Gödy nem viccel
Szöveges ítélet
Tisztán emlékszem, mikor megnyomtam a csengőt a kapuban: Jó lesz ez?
Este fél 12 után aztán be is ültem a kocsiba, úgy hogy előttem állt 170 km. Ja, és másnap meló. A kocsi egész szépen ment, persze csak ismerkedős volt a tempó, 90-100. Egész úton hazafelé azon gondolkodám, mikor leszek már otthon.
Azért meg-megnyomogattam néha, meg előztem is párat. Furcsa volt, hogy olyan rövid úton jár a gázpedál. (A régiopelesek már mosolyognak.)
Aztán beérek Szolnokra, jé mégcsak hajnal kettő. Egész városban csak parkoló autók, mint a Legenda vagyokban. Megállok pihenni, bakugrás, fekvőtámasz, felülés, Oszter-style.
Tolatok vissza a főútra, jön egy kocsi. Á, még kiférek. Felkapcsolja a szirénát. Vagy úgy. 7 év alatt egyszer bírtatok megállítani, ezzel meg az első utamon?!
Kipattan belőle 4 gézengúz, jó estét, papírok stb.
A szar megáll bennem.(Másnap tudtam meg, hogy mivel éjfél elmúlt, és nem telefonáltam az árokpartról az Allianznak, így már nem volt érvényes a biztosításom.)
Magázódunk, van is köztünk vagy 3 hónap.
1 perc után kiderül, hogy a kocsi érdekli őket. Milyen szép állapotban van, hány éves stb. Huh.
Mondom is nekik, hogy igen, jól megy, még negyedikben is, de valahogy ötödikben nem szaggat úgy.
Elköszönünk, jó utat. Kiérek Szolnokról, előttem kamion. Vissza 4, padló. Közbe nyújtózok egyet az ülésben. Na, ekkor rúgtam át a gázpedált. A kocsi megindul mint állat. Mi vaan?!
Hát az van, hogy a fritzek tettek egy gombot a pedál alá. Amit eddig padlógáznak hittem, az kb. 2/3 gáz volt. Csak át kell rúgni a pedált. Vigyorogtam mint a tejbetök.
Másnap meló, a 10 órás szünetben csődület az autó körül. Milyen szépen jár stb. Hízott a májam megint.
Két hét múlva át is irattam. Kicsire nem adunk, nagyra meg minek?!
Eredetvizsgán mondom az ürgének, inkább én állnék be a telepre. Erre visszaadja a kulcsot, hogy akkor nincs vizsga. Ó, hogy nyálazd meg! Betalált vele végül is, de öregedtem közbe 5 évet.
Aztán nyomás a zokmányirodába. Eredetvizsga+vagyonszerzési illeték: 77.500.-
Már ez megérne egy szabadságharcot.
Aztán V. Bélával mentünk reggel melózni. Szakadó eső, nyílegyenes út. Kettes padló. Elforog, és nem bír letapadni!! Végig vigyorgok.
Persze kiszállni nem bír belőle, 3 óra után én is alig. Elég alacsony a kiccsike. Az ülésre is inkább ráülök, mint bele. Ha nyerek a lottón, veszek bele Recaro sportbelsőt a GT-ből.
A kuplung finom és nőies. Ha nem figyelek, és csak úgy ráengedem, olyan mintha 10 kilós samuval basznék oda a váltónak. Van új szett, a Sachs a legolcsóbb. 36.000.- Ja, majd máskor. Jövőre, talán.
A váltó olyan mint egy új autóé. Mondjuk mint egy új Zaporozsecé.
Kb. mint egy Integráléban. És a marhák kiadnak harmincezer ajrót, hogy ezt az élményt megkapják!
Nézett is Béla a jobb egyből, hogy nahát, negyedikből miért harmadikba váltok ötödik helyett? Kuss, mindig így szoktam!
Cserés lesz, max. 20.000-ért veszek másikat. Egyszer.
Ja, a gátlók. Az öreg esküdött rá, hogy 97%-ot mértek rajta. Ja, akkor viszont a hallása nem 97 %-os. Végül is nem himbálózik, de ha lecsukom a csomagtartót, érinti a földet. Megnéztem, van hozzá piros KONI. Mit adna! Majd legközelebb.
Voltam vele autószerelőnél is az alapjárat miatt. Bírom az öreget, de itt azért elharaptam a nyelvemet. Kicserélt 3 gumicsövet, azt mondja 10.000.-
Szép volt, többet nem jövök. Még rámtukmált egy injektortisztítót, legyen. Elvittem kipróbálni, hát...nem éreztem különbséget. De elég könnyedén elérte a 180-at (egy hosszú balosban). Persze nem itt, hanem a Man-szigeten.
