A megbízható német
Szöveges ítélet
2 éve vettem szüleimnek az autót, faterom (+ a 4 másik kőműves, és elférnek, pedig nem vékonyak) ezzel jár dolgozni minden nap.
Nagyon olcsó volt, mert szét volt rohadva láttszólag. Azért láttszólag, mert noha a külső-belső küszöbök, a hátsó sárvédőívek, a tanknyílás környéke porrá volt rohadva, a padlólemez teljesen ép, a nyúlványok is. És igazából utóbbiak a fontosabb elemek, bár a küszöb lehetne tartósabb. Karosszéria lakatos vagyok, saját műhelyemben megcsináltam, így jó üzlet volt.
Sok F Astrat javítottam már, a tapasztalataim: a magyar gyártásúak jobban korrodálnak, gyengébb az alváz és üregvédelmük. Maga a karosszéria nagyon merev ( levágott küszöbökkel könnyen érezni az autók valós merevségét), érdekes módon a 4ajtós sedanok jobban bírják (nem tudom azokat készítették e Magyarországon)
Motorikusan 100%os a gép, olajat nem eszi, a gázolajat is jó dieselhez méltóan igen keveset. Először mikor benzineshez szokott faterom ment vele iszonyatosan taposta (hiányolta a dinamikát) rá is szóltam, és gondolatban felkészültem a hengerfej cserére. De nem! Semmi baja nem lett. Nem volt még akkor fordulatszámmérő benne, de tuti hogy 4ezer fölött forgatta. Azóta szereltem bele útólagos fordulatszámmérőt, szerintem az hasznos. Ez a szívó motor Opel fejlesztés, nem az agyondícsért Isuzu, de az alkatrészárai olcsóbbak ( adagoló bontott: Opel: 25e-től, Isu: 40e alatt nem találtam)
Megbízhatósága télleg csodálatos, soha nem állt még meg, az előző tulaj alatt sem (ismertük)
Futómű lágy, jól terhelhető, a kanyarokban elég stabil (magához képest)
Szoktam én is járkálni az autóval,szerintem jó vezetni, a miénknek a váltója sem akad, pedig azt szidták rendesen.
Az összes gyengesége a korrózió, és a fáradékony, erőtlen fékek.
Bátran ajánlom azoknak akik a sebesség helyett a takarékosságot szeretik, és megbízható családi autót keresnek.
Üdv
Lőrinc Tamás
Hibalista
- A kopóalkatrészeken kívül csak az önindítóval volt gond, illetve a fékbetétek kopnak az átlagnál jobban.
-
Ide hordtam szervizbe
haverom maszekban szerelgeti
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Lakatolni én lakatoltam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 220000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Aleko 1.5 LPG | Következő autója? | Ez még bírja vagy 10évig |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
