A legkorrektebb, legolcsóbb használt autó
Szöveges ítélet
Az autóm egy 1.4 NZ 8V 60 LE gépezet, ötajtós, fényezetlen lökhárítókkal. 890e Ft-ért adták 2 éve, most kb. 650e Ft-ért lehetne továbbadni.
8 évesen került a kezeim közé.
Egy öreg dízel után sem volt különösebben gyorsabb, de csendesebb mindenképpen.
Többnyire autópályán megyek, 140 km/h-t korrekten bírja, de nem esik össze 160 körül sem, bár az már hangos.
Így a fogyasztása 7 liter körül mozog, néha kicsit kevesebb is.Ha nem araszolnék a dugóban, akkor 6,5-öt is sokalnám.Legjobb fogyasztás 6,01 volt 110-120 mellett egy soproni út alkalmával.
Hely elöl korrekt, hátul nagyobb daraboknak épphogy elmegy.Csomagtartó 340 liter, mivel öt ajtós, jól pakolható.
Extrák: távirányítós kp-i zár, immo, riasztó, dönthető ülés.
Igazából a klíma hiányzik nekem. Meg a motorból néhány lóerő, szerintem az 1.6- os 8V 75 LE- vel korrekt lehet(jelenleg 1000e körül lehet kapni 2000-2001 évjárattal.
A fogyasztása sem több, ahogy olvastam.
Igyekszem rosszat is írni, hogy ne legyek elfogult, de a használatból eredő hibákon kívül csak egy van.
Mégpedig, hogy 10 évesen már a hátsó ívek belső felén és egy-két helyen a kasztnin látom a rozsda jövetelének jeleit. Ennek nagyon nem örülök, bíztam benne, hogy ez még egy ideig nem lesz gond.
Használati értéke vitathatatlan, a magyar közlekedési szabályok betartásához bőven, megszegéséhez bizonyos korlátokkal elég.
Futóműve viszonylag lágy, ha nagyobb kerekek lennének a 175/70 R13 helyett, akkor minden úthibát elnyelne, de így is OK.
50 literes a tankja, amivel kb 700 km-t lehet megtenni.
Az üzemanyagszint- jelző csal.
Mindig betartom a kötelező szerivzeket: olaj, szűrők, gyertyák, fék, stb. és nincs is problémám.
Az alkatrészek olcsók:
- olajcsere szűrővel: 6.000 Ft
- levegőszűrő: 1.000 Ft
- gyertya: NGK 1.500 Ft/db
- féktárcsa: 7.000 Ft/ db (Jurid, a Breko olcsóbb, de 20.000 km-t sem bírt nálam)
- fékbetét: 7.000 Ft/ pár
- stabilizátor: 3.000 Ft
- generátor felújítás: 15.000 Ft
- kipufogó: 12.000 Ft (Bosal, szereléssel)
- vezérműékszíj görgőkkel: 20.000 Ft alatt
Szeretem, de a km, a klíma, a motorerő és a korrózió miatt gondolkodom a váltáson.
Eladni nem fogom, mert a kasztnit megcsináltatom, és a szülők járhatnak majd vele, tökéletes lesz. Remélem azért majd kölcsönajdák néha!
Hibalista
- Generátor 130.000-nél
- Kipufogócsere sokszori foltozgatás után 120.000-nél
- Stabilizátor eltört 110.000-nél
-
Ide hordtam szervizbe
Tata, Pneu Trade- jó
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Tata, Gyöngyháznál lévő szervíz- nagyon jó
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 86000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 56000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Ascona 1.6 D | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
