A legjobb alsókategóriás
Szöveges ítélet
Az autó 6 éves lesz pár hét múlva, "csapott hátú" (első üzembehelyezés, 2002 január vége). Lengyel gyártmányú classic 1,6 8v Standart. van benne elektromos ablak és tökör ami fűthető is, központizár, 2 légzsák, indításgátló, ködlámpa meg még néhány dolog. ABS és légkondi nincs de nem is éreztem idáig szükségét a meglétének.
Nem egy sportautó de megbízhatóan vezethető. "Elég nehézkes a lábam" és "nagyobb" sebességgel bevett kanyarokban hajóként viselkedik de ennek ellenére is szépen úton lehet tartani. A 75 lóerő nem egy elktúlzott mennyiség de 4 személlyel is ugyan azt teljesíti mintha csak egyedül ülnék benne. Nem hagytam ellustulni igy a gyári értékeknél szerintem egy kicsit jobban teljesít.
Rohadás, korrózió nincsen "buborékos" festés van az alján. Vásárláskor meghatározó volt számomra, hogy 10 éves gyártási tapasztalattal rossz autót nem nagyon lehet gyártani akárhol is készítik. Eddig nem csalódtam benne, sosem hagyott cserben.
Elnyűhetetlen a kocsi, lassan kezdenek jelentkezni egyébként is cserélendő dolgok elkopása (szilentek és hasonlók), de csak a vezetési sílusomnak köszönhetem. A fékhatása nem a legjobb teljes erőmmel rá kell taposni a pedálra hogy eredményt érjek el és szerintem a fékbetétnek köszönhetően (jurid), hamar el is melegszik. (hűtütt tárcsás)
Elől kégyelmesen elférek a 186 centimmel és nagyon stabil ülései vannak, jól tartanak erősebb kanyarokban is, nem fáradok el hosszú utak során sem. Hátul sajnos nem sok hely marad de még éppen hogy kényelmesen elfér 2 ember.
Szélzaj nincs, nem kopog, csörög, csattog sehol. A kalaptartó néha ugrál és zajt kelt de ettől leszámítva semmi különös. Kb. ennyi ami eszembe jutott róla amit nem írtam le azzal nincs is hiba vagy pont megfelelő. csak ajánlani tudom mindenkinek a 2000 utáni modelleket. nem egy presztizs autó de TESZI A DOLGÁT az év minden napján.
Még annyit, hogy télen csak jó minőségű gumival ajánlott dinamikusan vezetni, ha egyszer elindul a popsija csak a jó ég tudja hol állítjuk meg a kocsit. A súlyelosztása nem a legjobb.
Nem szivesen cserélem le de lassan itt az idelye, még keresem a méltó utódot.
Hibalista
- Az autó jelenleg is hibátlan (kopp-kopp), 5 éves korában a gyári kulcs megadta magát és többet nem tudtam vele beindítani az autót. Jelenleg is a pótkulcsot használom. A "hőgomba" nem működik rendesen, télen nem melegedik fel az autó üzemi hőmérsékletre, nyáron hamar túlmelegszik. (Astra betegségnek olvastam). A következő átvizsgáláskor cserélve lesz az is. A féktárcsákat szabályoztatni kellet 3 éves korában.
Ide hordtam szervizbe
Ide is, oda is.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 132000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 54000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 2107 | Következő autója? | nem eldöntött |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
