Full fapad
Szöveges ítélet
Az autót a nagyszüleim vették, 2001. decemberben lett forgalomba helyezve. Többnyire rövid utakra használták, a papám ezzel járt a pincébe, igáslóként volt használva. Hosszabb (50-200 km) utakra talán évente néhányszor használták. A vásárláskor valószínűleg a minél alacsonyabb ár volt a szempont, mert mégegy ilyen fapados autót sosem láttam.
Az egyes felszereltségi szinteket sajnos nem találtam meg a neten, viszont ami a kézikönyv szerint lehetne, de biztosan nincs az autóban:
- (lóerő és nyomaték),
- klíma,
- szervokormány,
- automata váltó,
- elektromos ablakemelő (elöl sem),
- elektromosan állítható külső tükrök,
- állítható ülésmagasság,
- normálisan kiosztott ventilátor fokozatok (1-2 mintha nem lenne, 3-4 leviszi a fejed),
- első ködfényszóró és hátsó ködzárófény,
- fényezett lökhárító,
- könnyűfém felni,
- fordulatszámmérő,
- könnyen csukódó ajtó (rendesen be kell vágni, különben „visszapattan”),
- fényszóró mosó,
- hátsó szélvédő törlő és mosó,
- ABS,
- légzsák,
- fedélzeti számítógép,
- napfénytető és napellenző,
- fűthető külső visszapillantók,
- fűthető első ülések és
- leszerelhető vonóhorog.
Az autót 2015. tavaszán kezdtem el használni, kb. 56.000 km-rel. Városi használatra számomra tökéletes, bár a szervokormány hiánya először furcsa volt. Az 1,4-es, 60 lóerős motorral tartható a forgalom ritmusa, míg el nem érjük a település végét jelző táblát. Ott aztán 3. vagy 4. fokozatban megnő a motor (hang)ereje, és megkezdődik az örökkévalóságig tartó 50-90-es „gyorsulás”. Előzni csakis lendületből, belátható 200 m-es egyenesben lehet, minden más életveszélyes. Ha sikerült elérni a kellő sebességet, és akkora szerencsénk van, hogy nem érünk utol senkit, akkor nyert ügyünk van egészen a következő település vége tábláig, vagy ha eltévednénk, akkor az autópályáig. Mikor először mentem pályán, Ferihegyről a Balatonra, akkor az M7-esen egyéni sebességrekordot döntöttem, mert két felnőttel, két gyerekkel és két kézipoggyásszal _lejtőn_ elértem a 120 km/h álomhatárt. Szerencsére a gyorshajtás akkor sem fenyegetett, bár akkor még nem tudtam a TITOKról. A gázpedál a mai autókban általában a végállásig nyomható. De nem így az Astrában! A pedált a mögötte lévő lemez horpadásáig taposva feltámad az autó, és óra szerinti 130-140 km-es sebességre is képes.
Sajnos másik F Astrában sosem ültem, így nem tudom, hogy normális motorral milyen lehet vezetni, egyszer szívesen kipróbálnám. Szerencsére a fapadossága miatt hiányzó dolgok közül szinte semmi sem érdekel, bár a szervokormány, ABS és a légzsák nem lenne rossz. Klíma ilyen motor mellett jobb, hogy nincs benne.
A kocsit a papám mindig garázsban tartotta, alig vezette és nagyjából vigyázott rá (kivéve, amikor a csomagtartóban lévő kapálógép mellé már nem fért be valami, amit aztán a hátsó ülésre tette, így olajos lett még a tetőkárpit is), így az autó sokáig nem rohadt. Tavaly vettem észre, hogy a bal hátsó sárvédőnél megjelent a rozsda, de szerencsére máshol nincs baja, ez pedig javítható. Mióta én használom, kétszer kellett szerelőhöz vinni, ez a megfelelő helyen olvasható. Soha nem hagyott ott sehol, és mindössze egyszer nem indult be pöccre: idén (2017) januárban egy -20 fokos éjszaka után be kellett bikázni.
A mai autók mellett kívülről nagyon kicsinek tűnik az autó, de szerencsére átlagos magassággal négy fő normálisan elfér. A csomagtartó mérete megfelelő, nem tudom hány literes, de eddig minden elfért benne, a biciklimet kivéve. Sajnos ez nem kombi kivitel és a hátsó üléseket ledöntve nagyon szűk a nyílás, így kiszerelt kerékkel sem tudom berakni a trekking bringámat. Ez az egyetlen dolog, amit nem szeretek az autóban és valóban szükségem lenne rá.
Szerencsére eddig megbízhatóan működött, alig kellett szervízbe vinni és az 5,5-6,5 literes fogyasztása sem sok, így olcsón fenntartható. Jelenleg kb 75.600 valós km van az autóban, ha baja van, azt azonnal megcsináltatom, úgyhogy remélem minél tovább így marad. Amíg rendben van, addig a cseréje nincs tervben, mert egy 3-5 éves használt autó drága, egy bizonytalan 10+ évesre lecserélni pedig nincs értelme.
Hibalista
- Az autó műszakija 2015. decemberében járt volna le, előtte elvittem szerelőhöz, hogy nézze át és cserélje ki a szükséges dolgokat, majd vigyék el műszakira. Az alábbiakat kellett cserélni: olajszűrő, légszűrő, gyertyák, fagyálló, motorolaj, vezérlés, vízpumpa, üzemanyag szűrő és még két dolog, amit nem tudok elolvasni a számlán és nem is emlékszem rá, plusz munkadíj. Összesen 71.100 Ft volt. - 2016. februárban rádió beszerelés, ablak beállítás és zár olajozás 5.000 Ft. - Valamikor 2016-ban letörtem a bal oldali visszapillantót, nem tudom, hogy mennyibe került a pótlása. - 2017. februárban motorolaj, ékszíj, gyertya és pollenszűrő csere 21.000 Ft.
Ide hordtam szervizbe
Teberi Sándor, Tát
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 56000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 19600 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
