Astra F mindenhol kerek (a vilááág)
Szöveges ítélet
Nagyon szeretem az Astrát! Nyolc éve vették a szüleim, de 6 éve, mióta megvan a jogsim, szinte csak én vezetem. Mivel rövidebb, ezért a rossz tulajdonságok sorával kezdem. A sebességváltó eléggé darabos, és hosszú a váltóút, rendesen meg kell markolni a rudat, hogy abban a fokozatban legyen amiben szeretnénk. A motor valóban bizonyulhat gyengének, de egy kis rutinnal szerintem pont elég. Most kitérnék azokra a tulajdonságokra amelyeket sokan hibának tartanak, és szerethetetlennek tartják ezt az autót. Akik azt mondják, hogy rettenet, hogy nem állítható a kormány, meg az ülésmagasság, azoknak felhívom a figyelmét rá, hogy egy közel 20 éve tervezett "bőven" alsó középkategóriás autóról van szó. Ennek ellenére van benne automatikus övfeszítő, és állítható a biztonsági öv magassága is. A rozsdásodó kasztnira (főleg a hátsó sárvédőknél jellemző) annyit tudok mondani, hogy néha alaposan le kell mosni a kocsit, kimosva a sárvédő íveit is és ezáltal ez a probléma megelőzhető. "A jól karban tartott gépkocsi hosszú életű" Az autó becsmérlőinek ajánlom, hogy az F Astrát ne a mai 2005-2010-es modellekhez hasonlítgassák, hanem mondjuk akkori vetélytársához, pl egy 3-mas Golfhoz, Skoda Feliciához, Vagy egy Daewoo Lanoshoz. A Golfhoz képest előnyként említeném az üvegezett "C" oszlopot, amely által kisebb a holt-tér nagysága. A szervó hiánya miatt panaszkodóknak mondom, hogy ha nem álló helyzetben tekergetjük a kormányt hanem mondjuk picit gurítjuk az autót, akkor úgymond szervós módjára tenyérrel is megy. Nekem ezzel a módszerrel még egy zsigulit is sikerült ehhez hasonlóan irányítani. Jól átlátható az utastér, 4 ember számára még csomagokkal is kényelmes. Igaz nem lehet száguldozni vele de még a 130-as tempó is tartható vele. Még a gödöllői emelkedőn is ha van egy kis rutinunk. Jómagam sportosan vezetek (65-70-nél rakom 2-ből 3ba) és még ennek ellenére is 6,2 az átlagos fogyi. Télen sem volt több 8 liternél soha. Eddig a vízpumpa szorult cserére de szervizköltséggel és alkatrésszel együtt 7600 forintba került. (csak fura hangja volt, és még működött is) A műszaki vizsgákon rend szerint egyéb ráfordítás nélkül átment. Az értéke viszonylag jó, ha azt vesszük, hogy egy 1991-1994-es évjáratú darabért 2-3 százezer forintot kérnek, míg ennyi pénzért Renaultból (19) Vagy skodából(Felicia) egy 1998-as évjáratút is kaphatunk. A volkswagenek valamivel drágábbak, de nem hinném, hogy a megbízhatóság, hanem inkább a márka presztízse ennek az oka.
Lassan most kerülök oda, hogy saját kocsit vegyek, de mindenképpen "F" astrát szeretnék első autómnak.
Ha valaki sportos kocsit akar, vegyen Lamborghinit.
Hibalista
- Vízszivattyú
Ide hordtam szervizbe
Rakamazi Szerelő
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 1200s | Következő autója? | Astra F |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
