Egyszerű, de nagyszerű... szomorú véggel.
Szöveges ítélet
2006 nyarán vásároltuk Kecskeméten az órájában 124728 km-el (12 évesen ez kevésnek tűnik...).
Piros, némi optikai kiegészítőkkel (spoiler, tükör), ordított róla, hogy fiatal volt a tulaja. Az ár csábító volt, 700.000, de ép emiatt tartottam is a szekértől, így átmentünk másik 4 kereskedésbe is, de csak visszamentünk a kiindulási ponthoz. Jobban körbejárva nem találtunk hibát, belül is jól nézett ki, ezért a vásárlás mellett döntöttünk. Némi pánikkal a szívemben indultunk, haza, de mára kiderült, hogy alaptalan volt. Minden nap használjuk, fogyasztása baráti (5-5.5), szervízigénye minimális (csak a kötelező), a hétvégi kirándulásokra elég benne a hely (öt személy+motyó), építkeztünk, full terheléssel (felült a gumibakokon) is el lehet karistolni vele. Némi szó csak a motort érheti abból a szempontból, hogy ha dinamikusabban akar haladni vele az ember, sajnos pörgetni kell, hogy felvegye a tempót, de ez az aránylag kis lökettérfogat számlájára írható. Nem luxusgép, vannak nagyobb helykínálatú verdák, de panaszra nincs okom. Valószínűleg a családban marad a végelgyengülésig...
2007 november 7-én szomorú véget ért (valószínűleg) a történetünk, ugyanis balra bekanyarodáshoz szabályosan besoroltam a felező mellé, mikor hátulról megtörték az autót. Az úriember állította, hogy 50-el érkezett, bár akkor szerintem nem tört volna totálkárra az autó. Szerencsére a hátsó ülésen senki nem volt, öcsémmel egy kis agyrázkódással és szilánkokkal megúsztuk, úgyhogy ezért is járhat egy pár jó pont az autónak. A jobb hátsó ajtó szétnyílt az összepréselésnél, a bal nehezen de kézzel nyitható, elöl mindkét ajtó rendben van, hátsó ajtó halott, üzemanyagtartály megrepedt, bal hátsó kerékbe beleért a karosszéria, a vonóhorog meggörbült. A nyomást leengedve a kerék elfordult, saját lábon ballagott haza (400 m). Várom a biztosító ajánlatait, de valószínű, hogy másik szekér után kell nézni, lehet, hogy ugyanez a típus lesz az.
Hibalista
- Önindító 25000 HUF
- Első féktárcsák, betétek 24000 HUF
-
Ide hordtam szervizbe
Nem hordom szervízbe, kis kézügyességgel és ismerettel javítható. Egyszerű, mint a faék...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 124000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 81000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Escort 1.4C | Következő autója? | talán Omega 2.5 TD |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
