Bajtárs minden nap szeszélyek nélkül
Szöveges ítélet
Szerettem vele járni, nem volt kicsi, nem volt lassu, (nagy, és gyors sem :-)) de egy biztos, egyszer sem intett ki a rendör. Egy bordo GL Astrát? Soha!!! :-) És nem hagyott ott soha, de még csak kellemettlen helyzetbe sem hozott. A végletekig szerethető autóm volt. Nem szerelem mint egy 25-ös Renault, talán inkább valamilyen fajta bajtársiasság alakult ki...:-))) Bár ahány ember annyi izlés, a formája kategoriájában még a mai napig is a legszebb nekem. Ilyen arányos, szép letisztult formákat ma már nem látni. (Tudom persze a jávorszervas, meg a zebrán a gyalogos, meg a mindenféle törésteszt, de akkor is ez még szép volt, amik utánna jöttek azok meg nem.) A belső terével is valahogy igy voltam, ebben ülés volt, (Na azért nem francia) a müszerfal kialakitása nekem kifejezetten tetszett, (Nem a mai autokbol ismert sikokkal határolt valami) a szürke szin pedig kifejezetten üditöen hatott.(Hogy hogy nem, nekem soha sem tükröződött) A srác akié volt előttem 192 cm magas volt, de elfért Ö is elöl, én az 172cm-emmel hátul is ha ugy hozta a sors. Nekem minden kényelmes volt, kézre állt, e téren nem is nagyon tudok negatívumokat mondani.(Söt GL létére valodi bör váltogomb volt benne, meg szabályozható volt a müszerfal megvilágitás fényereje) Az 1.4-es motor nem egy fékevesztett vadállat, de azért ha nagyon muszály volt, akkor 2 személlyel (Kb 180Kg) 12.9 alatt megoldotta a 100-at. :-) Dinamika a jól elosztott fokozatok miatt 100-ig dícséretes, utánna csak kúszik a mutató.Utazó sebesség 120-140, de 130 felett már volt menetzaj, 140 felett pedig nagy volt. Kifejezetten nagy. Nekem uttartási gondjaim nem nagyon voltak, pedig Budapest-Isaszeg viszonylatában a szerpentinen egy idő után már a másodpercekért ment a harc.Ha kicsit "tutoooota" is az ember, akkor is kicsi kormány, kicsi gáz, és remekül lehetett kezelni a dolgot, kitörésröl soha nem volt szo, maximum jelezte, hogy a határ másik oldalán vagyunk már.(Igaz a gumira háklis vagyok, akkoriban csak Michelin GT2) A fékekröl nem sokat tudok, mert amikor megvettem, akkor cseréltem is egyböl. (Ez is az én lövésem, csak Brembo tárcsa, és Lockhead betét, de még 2002-ben is megállt 20-ból. De lehet, hogy abban a 20-ban olaj meg szürö is volt, nem emlékszem már.) A fogyasztást még a búcsú előtti napokban sem lehetett 8 fölé tornászni, ha akartam sem. Szervizben nem volt soha, hála az istennek egyszerü a szentem mint egy százas szög, komolyan mondom utoljára ETZ-vel jártam igy, hogy 3 csavarhuzo 2 fogo és egy jo villás készlet, és minden meg lehetett csinálni rajta.
Hibalista
- A kopó alkatrészeken kívül majdnem semmi.Opel betegség a középkonzolon a kijelzö hamar elkezd kontaktolni.(Szétszed 5 perc, csatlakozo ajzat atombiztosan visszaforraszt a panelra 15 perc mégis megégetem megem a pákával 1 másodperc, káromkodás negyed ora, visszaszerelés 5 perc, soha többet nem volt vele gond)Ez volt az egyetlen alkatrésze az autonak ami nem birta a magyar utakat. ( A lambdaszonda kábelét én koptattam el egy pillanat alatt egy füves részbe belenőtt betontuskon a trapézzal, kormányösszekötövel, és a felnivel együtt, negatív gyorsulás 45-0-ig egyetlen pillanat műve volt csupán. Javítás 60.000.- + 25.700.- a gyári lambdaszonda(ebböl nem akartam utángyártottat) javítva saját kézzel. + 5000.- HUF futomübeállitás Rácz és 40 fia kft éjjelnappali gumismühelyében... )
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 36000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 309 GR 1.1 | Következő autója? | Jaguar XJ6 SII-re készülök. Most céges Passat 2005-ös 1.9 TDI de nem szeretem. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
