Ecotec? Soha többé.
Szöveges ítélet
Az autót 2005-ben vettük kb 110 ezer km-el 990 rongyért. Mivel akkor még annyira nem voltam benne az autós témában, ezért nem beszéltem le édesapámat erről a döntésről. A Favorit után nagy volt, kényelmes, szinte luxus a légkondival, elektromos cuccokkal( amiknek a nagy része hamarosan el is romlott...). Elégedetten használtuk, szerettük, azzal együtt hogy folyamatosan produkált elektromos zűröket. Először az index kezdett el folyamatosan világítani leállított motornál. Ezt kijavíttattuk. Következő a riasztó volt, ami random elkezdett szólni folyton, az ki lett kapcsolva, ez így is maradt az eladásig. Ezután a központi zár jött, gombbal nyitható volt, ha benyomtad a nyitógombot, kinyitotta, de egy pillanat múlva rögtön visszazárta. Sokmindent nem lehetett kezdeni vele, vártunk egy kicsit, néhány próbálkozás után sikerült beszállni. Utána 1-1,5 évig nem volt gond, majd beázott az ablak és a tükörelektronika, megcsináltattuk, jó lett, működött. Az elektromos zűröknek ezzel vége lett nagyjából.A klíma nem sokáig működött, hamar feladta, több-kevesebb sikerrel( inkább kevesebb) volt javítva. Ekkor olyan 3 éve volt nálunk. 2008 telén bevágtak elénk a Dózsán, anyukám hirtelen fékezett és egy ismerős begyűrte a kocsi seggét a Picassojával. kb 10 centit beljebb ment a fara, de szépen rendbe lett hozva, a lökhárító meg alapból visszanyerte rögtön a formáját. Ezután elfogyasztott még 2 AC pumpát, 2 kipufogódobot meg egy középrészt. Később kicsit háttérbe szorult a céges verda mellett, de azért sokszor meg volt járatva. Így múltak a napjai nálunk, mígnem meguntuk a fogyasztását és az elképesztő olajevését ( amíg rendszeresen volt használva kb havonta egyszer után kellett tölteni), és 2011 tavaszán beszámíttattuk egy jó karban lévő használt Ignisbe. A kereskedés egyik alkalmazottja rögtön lecsapott rá, azóta is sokszor látom ott.
Az összes hibája ellenére szerettük, mert motorikusan tulajdonképpen megbízható volt, és mindig elvitt oda ahová akartuk. Összességében nem érte meg az árát, de egynek jó volt.
Hibalista
- Benzinpumpa kétszer volt cserélve, kipufogódob kétszer szétporladt, kb az összes elektromos extra legalább egyszer meghalt benne.
Ide hordtam szervizbe
T.T autószerelő műhelye
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 108356 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Favorit GLXI | Következő autója? | Ignis |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
