Effasztra
Szöveges ítélet
Az autó 0km-rel került a családhoz cégautóként. Kb 180e km-t szolgált 3 év alatt, közben redszeresen volt szervizelve. A kötelező alkatrészcseréken kívül (60 ezrenként szíjak stb. semmi extra) semmi nagyobb baja nem volt. Egyszer Horvátországban leállt egy henger... Gyertyacsere..semmi. Műszer szerint minden OK. Kapott egy adag injektortisztítót, párszáz km múlva minden megoldódott.
Az utóbbi 8 évben csak kb 50-60 ezret ment összesen, második autóként. Ebben a periódusban kétszer kellett üzemanyag tankot cserélni, mert a tartály levegőztető rendszerében lévő aktívszén-szűrő eldugult és az AC összeroppantotta a tartályt. Először csak behorpadt (a vákum felszívta az alját), második alkalommal ki is lyukadt. Most a benzinsapka "meg van fúrva", úgyhogy egy újabb dugulás esetén itt ki tud levegőzni.(pontosabban be tud levegőzni). Ezzel összefüggő idegesítő probléma a második tankcsere alkalmával fordult elő: gázadásra iszonyú nyöszörgés a hátső rész felől. AC-re gyanakodtam, de mint kiderült, az EGR egyik visszavezető szelepe elkoszolódott és ez visított. Sürített levegővel tisztítás és kész.
Egyetlen egyszer hagyott cserben, szerencsére az sem útközben volt. Indítás után nem aludt el a töltés visszajelző, diódahidat kellett cserélni a generátorban, mert az egyik dióda zárlatos lett.
Egyébként meg vagyunk elégedve vele, a fenti hibákat leszámítva megbízható. Jól gyorsul, sokkal nyomatékosabb, mint a G Astrák ugyanezzel a motorral. Nem egy élményautó, kicsit puha mindenhol, de kényelmes és jó benne utazni. Klíma hibátlan, motor alig eszi az olajat, ami nagy szó az Ecotec berkekben. Télen kell töltögetni, de nyáron szinte semmit.
Ja, és a lényeg. Ezeket a 16 szelepes Ecotec motoros autókat néha nem árt meghajtani, mert hajlamos az ellustulásra. Aki csak városban használja kis távokon, annak előbb-utóbb rángatózik, nehezen pörög fel. Ilyenkor kell egy kis injektortisztító meg egy nehéz jobb láb, és megoldódik a gond.
Összegzésként: elég fürge (1050kg/101Le), sokkal csendesebb, mint sok újabb autó, és kényelmes. Utazni, túrázni bőven jó, de aki sportolni akar, ne vegyen F Astrát.
Hibalista
- üzemanyag tartály csere kétszer, toronycsapágyak, gömbfejek, első lengéscsillapítók 220.000 km-nél, féktárcsák 180.000 km körül+ betétek+hátsó munkahengerek (eresztették az olajat)..240.000-nél generátor csapágyak + diódahíd
Ide hordtam szervizbe
Merci szervíz ismerős (magánhasználat alatt) + olajcserék otthon..
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 220000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 1.7 td isuzu | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