Egyszer elvittem tankolni. Mármint tele, 5000-ér. Lekattan a pisztoly, velem nem baszol ki, fér még oda. Még egy katt. Aztán még egy. Aztán...valami sistergő hangra lettem figyelmes. A szél nem fútt, hát csak a kocsi lesz az. Ömlik a benzin a kocsi alá. Sebaj, maradjunk lazák. Bemegyek fizetni, mire ülnék be, már lóhalálában szalad utánam a fickó. Fooolyik a beeenzin! (Tudom bazmeg, azért állnék odébb.) Átálltam a parkolóba, kifolyt vagy 2 liter, aztán szépen abbahagyta. Csak nem szabad túlságosan televágni. Azóta mindig megbámulják a kocsit ha látják, gondolom tetszik nekik a fényezése.
Anyám is szereti a kocsit, mert olyan jó meleg van benne. És tényleg, ezért is jó a nagy benzines, 3 km után már fújja a meleget. A bal kezem felől, mert középről hideget fúj. Ezt így hogy? Egyszer szétszedem a műszerfalat, bár akkor már kicserélem fordulatszámmérősre, szintén a GT-ből. (Ma már persze egy rollerre is raknak, de '88-ban simán belefért, hogy egy sportos autóból kihagyják a ford.számmérőt.)
4 Kléber van a kocsin, ami azért jó, mert van. Gurulhatna felnin is, annál mindenképp jobb. A héten volt, hogy mentem a városba. A Törpe előtt van egy szigorú jobbos, rajta zebra. Poénból nem vettem el a gázt csak visszaböktem harmadikba. Ekkor látom, hogy a bőregér pont most gurul át az úton. Satu!
Hát a fara elég progresszívan lépte át a tapadási határt. Kitört, mint Mari néni foga a bablevestől. Srác meg csak néz mikor keresztben megérkezek elé 4 csúszó kerékkel. Nincs baj, megyek tovább.
Szóval kéne 4 gumi is, nem csak vmi fekete, kerek vacak.
Antinál voltam szerelni szombaton, neki van aknás garázsa. Ráállok egyből, még meg is tapsolt. A jobb elsőből maradt vagy 5 centi a talajon, a többi az aknában. Sebaj, ráállok megint. Kicseréltük a kipufogótorok tömítését, persze elfogyott közbe egy levél Andaxin. Naná, hogy nem kapott rá vissza az új tömítéssel, elment vele két óra. Végül Anti kapatta rá, de az utolsó csavart meghagyta nekem, azt mondta szenvedjen a fiatalság is. Szenved az eleget. Ráment, aztán hazafelé két oldalról füstölt a kocsi. Elölről meg hátulról. Kár hogy nem volt a közelben Omega-koncert, még ellátmányt is kaptunk volna. Annyi zsírt kentünk a csavarokra, hogy a csabai kolbászfesztre is elég lett volna, aztán ahogy felmelegedett a leömlő, szépen kiégette magából.
Múltkor mentem otthonról haza, és Kövesd után volt előttem három autó. Nem siettem csak feltartott. Rögtön előttem egy Almera, ő is nézelődik. Azon persze tuninglökös, szárny, cápauszony-antenna, kék neon, Lexus-lámpa, miegymás.
Én vissza 4, kivágódunk, gyorsulunk szépen, átgázolunk a két kocsin, ő vissza a helyére, én még megelőzöm őt is. Nézett is, hogy hol fáj, miért előzök kanyarban hármat, de semmi gond nem volt. Lenézek az órára, 150. Uupsz.
Anyám hívott múltkor hogy leelem érkezett. Menjek be Rudabányára szerdán. Hogyaza! Rudabánya jó hely amúgy, csak ne állj meg. Fuss az életedért.
Nekem meg ott van jelenésem. Pont ekkor vettem le először a szívósort. (Na ez is megérne egy misét. A c20ne szívósora még a jobbak közé tartozik, de így is borzasztó. Ne is álmodj róla, hogy egyenlő hosszúságúak legyenek a csövek! És csodálkozunk, ha hezitál a kocsi gyorsításnál. Vagy megveheted az Irmscher-szívósort, 450 euróért már láttam az eBay-en. Ja, a motor 40.000 HUF.)
Szóval szívósor lent, 5:20-kor kelés, káromkodás, összerakás. 9-re zümmögött a motor, 10-re ott kéne lennem. A farmerem úgy néz ki mint egy motorblokk belülről. Akkor fürdés, fogmosás, kv, pisi.
