Egyszerű és megbízható, mert ez egy Fes! :D
Szöveges ítélet
A történet úgy kezdődik hogy "menekültem" egy kétezres benzines automata Ford Mondeo (2000, kombi) világából, ugyanis városban használtam javarészt és a 10-12 liter közötti átlagfogyasztás eléggé megterhelő volt a pénztárcám számára. Pesten magánszemélytől sikerült szert tenni a kis Astrára, költségmentes állapotban, téli és nyári kerék garnitúrával. 1,5 év után kellett először költenem az autóra, egy féklámpakapcsoló.
Aztán az egyik féltengely csukló reccsent el, már jó ideje halható volt hogy recseg, idő kérdése volt hogy mikor adja meg magát, a lábán egyszerűbb lett volna elvinni a szerelőhöz, de nem foglalkoztam vele. Így húzni kellett, csere, kapott bontott féltengelyt és új gumiharangokat.
A központi zár motorjába lévő kapcsoló - mint utólag kiderült - kontakt hibás lett, néha fogta magát és véletlenszerűen lezárt az autó. Elég kellemetlen volt amikor - 10 fokba tette ezt meg úgy hogy a kulcs meg a kocsiba volt. Irány haza pótkulcsért, utána már nem hagytam őrizetlenül a kulcsot. Villamossági szerelő átnézte, nem talált semmi. Végül kikötöttem a motorokon lévő kapcsolókat, így bentről a fülekről már nem volt zárható az autó.
Szépen lassan a futómű nagy része ki lett cserélve, 4 lengéscsillapító, szilentek, gömbfejek, toronycsapágyak, 1 lengőkar.
A legnagyobb ellensége a rozsda. Jobb hátsó kerékív lett cserélve, rá egy évre már rohadt a tank ajtó körül, pedig az már volt cserélve az előző tulajnál. A 20. évét kezdte taposni amikor a jobb hátsó lengéscsillapító kiszakadt a kaszniból. Meg addigra már nem volt olyan eleme amin ne lett volna kisebb rohadás, küszöbök, kerék ívek. Motorháztetőről pergett a lakk, előző tulajnál törve lehetett, és a javítás után eddig bírta.
A kasznija a gyengéje. A többi az csak átlagos használatból adódó kopás. Cserben nem hagyott sose, kimentem vele németbe meg hazajöttem, eszembe nem jutott hogy mi lesz ha...
Kisebb alakítgatásokat végeztem rajta. Angel Eyes lámpák, sport kormány, piros ledes műszerfal és fehér led belső világítás, bicskakulcsos központizár (ablak felhúzással).
Menetteljesítménye átlagos, egy 1,4-es motortól nem lehet csodát várni, de amire az autó való azt tejesíti.
Megvettem az utódját, így mennie kellett a háztól, nem húztam a dolgot sokáig, áron alul vitte el egy tesó.
Hibalista
- Féklámpakapcsoló - Futómű alkatrészek, lényegébe minden lecserélődött 5 év alatt - Világítás bajuszkapcsoló (az én hibámból, 100/90 W izzókat raktam fényszórókba, és nem reléztem meg.) - Szíjfeszítő görgő - Jobb oldali féltengely, és gumiharangok - Központi zár motorba lévő kapcsoló - Jobb hátsó lengéscsillapító kiszakadt a kasztniból és ajobb hátsó kerékív szétrohadt, mind a kettőt Ujpál Gábor barátom hozta rendbe. -
Ide hordtam szervizbe
A kaszni munkát Ujpál gábor végezte. Az egyéb dolgokat meg két helyi ügyes kezű szerelő (Ferenczi Ricsi, Koritár Józsi) oldotta meg, illetve jómagam. Különleges és fejtörést okozó probléma nem volt az autóval. Mind a három szerelőről csak jót tudok mondani.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mondeo 2.0 kombi (2000) | Következő autója? | W124 E 250 TD |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
