Hűséges szolgáló egy-két apró nyűggel
Szöveges ítélet
A családunk első számú autóját (lásd: http://nepitelet.hu/autok/ford/fusion_2002/az_elso/ ) a bank elvitte. A hitelválság miatt a szüleim nem tudták fizetni a törlesztőrészleteket, belebuktak. Kellet valami ami megbízható, viszonylag nagy és kedvező fenntartási költségei vannak.
Rövid keresgélés után egy kereskedésben találtunk rá.
A megvételkor a kormány erősen balra húzott, a futómű beállítást az eladó állta.
Megvettük, használtuk jó volt. Aztán egy defekt alkalmával kiderült, hogy Renault felni volt rajta, mert az eredeti Opel pótkerék nem ment fel a defektes kerék helyett, mert a tengelyvégen volt egy esztergált fém gyűrű aminek a segítségével a Renault felni is rászerelhető volt.
Később kapott könnyűfém kerekeket nyári gumival meg egy bontóban beszámoltattam a Renault felniket Opel lemezfelnikre. Jól elfértünk benne, a helykínálat megfelelő 4 embernek, 5 főnek azonban már szűkös.
A csomagtartó nekem megfelelt nagyméretű, jól pakolható (sedan létére is), bár a csomagtartónyílás mérete miatt a bepakolható tárgyak mérete korlátozott. Két fő horgászcucca, két horgászfotel, 3 láda, bográcsállvány és bogrács, egy zsák fa, két sátor meg millió kacat elfért benne, és nem kellett az üléseket előrehajtani!!
A megbízhatóságot tekintve, volt egy két váratlan hiba ami a haladást vagy az elindulást megakasztotta, de ezek könnyen orvosolhatóak voltak (gyújtáselosztó csere, Önindító, akkumulátor. Az olajat, szűrőket, kopó alkatrészeket rendszeresen cseréltem. Olajat 10 ezrenként, de sajnos a gyári GM olajat használtam, ami nem bizonyult túl jó választásnak. Hiába cseréltem 10 ezrenként az olajat olyan mértékben képződött olajsár a motorban, hogy hajtókar csapágysor csere lett a vége. GM olajat többet semmibe sem, és senkinek nem ajánlom. Egyébként szerethető autó volt, bár a központi záron és a rádión kívül nem volt benne semmi extra.
Az ülések jól bírták a strapát, pedig szállítottam vele tűzifát, terményeket a kertből, építőanyagot, amit el lehet képzelni mindent. Mentem vele földúton, nehéz terepen, hegyen-völgyön keresztül és bírta.
Ebben már az erősebbik 16 szelepes motor volt 90 lóerővel. A teljesítménye és menettulajdonságai nekem megfelelőek voltak, a fogyasztás igen kedvező, városban is 8 liter alatt jártam vele. Kombinálva simán eljárt 7 liter alatt.
Kormány olyan amilyen, a futómű sem egy versenygépé, de a magyar utakra tökéletes.
Olcsó hozzá minden, és egyszerűen szerelhető.
A szokásos helyeken kijött rajta a rozsda, de megcsináltattam, azután nem volt korróziós problémája.
Összességében szerettem minden nyűgjével együtt, és bátran ajánlhatom a kis pénzzel rendelkező autóra vágyóknak.
Hibalista
- A kopó alkatrészeken kívül: - Önindító kétszer is, Kipufogó kilyukadt, műszerfal világítás kialudt és nem is jött vissza, központi zár anyósülésnél és bal hátul, gyújtáselosztó csere, akkumulátor csere, kormányrúdfej csere, féltengely, hajtókar csapágysor, olajszivattyú, olajnyomásmérő gomba (talán így hívják) - ennyi jut eszembe
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szakihoz hordtam, kevés pénzért és jó alkatrészárakkal dolgozik, megbízható.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 144000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fusion 1.4 Fresh 2006 | Következő autója? | Vectra B 1.8i Caravan Edition 100 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
