A megbízható diesel
Szöveges ítélet
Sok jót hallottam erről a tipusról. Keresgéltem egy darabig, de csak kintről behozott, visszatekert km-órájú kocsikba botlottam. Egyszer az egyik ismerősöm rokonának volt egy ilyen, és pont eladó volt. Akkor volt 10 éves. A felszereltsége elég jó volt, klíma, elektromos ablakemelő elöl, riasztó, ködlámpa. A kaszninak semmi baja nem volt, nem rohadt sehol.
Mivel tudtam hogy a tulaj megbízható, így megvettem. A "sok" km ellenére nagyon csendben, szépen járt, kivéve a reggeli induláskor!
Garázsban tartottam, de a nálam töltött 3 év után belehúzott a rohadásba sajna a küszöb, a sárvédő ív jobb-bal, tanknál, ajtóknál. Sajnáltam is a szép metálfényt! Azt mondják ez opel betegség!
Az olajat nem ette, rendszeresen 8-9 e-nél volt olajcsere, minden 2.-nál gázolajszűrő csere, meg a többi kötelező. Azt szerettem benne h alig kellett bele tankolnom, egy tele tank 90-100km/ó val 950 km-re elég volt, + - pár liter mikor hogy nyomtam neki.
Az utazója 120-130 volt kényelmesen 2700-3000 ig. A 150 -et is birta, de nem nagyon szerette a 3500-as és a fölötti fordulatot!
Elég jól ment, ahhoz képest, hogy régi diesel konstrukció. 3000-nél kezdett el dolgozni igazán.
A klíma viszont eléggé, sőt nagyon visszafogta a teljesítményt, csak akkor kapcsoltuk be ha már nem bírtuk tovább a hőséget.
A vízhőfok 95-nél beállt, de dugóban 100-ig is felment, onnan viszont bekapcsolt a termosztát, elég sűrűn, de sosem forralta fel a vizet.
Kényelmes volt, négyen tele csomagtartóval vígan elfértünk benne.
A felsorolt hibák ellenére a műszakinál nem kellett vagyonokat költeni rá, és az úton sem hagyott cserben bennünket soha.
Szerettem ezt az autót, sajnáltam is, mikor eladtam, de hát csak 13 éves volt, elkezdett rohadni és sok volt benne a km. Már nem akartam többet költeni rá. (Nem mintha nem érdemelte volna meg).
Ha az új gazdája úgy szervizeli, ahogy én, akkor még simán lemegy 300 e km-t is szerintem.
Hibalista
- Tető elválasztó elem zörgött, olcsón és hibátlanul megjavították. A rövidebbik féltengely 180000-nél megadta magát, 14000-ért hoztak bontott kintről behozott alkatrészt, kifogástalan a mai napig. Kellet még 2 kormányösszekötő gömbcsukló, 2 toronycsapágy, egy pár szilent, 2 első lengéscsillapító 200000-nél.
Ide hordtam szervizbe
helyi szerelő, ismerős!
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 165000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | VW Jetta 1.3 benzines, 1986-os benzintemető | Következő autója? | Japán márka (egyre több jót hallani róluk) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