Indulok mert 16-kmre van ez a csodálatos város, de vmi nem frankó. Picit mintha magas lenne az alapjárat. Izsón harmadik alapjáraton mentem át, de így is fékeznem kellett. Aztán kiérek a városból, fel negyedik, ötödik. Funny. 80 fölött megy a kocsi ötödik alapjáraton. Méghogy az Asconában nincs tempomat!
Beérek Rudára, kiderül hogy csak határvadász kell nekik. És én ezért siettem. Van fankúló!
Múltkor kicseréltem a szelepfedél-tömítést ha már úgyis levettem a szívósort. Fasza Bilstein tömítést vettem, volt vagy 700 Ft. Minden takony nélkül tettem rá fel miután a régi maradványait lekapartam. Azóta nem is nyomja a szelepfedélnél.
Mondtam is anyámnak, már csak két helyen folyik az olaj a kocsiból. Az orrán meg a száján. Azt hittem elsírja magát.
2016. december
Rínom kell.
A múltkor feltűnt, hogy kicsit mintha sokat enne a gép. Hétfőn tankoltam bele 2000-ért, aztán szerdán megint, meg pénteken is. Ja, napi 10 km-ert megyek. Neszámoldki, én se mertem.
Közben már lecseréltem az olajat, olajszűrővel meg a légszűrőt is. Mellesleg a kettővel ezelőtti légszűrő is patyolattiszta, amit a kocsihoz kaptam, de ezen nem spórolok. Filtront kapott, gyári minőség.
Igen ám, de vettem én üzemanyagszűrőt is, a kérdés, hogy az hol van?! A hülye németek jól eldugták. Sebaj, nézzem meg alulról. Mivel aknás garázsom nincs, és egyébként is hétvége volt, ráálltam az árokpartra. Kb. 10 perc után megleltem a vágyott alkatrészt, külseje alapján egyenesen a leningrádi csatából származik egy szétlőtt Tigrisről. Közben az erkélyen cigiző szomszéd néni észrevette, hogy már megint az árokparton 69-ezem a kocsival, úgyhogy szólt, álljak be az aknára.
Örültem mint félszemű tálib a napszemüvegnek.
Szomszéd Gabi világított nekem, kicseréltem a szűrőt, szép lett. Jó nem, de ez csak később derült ki. Ha már itt vagyok, menjek be egy kávéra. Ezúton is kössz, jól esett.
Sztorizgatás, a falu népének kibeszélése után gondoltuk menjünk dolgunkra, állok ki, de már szól hogy folyik a benzin. És iszonyat benzinszaga van a kocsimnak, de erre már nem is szóltam semmit, majd megszokod, nekem sikerült.
Na vissza az aknára, és igen, a benzincsövet megrepesztettem. Kb. 5 milliméteren, ráadásul már a csőre rádugott része után, de így is elfolyatta a naftát. A sérült részt Gabi levágta, én visszatettem a csövet és így már tényleg mehettem, alig volt fél óra az egész.
Csakhogy mikor az árokban feküdtem, valami sokkal érdekesebbet is megfigyeltem. 3 benzincső megy a tankbetöltőtől előre, ebből 1 vastag meg egy vékony a tankhoz, egy másik vékony meg valahová nagyon messzire előre. Na, ez a két vékony cső is az említett tankcsatából származhat. Azóta szaporodtak és sokasodtak, így esett hogy a két csőből lett kb. 6, ennyi darabban szedtem ki őket. Ettől lett hát Lamborghini-fogyasztásom. Mások meg tízmilliókat fizetnek érte. Marhák!
Próbáltam pótolni, de szombaton a faluban mintha ciánoztak volna, így nem kaptam 5-ös benzincsövet, csak négyest, ami persze nem ment rá. Jó, kaptam 5-öst is, de én hülye vágattam, és mennyivel lett rövidebb? 5 centivel, naná!
Mindegy, 3 hete nem voltam otthon, már illene megnézni a kiccsaládot, menjünk haza. Eddig 4000-ből haza bírtam menni (160km-re), most 3x tankoltam, 12000-ért. 25 liter körül kijöttem, mert országúton mentem.
De nem is ez volt a baj, hanem hogy köd volt, fagy és ónoseső. Olyan ködzárófényekkel találkoztam, hogy szerintem még Anettka is látta őket az űrből. A ködzárófény lényege ugye, hogy addig kapcsolod fel, amíg valaki utol nem ér, hiszen nem az a cél hogy kifolyasd a retináját - elvileg. Lehet hogy mind szemészorvos volt előttem és a business fellendítése volt a cél, sose tudom meg.
