180000   3,5

"Forró" kívül-belul...

Astra 1.4 - 2001
1999.11.30 10000   1,0

"Idős", de nagyon jó autó!

Astra 1.4 GL - 1993
1999.11.30 30000   3,0

"Rozsdás" igavonó - visszasírom!

Astra 1.6i 8V 71LE - 1995
2012.11.03 160000   4,0

"A zastra" :)

Astra 1,4 44kw - 1998
2009.03.02 55000   3,0

"Volkswagen"

Astra 1.6 GL - 1993
1999.11.30 102000   3,0

(nem) "megbizható", unalmas, szerethetetlen

Astra C14NZ - 1993
1999.11.30 30000   2,2

1,6 ecotec avagy, ~3200 és megindul...

Astra 1,6 Ecotec X16XEL - 1996
1999.11.30 12000   3,5

1.4 GL c14nz

Astra 1.4i - 1995
1999.11.30 20000   1,0

1.6 GT - A tökéletes első autó

Astra 1,6 GT - 1992
1999.11.30 43000   -

1.6i GT - 4 henger, 8 szelep, de jó!

Astra 1.6 GT - FCC C16NZ - 1992
1999.11.30 30000   3,0

1.7 Dinamit

Astra 1.7 D GL - 1993
1999.11.30 82000   2,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 55

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)