A zöld golyó
Szöveges ítélet
Családon belüli vétel volt.
Tudtam, hogy mit kapok nem volt zsákbamacska.
Megkímélt állapotban került hozzám.
A karosszéria is jó állapotú.
A 90 LE jól húz, magas fordulat szükséges és ezen is szeret dolgozni, de csendesen teszi a dolgát. 130 fölött kezd megjönni a hangja, de nem zavaróan, csak egy kicsit :-) - mert nagyon pörög a motor.
100 km-es sebességnél 3000-et forog a motor, 130-nál 4000-et.
Nem ezt szoktam meg mert előtte szívódízeles autóm volt.
Jó a pakolhatósága, csomagtartó mérete is 500liter, mivel lépcsős hátú.
Nincs benne nagy extra, pl légkondi(ez nem ártana nyáron), de az ABS nagyon előnyös. Két légzsákos és ködlámpás, természetesen szervokormányos.
A gyári rádiót kidobtam belőle(még kazettás volt), vettem bele egy másikat.
A jövőben még írok a tapasztalataimról, ahogy gyűlnek.
Most meg vagyok vele elégedve.
-----------------------------------------
Eltelt a tél és jó pár ezer km ment bele.
Nos, semmi negatív nem történt, semmi meghibásodás.
Az olajat egyáltalán nem fogyasztja.
Nagy hidegekben (-20 után is) is pöccre indult a csillaggarázs alól, nem volt még indítási problémám ilyenkor sem.
Átlag fogyasztása 7.5 re jön ki.
Volt már kevesebb is, meg több is (tél, városi arány és a dinamika függvényében)
-------------------------------------------------------------
Sokszor öten utazunk benne (2felnőtt, 3gyerkőc, de elférünk és jól pakolható és ilyenkor is dinamikus, habár némileg szűkösebb mint az A Vectrám volt.
Karosszéria: kerékívek, főleg a hátsó gyenge pontok. A jobb oldali már javítva volt.
Nem jön zavarban a dinamikusabb tempótól, lehet vele gyorsítani, előzgetni és autópályán türhetően haladni.Nem nagy nehéz ezért türhető a teljesítménye a motornak. Persze tudva, hogy nem sportautó :-)
Csendesen teszi a dolgát (habár autópályán pörög rendesen), továbbra is kedvelem.
--------------------------------------------------------------
Az autó nagyon ideális, ha nincs nagy igény. Viszonylag jól megy, kultúrált és van alakatrész minden mennyiségben. Nemegyszer volt külföldi utakon is, Horvátország, Lengyelország, Erdély, Ausztria. Nagyobb utakra nyáron ugyanakkor a klíma hiánya nagyon meg tudja izzasztani az embert. Minden szerelő ért hozzá. Immár közelít a 300000 km-hez. Meg vagyok vele elégedve, egyelőre marad, költöttem is rá nem keveset az évek alatt és nem engedtem legatyásodni. Szóval nem egy kategória a mai autókkal és igényekkel, de ha jól tartják iszonyat sokat bír.
Hibalista
- Benzinpumpa, indítómotor, km spirál (ez sose lett jó, mindig zörög), toronycsapágyak, gyújtókábel, első, hátsó rugók, talpasok, minden lengéscsillapító, olajteknő és váltóház tömítés. Sok kis apróság. A tetőkárpit szépen elengedett, kárpit patentel felerősítettem. A motor mindent megkapott ami kell, max 10000 km olaj és szűrök cserélve (benzinszűrő is). Sokszor így egy évben két olajcsere is volt. A motorja most is nagyon szépen csendesen jár. Többnyire prémium özemanyaggal etetem, ez egy mánia nálam, szerintem hoszabb távon számít. S Most már a kuplung jönne, illetve némi lakatolás, habár nincs szétrohadva.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 178000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Opel Vectra A 17D | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
