Jó a vétel
Szöveges ítélet
Nem volt tervben, hogy megveszem. Csak unaloműzésként böngésztem a Képes Autó Expresszt, "nézzük meg" alapon néztem meg, de bizony lefoglalóztam. Nem találtam hibát benne, még az elvárt rozsda is elmaradt. Egyébként a sárvédőívekhez azóta sem kellett hozzányúlni (titok: a sárvédőív belső oldalát kemény szörű műanyag kefével kéthetente meg kell dörzsölni).
Napi használatban van, leginkább a fővárosi körülménytelenségek között, dinamikusan vezetve. Soha nem félek, hogy nem indul, vagy ilyesmi.
Extra kényelmes, sőt, a mai középkonzolokat elnézve, kipróbálva kifejezetten tágas, nem okoz gondot egy horvátországi nyaralás, vagy egy vidéki út - még öltönyben sem.
Mindenki hitetlenkedik, hogy ilyen korában is milyen megbízható - a hibalista ellenére. A költségek sem verik földhöz a családot, értékvesztése 0, asszem erre mondják, hogy aranybánya. Hülye Need for Speed agyammal vezetve mindíg rádöbbenek, hogy teljesen egyenértékű a mai kommersz 1.4-1.6 autókkal, ráadásul férfiasan kezelendő - már csak a hátsókerékhajtás hiányzik... Nagyon baráti a nyomatékgörbe, gyakorlatilag végig rendelkezésre áll megfelelő mennyiségű pávör.
Amiért a legnagyobb tisztelet neki: vele építettem fel a házam, többször túlterhelve, mindent belegyömöszölve - és még mindíg használható akár színházba elvivőkeként (volt bizony esküvői autó is, mint a képen látszik).
Csak azért cserélem le, mert korosságából adódóan nem látták el lufirengeteggel - és egyre inkább a biztonság kerül az első helyre. Más, extrátlan autóra - de akár extrátlan új autóra is - cserélni teljesen felesleges.
Ráadásul könnyűfém felnijeivel, igazi autó formájával a szememnek kifejezetten szép.
2007.07.21.
Második autóként bármikor számíthatok rá! A vizsgán, zöldkártyán még mindig hiba nélkül megy át.
Miután egyre kevesebb van belőle, most már a Jürgenwagen - ´99 Luftballonz - youngtimer hangulatot sugározza, ami pl. a kollégáimból üdvrivalgást csalt ki, amikor először meglátták. :)
Hibalista
- Első csapágy - 10E
- Vezérműtengely + himbák (hengerfej teljes felújítása) - 100E
- Termosztát 2x - 5-5E
- Kormányösszekötő gömbcsukló - 5E
- Kuplungbowden - 2E
- Hűtőventilátor gomba miatt eldurrant hűtő - 10E (bontott)
- Ablaktörlő motor - 1E (bontott)
- Olajteknő tömítés (számtalanszor) - össz. 10E
- önindító felújítás - 4E
Ide hordtam szervizbe
Én - félig-meddig gondos, mindíg akkor ér rá, amikor én is :)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Komolyabb szerelések: különböző szervizek
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 225000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Bogár | Következő autója? | Alfa 146 1.6 TS |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