Mit lehet tenni ilyenkor, hát előzök. A kocsin nyári Kléberek vannak, melyek nagyszerűségét már megénekeltem (lényegében ha mozdítok a kormányon, megcsúsznak), a motorban olyan 50 lovat találok meg, és azok is mind más irányba mennének, a látótávolság akkora hogy néhol a felezőt sem látni, de azért előzök, egyszerre hármat is, mert így legalább nem folyik ki a szemem.
Hazaértem, de azt az utat max. az ellenségemnek kívánom.
Mivel vissza így nem mehettem, a kocsit itthon hagytam. Oszi bá' és apu azóta meghegesztették a kipufogót (kilyukadt a középdob előtt), lecserélték az első féktárcsákat és -betéteket, beletöltötték a DOT4-est amit még a múltkor vettem és lecserélték a vezérlést.
Viszont azóta is köpi az olajat a kipufogón keresztül - gyűrűtörött a motor.
2017. január - Szentjánosbogár az alagútban
Csütörtökön csörgött a telefonom, apám az. Egyszer csak így:
- Ja, egyébként beindítottam a motort, szépen jár.
- Miiii??? Hogyhogy? És nem füstöl? Nem köpi a benzint deciszám a kipufogón? BEINDUL?
Miután visszahoztak az intenzívről, rájöttem azonnal haza kell mennem. Így is tettem. Közben megbeszéltük, hogy a benzinnyomás-szabályzó volt a ludas. Hogy rohadjon meg, már az elejétől fogva gyanakodtam rá.
Egy besenyői srác hirdetett egy komplett szívósort 4 injektorral, fojtószelepházzal, gázkarral, TPS-sel és nyomásszabályzóval.
Annyiért hirdette, amennyit a bontóban egy darab injektorért kérnek. Naná hogy megvettem! Apu elhozta nekem, mire hazaértem át is rakta róla a nyomásszabályzót. Köszi apu!
Nagy volt az öröm, de 11-re értem haza péntek este, így szombatra maradt a várva várt indítás. -15 fok volt aznap. Az autó meg nem indul. Kicseréltem a 4 injektort is a hozott darabokra, de semmi. Aztán este fél tízkor kimentem egy hajszárítóval. Nem, nem a hatalmas frizkómat mentem szárítani, hanem megmelegítettem a üzemanyagszűrőt. Naná, ott volt belefagyva. Beültem indítóztam és....RÖFF!
Úristen, ÉLEK!
Hagytam hadd ketyegjen kicsit alapjáraton - mert most már ilyenem is van ám!
Csak ekkor kinyitottam az ajtót és hátranéztem: az undorító kék füstfelhő megint itt van, és nem ereszt. Kb. 5 percig járattam, majd bementem és apuval megállapítottuk hogy olyan benzinszag van - A HÁZBAN! - hogy mindjárt jönnök a békefenntartók.
Vasárnap reggel jó idő volt, -18 fok. És szinte pöccre indul. Uramatyám!
Menjünk próbaútra, hátha csak a nyomásszabályzó által belelőtt benzin miatt füüstölt úgy tegnap este. De nem, egyrészt ki sem forog rendesen, 2-esben 85-nél mintha falba ütközne, másrészt olyan füstöt fújok minden gáznál hogy a Kóbor azóta ott énekli a Petróleumlámpát.
Kámpicsorodás, fagyoskodás, de nem baj, akkor is vissza megyek vele Berénybe. Tankoltam bele 20 litert Barcikán és GO! Ha ennyiből Füzesabonyig elérek, már boldog vagyok. De nem! A mutató konkrétan ráragadt az 1/4-es osztásra. Kiszámoltam, nem hittem el. Kb. 12 literrel jöttem 170 km-t.
Ma beállítottam a kuplungot, mert Oszi bá' kicsit túlzásba vitte. Eddig nagyon fent fogott, ő meg beállította úgy hogy ha atomra kinyomom a tűzfalat ballal és várok 3 mp-et, na akkor nem reccsen csak rükiben. Ez így nem fasza, mert tönkrevágja a váltót.
Szóval beállítottam, fasza lett.
Egyébként nagyon elmés az állítása, 2 perc belőni egyedül. Ketten egy perc.
Hibalista
- Benzinnyomás-szabályzó, üzemanyagcsövek, kuplung, első fékbetét, féktárcsa, alapjárati motor
Ide hordtam szervizbe
Jóska bá'
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Oszi bá' - Gyorsan dolgozik és jól
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 208700 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
