A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1991-2002)

Astra 1,8i Caravan 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Igencsak drága tanulópénz

Szöveges ítélet

Hol is kezdjem? Mint sok más fiatal emberke életében nálam is eljött az ideje annak, hogy saját autót szeretnék vásárolni. Mint sok más magyar fiatal emberke esetében ez nálam is egy használt Astrában végződött. Olcsó, igénytelen, sokáig elhúzza, nem egy rakéta, de azért megy, ha akarom, ráadásul kombi (évekig hallgattam a "Pakolni mindig kell a hely fiam!" jellegű hozzászólásokat a különböző szituációkban), szóval megtaláltam az ideális autót egy kissé elcsépelten fehér színű, de szimpatikus példányban. Ráadásul tele extrával. Napfénytető, fedélzeti számtógép (!), első elektromos ablak, 16 szelep, légrugós hátsó futómű, plüss kárpit, no meg 126 kókemény lóerő. Mi kellhet még? - gondolotam magamban - hevenyészett átvizsgálás és próbaút után gazdit is cserélt Döncike.
Ezek után vidáman vettem birtokba, mutogattam az összes ismerősömnek, vittem mindenkit mindenhova, gyakorlatilag a wc-re is autóval jártam annyira tetszett. Ez tartott egészen az első kerékcseréig (szeptemberben vettem). A pótkerék felnijén egy elég csúnya benyomódás volt az alsó oldalán (vétel előtt nem vettem ki, kívülről normálisan nézett ki), nosza menjünk futóműveshez, hátha elállítódott. Első pofáraesés: a futóűvet beállítani nem lehet, cserélni kell itt mindent gólyalábtól kezdve lengéscsillapítókon át egészen a toronyágy gumiig. Fasza. Ismerős szerelőhöz el, átnézi, második pofáraesés: az említetteken kívül féktárcsa + betét (már alig volt min fognia a féknek), vízpumpa, feszítőgörgők, hátsó dob, középső dob, légrugó lyukas, úh. hátsó lengéscsillapító, meg olyan apróságok, mint az összes szíj, szűrő, motortartó bakok, olajok, egyéb folyadékok.
Miután összekapartam magam a padlóról megegyeztünk a legszükségesebbekben, majd gondoltam a többire szépen összekapargatom a pénzt, aztán lesz egy csodás autóm. Hát nem lett.
Innentől kezdve kéthavonta állt az autó másfél hetet az éppen aktuális javítási munkák miatt. Egyszer vidéken jártam, ott adta meg magát, gondoltam beviszem a helyi szakihoz, csak meg tudja csinálni. Meg akkor már javítsa ki a karosszériát is, úgyis rohad több helyen (hátsó kerékívek, tanksapka, küszöb - a szokásos). Hiba volt. Alkatrész Németországból (persze olcsóbban - hetente egyszer), újabb gondok, amikor valamit megjavított, stb., elég annyi, hogy több, mint egy hónapig állt az autó az udvaron nála, úgy hogy közben egyszer potyára leutaztam (170 km), ugyanis indulás után fél órával elszakadt a kilóméter spirál és elkezdett köhögni az autó, ezért (vesztemre) visszavittem.
Szóval nem volt egy nyugodt percem vele, mindig attól rettegtem, hogy hiába ölök bele bármennyi pénzt és időt, úgysem lesz tökéletes, sőt.. (Mindemellett csörgött, zörgött mindenhol).
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy természetesen nem lett volna szabad a közelébe sem mennem egy ilyen szarrá tört, aztán összetákolt roncsnak, de első autóként körüllengte az a bizonyos rózsaszín köd, és mind a mai napig egy kissé fáj, ha meglátom a róla készült fotókat és tudom, hogy már nem az enyém. Minden makacssága és háklija ellenére a szívembe lopta magát.
Tanulságként csak annyi, hogy ha nem értetek hozzá, feltétlenül nézzessétek meg valakivel az autót MIELŐTT megveszitek. Én ezt a saját káromon tanultam meg, de legalább most már tudom. Illetve Döncikének köszönhetően jóval gazdagabb az autókról alkotott képem, mint előtte. Legyen ez a pozitívum. Illetve remélem, hogy miután majdnem minden nagy hibáját kijavíttattam, a következő tulaj már kevésbé gondterhelten kénytelen használni! Én szerencsére vagy sem, de befejeztem vele a pályafutásomat..

Hibalista

- kuplung, első futómű, hátsó futómű, kipufogó rendszer, tank, benzinpumpa, vízpumpa, légtömegmérő, üresjárati motor, lambda szonda, első fék, hátsó fék, soroljam még?

Ide hordtam szervizbe

ismerős

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

vidéki suttyó

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1994
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 240000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Toyota Carina II
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1991 (1998 - 2003)

További ítéletek (819 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)