Dízel kombi astra?Csak az Isuzu TD!
Szöveges ítélet
A sztori az hogy melóskocsinak vettem a kettes GTI-m mellé, István azt mondta csak Isuzu motorosat vegyek,hallgattam rá,igaza volt. Konkrétan futárkodtam vele pesten másfél évig. 8 litert kért 100 km-en úgy hogy 5 percenként megálltam vele és újra indultam. Volt pár forma aki azt hazudta hogy ennél kevesebbel is elmegy az övé. Ez lehet igaz, de nem ilyen igénybevétel mellett. Hihetetlen hogy egy 14-15 éves végig magyarországi kocsi ennyire megbízható és igénytelen tud lenni. Egy idő után eladtam a Golfot és csak ez volt meg egy évig,ez idő alatt hétvégén (nem hazudok) 6 liter körül zabált,pedig nem kiméltem. Munkahelyváltás után reggelente beálltam 70-es tempóra hogy végig tudjak menni a soroksárin a "zöldhullámon" és nyugodtan ki lehet nevetni,de 4 liter volt a fogyasztása úgy hogy akkoriban már okádta a füstöt. Igazi fapad: szervokormány,központizár,vonóhorog. Ez kiegészült bicskakulcsos riasztóval, fóliával, 15-ös Calibra felnikkel, Dabason készült rá egy hátsódob nagy króm ovál véggel, sport belsővel (raid kormány,váltó,stb), nagy zenével, meg néhány személyes giccsgagyival. Egyetlen egyszer hagyott cserben: elfáradt a forrasztás az adagoló 12V + kábelén a sarunál, elszakadt, és nem kapott naftát a moci. Másfél óra múlva megérkezett Robibá és a helyszínen megoldotta :) Egy rossz szót nem tudok mondani a 15 éves kocsiról, pedig szeretnék mert Opel. Hozzá kell tenni hogy nagyszervízzel kezdtem (vezérlés szett,összes szűrő-olaj-szíj), 10 ezrenként kapott levegő és olajszűrőt meg GM 10W40 olajat, meg úgy általában ha valami fáradt az rögtön csere. Három pár első (ebből egyet én csesztem el, mert görbült gátlóval jártam egy hétig és lenyalta a futó felét) és egy hátsó 195/50, meg egy garnitúra 175/70 téli gumi ment rá. P5000-res Pirelliről rövid vélemény: leesik két csepp eső és lecsúszol vele az útról, a Debica is jobb volt ennél. Egyetlen gyenge pontja a fék, merthogy igen harmatos és gyorsan kopik. Brembo tárcsa + Textar betét elöl, német dob (külső része) + Textar pofák hátul a cserék után, ez sem segített a dolgon, tárcsás hátsó híd kéne neki. Az újonnan 82 lóerős motorral 15 év után is lehet utánfutózni, igaz nem érdemes nagy tempót elvárni tőle, de elhúz szinte bármit, fürdőszobacucctól kezdve a Ford Transitig :) Végsebessége egy barátnővel és egy kutyával óra szerint 190, 160 utazó zokszó nélkül. Aztán a kényelem és a teljesítmény hiánya úrrá lett rajtam, meghírdettem, és elvitték. Imádkoztam hogy csak az ablakot ne húzza le amíg ki nem fizeti, mert akkor látja a tükörben a füstjét. De az első vevőjelölt autószerelő csóka 2 órát fetrengett alatta, és a fogátszívva is csak egy 50-es ráköltenivalót tudott összeszámolni a bontott turbóval együtt(!). A második meg a gyári fényezésnél leragadt és kifizette úgy hogy egy forintot nem engedtem az árból. Az elején biztos köpködött a gyanútlan vásárló, aki csak a gyári fényezéssel foglalkozott, ráköltötte azt az 50-est, és azóta szerintem gond nélkül autózik. Ha valami még eszembe jut majd leírom.
Hibalista
- Két első gátló,hozzá a két toronycsapágy,két oldalt az alsó gömbfejek,motorhőfok jeladó,fék elöl-hátul.
Ide hordtam szervizbe
Ásztai István,Páty (távoli rokoni kapcsolat)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Mata Róbert,Budapest (Fater haverja,a 70-es 80-as években volt műhelye a VIII.ker.-ben,ma nyugdíjas,volt rá példa hogy vasárnap este 10-kor értem jött pest másik felére és befeküdt a kocsi alá,szerintem nem kell többet írjak róla)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 150648 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 76000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Golf II GTI | Következő autója? | VW Golf IV |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
