A tágas sedan
Szöveges ítélet
Az autó 2003 szeptemberétől van nálam. Mostanáig 20.000km van benne. Döntsék el önök, hogy sok vagy kevés. A múltkori zöldkártyánál a srác azt mondta hogy tavalyhoz képest 9.000 km tettem bele.
Ez idáig semmi nagyobb baja nem volt, hogy le kopogjam leszámítva a kezdeti problémákat. Ezek főleg elektromos hibák. Műszerfal világítás cseréltük az összeset.
Motorikus szempontból miután megvettük cseréltünk szinte mindent: olaj, vezérműszíj és feszítőgörgő, lég-és pollenszűrő, gyertya, vezérműszíj műanyag burkolatot, termosztátot, hűtőfolyadék így elsőre elég is. Aztán használgattam és különösebb problémákat nem tapasztal leszámítva a nyikorgó műanyagokat.
Vettem rá alufelnit 15" illetve gumit 195/50. Ezzel a fogyasztása megnőtt de az úttartása kiváló. Volt szerencsém a hegyekben így kipróbálni. 3.-ban egyik kanyarból ki a másikba be "tapadt mint légy a légypapírra" persze ehhez társult az alapól sem gyenge futómű.
Aztán fékfelújítás első tárcsa és betét csere, hátsó dob felszabályzás új pofa, fékolaj. A szerelő a lelkemre kötötte, hogy 80-90 max és kerüljem a hirtelen fékezés.
Ez idő alatt nem nagyon mértem, de a fogyasztás 6 körül alakult. Viszont autópályán amikor 130-140-nel 3-rom személlyel "száguldasz" szemmel látható a benzin fogyása 10 körül alakult. Lehet hogy kevés a 60 paci de szerintem elég, aki meg száguldozni akar az úgysem ilyen autót választ.
Mivel vidéken lakom rakattunk rá egy horgot. A futón 500 kiló meg 2 ember kényelmesen 80-nal harmadrendű úton. A csomagtér kényelmesen pakolható. Amit ellehet képzelni már minden volt benne. A karosszérián vannak Astra betegségek->rozsda, de ezeket kellő figyelemmel kezelni lehet.
Összegezve: lehet,hogy elfogult vagyok de én szeretem szinte mindent kibír, de ehhez úgy is kell vele bánni. Persze ez az én egyéni véleményem
Hibalista
- -Belső világítás(kábel szakadás)???.
- -Műszerfal világítás->izzócsere.
- -Termosztát.
- -Váltókulisszában egy műanyag csukló-800.-(de az autó mozgásképtelen->nem tudsz sebességet váltani).
- -Irányjelző kapcsoló->csere(után gyártott gagyi)->csere.
- -Középső és hátsó dob csere->a szerelő így cserélte. Pedig csak a hátsó volt kilyukadva.
- -Önindító ház->leszakadt az egyik mágnes. ???Mai napig nem értem.
-
Ide hordtam szervizbe
Magán szaki. Neki is ilyen autója van. Úgyhogy érti a dörgést
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 95500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Opel Zafira vs. Ford C-Max |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
