A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Astra (1991-2002)

Astra 1,7TD Caravan 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Deutsche Nacht Reiter

Szöveges ítélet

Történetem a 4 ütemü trabantom eladásával indult,ezután bármelyik nyugati autó maga a mennyország lett volna.Aztán szűkült a kör dízelekre,olyanokra ami relative fiatal és olcsó hozzá az alkatrész.Mondjuk ez eléggé tág fogalom,mi számít olcsónak,ugye. :)
Addig fel se tünt,de észrevettem,hogy elég sok "opelasztra" fut az utakon,megaztán használtautó-kereskedésben dolgozom mint alkalmazott,és majdnem minden harmadik kérdés az ,hogy "kombidízelasztrájukvane?".
Úgyis kombit akartam,elkezdtem hát bújni a hirdetéseket,érdeklődtem pár dízel astra-tulajnál,ők az utolsó évjáratosokat ajánlották,abból is az opel motorosat,igaz hogy gyöngébb,de olcsóbb hozzá az alkatrész.Nincs semmi bajom az isuzu-motorossal,cimborámnak ilyenje van,egy rossz szava nincs rá,de én maradtam az opel motorosnál.
Egy C Vectra kombiba beszámított lett a jövendöbeli autóm,egy sötétszürke ´97-es Opel Astra 1.7TD Caravan 210.000km-rel(ami valószínüleg több),el.ablak,ködlámpa,1 lufi,gyári cd-s rádióval.
Legalább ilyenkor jól jön,hogy kereskedésben melózok. :)

Hálisten a kocsi festése a jobb elsö ajtót leszámitva gyári,rozsdapöttyök vannak rajta a szokásos helyeken (hátsó ajtónyitó gomb,rendszámtábla-világítás),de a tanksapkanyílás és a hátsó sárvédőperemek nem.
Tulajdonomba kerülés után kapásból cseréltem rajta egy kuplungszettet (31.000+15.000ft munkadíj), mert már alig emelt ki,de azóta semmi,pedig már belehajtottam eddig 15.000km-t.Igaz, ez nem valami egetveröen sok,de úgyis frissítem majd a hibalistát ha lesz...

Belseje nekem elég tágas,igaz nem is vagyok magas (170cm) asszonykám is ekkora,szóval böven elférünk még mögöttünk is ha ül valaki hátul.
Egy év alatt voltunk vele Horvátországban,hálisten probléma nélkül visszaértünk, a fogyasztás is jó volt 6.5l volt 120-as tempónál. (2 személy,tetön 2 bicikli+ csomitartó tele).
Nyáron egy kicsit belustul a verda,de lekötöttük a kipufogógáz visszavezetöt,igy egy kicsit fürgébb.
A motor hűtése is meglepöen hatásos,egyetlen egyszer érte el a 100 fokot,nyáron 40fok,autópálya,dugó,5km araszolás ekkor kapcsolt be a ventillátor,de azóta nem,gyanús lett hátha beszart,de teljesen jó csak eleve a radiátornak jó a höleadása és szinte nem is kell a venti.
Eddig teljesen meg vagyok vele elégedve, a hideg idö beálltával kellett cserélnem a termosztátot amit megúsztam 2800ft-ból.A lengéscsillapítók lassan csereérettek lesznek,de még nem SOS.
Nagy havazáskor rekord fogyasztást értem el vele,mivel 70-80-nál jobban nem tudtam menni, 4.5l-t hoztam ki belöle 100km-en (2személy+2 hátizsák).
Egyébként meg 5.5-7l között van a fogyi,attól függ hogy országút vagy városi használat.
Menetteljesítménye nem egy versenyautó,elözést kétszer is meggondolom,mivel nem vagyok egy kapkodó tipus,nekem megfelel.
Elektronika szinte semmi,így a villanyos meghibásodás valószínűsége eléggé csekély.
Mostani mínusz 7-ben indult,kompresszió még ennyi km-rel is van,csak az akksi legyen 100%.

A mostani tétovázóknak azt javaslom,ha nem akarsz felvágni mások elött,megbízható dízelt,tágas,pakolható,viszonylag értéktartó autót akarsz,akkor szerintem ez egy jó választás!

2009 update: újabb 15000km, lengéscsillapítók,szilentek cserélve,motorhiba semmi, fogyasztás változatlan.
Apróbb rohadásnyomok még tavaly le lettek kezelve,sajnos idén dúrja vissza.... :(

2010 update: szervószivattyúm sajna szétesett,már morgott a csapágya,de én a generátorcsapágyra tippeltem,végül a szervó hullott szét.
30.000ft volt a felújított, a bontottat felejtsétek el,az is szétesik.
Szerencse,hogy maga a szivattyúház ugyanolyan a benzinesé is,csak a tárcsát kell rajta óvatosan cserélni.
Érdemes az ebay-ről beszerezni,itt elég drága a felújított.
Elrohadt a bal hátsó felső rugótartó konzol,ha már hegeszteni kell,akkor egyszerre cseréltem mindkettőt.
Kicseréltem a az egész kipufogórendszert is,mert még gyári volt, de már itt-ott lukas. (flexibilis cső,középdob,hátsó dob)

Egyébként a januári -12 fokban is elindult,csak a gázolajban legyen dermedésgátló,meg az akksi legyen 100%

2011 update:

Megérett a cserére a vezérműszíj,vízpumpa is.
Szerelő szerint a vízpumpa már időszerű volt, elég ramatyul nézett ki,csoda hogy nem engedte még a vizet.

Megnézettem a hátsó fékeket,ugyanis ahhoz még nem nyúltam,amióta nálam van az autó,hát kiderült,hogy azt is fel kell újítanom,ugyanis leszakadt a baloldali fékbetét,azért fogott felemásan a fék,kézifék,meg a fék is "nyúlós" volt.
Fékdobok kuka,felszabályozni már nem lehetett,úgyhogy most teljesen új hátsó fékszettem van.

Állandó dilemmám a rozsdafoltok elleni harc (sajna azért jönnek elő),mennyire csináltassam meg,megéri-e?

Hibalista

- 2007: termosztát 2800Ft - 2007: Kuplungszett (természetes kopás) 31000Ft - 2008: 4db lengéscsillapító csere 30.000Ft - 2009: izzítógyertya 8000Ft - 2010: szervószivattyú 30.000ft (felújított) bontottat felejtsétek el. - 2010: teljes szilentcsere 3000ft. - 2010: 2db hátsó felső rugótartó konzol 12.000ft - 2010: komplett kipufogó rendszer (hátsó híd felett rohad el) 30.000ft - 2011: vezérműszíj,feszítőgörgő és vízpumpa csere 33.000Ft. - 2011: Hátsó fékrendszer (fékbetét leszakadt,új dob,pofa,munkahenger bal-jobb)17.000Ft

Ide hordtam szervizbe

maszek

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1997
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 210000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Trabant 1,1 Következő autója? mindegy csak menjen
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Astra 1991 (1998 - 2003)

További ítéletek (819 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)