Konzerva(k)tív 1-2
Szöveges ítélet
2013 október 1-én vettem át, így jónéhány mezőt egyelőre üresen hagytam, néhány hét után majd frissítek.
Néhány szó, hogy miért ezt választottam:
A legfőbb mentségem az ára!
A listaárhoz képest jelentős kedvezménnyel jutottam hozzá hála az Opel akciójának, az eredeti áron biztos, hogy meg sem fordult volna a fejemben megvenni. így azonban szerintem ár/érték arányban verhetetlen a kategóriájában.(Természetesen sok szebbjobb,de főleg drgágább autó van.)
A magyar útviszonyokhoz és közlekedési kultúrához tökéletesen illeszkedik, mégsem feltűnő, megosztó autó-az enyém ezüst színű, feketében szerintem nem érvényesül a játékos formája és a fekete SUV sokakban ellenérzést vált ki.
Szemből kifejezetten helyes, a nagy"füleivel"és mosolygós orrával kiérdemelte, hogy mégsem traktor, hanem kiselefánt lett a neve.:-)
Praktikus, hogy nem színre fújtak a lökhárítók érzékeny részei és egy igazán ügyes csomagtér-rendező dobozt is beszereztem hozzá.
Kíváncsi vagyok, hogy az új fejlesztésű 6 fokozatú automata váltó és a vérfrissített 2.2 dízel, hogy dolgoznak majd.Adózási szempotokat is szem előtt tartva a gyengébb motort választottam,de érezhetően elég a 164 lóerő és 350 NM, ha netán mégsem, lehet rajta segíteni. Az első nap tapasztalatai alapján harmónikusabbnak tűnik,mint pl az érdemtelenül felmagasztalt VW-Skoda DSG váltó.
Mint minden SUV ez is nagyobbnak mutatja magát,mint amekkora valójában, de éppen a formának köszönhetően elől fejedelmi a kényelem és hátul is elegendő hely van benne.
Sok praktikus rekesz, tároló, csatlakozó van benne, ezeket én nagyra értékelem.
A műszerfal minimum konzervatív.:-)
Az én igényeimnek megfelel, tudja azt amit kell, szépen csatlakozik az Iphone 5s-hez(ez nem minden autónak sikerül!), a rádió/cd megfelelően szól, a vezető számára fontos információk könnyen leolvashatók és nekem nem hiányzik az érintős kijelző(sem).
A fordulókör elég nagy,de megszokható, az ülés nekem kényelmes,de egy magasabb 180+ cm-es embernek már szinte biztos, hogy rövid az üléslap,ami szerencsére fűthető.
Egy jó áron beszerezhető, konzervatív automata 4x4-es autóra vágytam, egyelőre úgy tűnik megfelel majd az elvárásaimnak.
Ha valaki le tud mondani néhány,szerintem teljesen felesleges extráról tegyen egy próbát ezzel a koreai-német traktorral. :-)
Némi tapasztalat után folyt.köv...
10 nap és nem egészen 1000 km után:
A fogyasztása a legdurvább városi dugóban állva/araszolva 13 liter(itt már üzemórát illik számolni), 90-nél 6 liter(szinte soha nem megy ennyivel tartósan az ember), autópályán,tempomattal 130-140 között 8-9 liter. Azt eszi amire számítottam, meglátjuk több kilométer és a tél mit alakít a fogyasztáson.
Nagyobb sebességnél is meggyőzően stabil, a fékek erősek és nem érzem, hogy"fáradnának"folyamatos terhelés esetén.
Méltán büszke az Opel a hangszigetelésre, nagy sebességnél is meglepően csendes a beltér, kint pedig nem hallgatom.:-)
A hosszához képest kissé nagy a fordulókör,de megszokható, városban is kényelmes vele a parkolás.
Néha elmélázok egy teljesítmény növelésen...
A SUV-osokról jogosan kialakult negatív képet minden nap igyekszem árnyalni, mert türelmesen,udvariasan vezetek: a gyalogosok és a többi autós szinte nem is hiszi el, hogy át/el engedem őket, a belső sávból hamar lehuzódnak pedig nem villogok, nem megyek közel.
Egyelőre hozza azt amit vártam tőle, több km és tapasztalat után folyt.köv...
1500km és 3 hét után:
Természetesen nem hittem el a katalógusban szereplő fogyasztási adatokat,de kissé túlzónak érzem a városi 13 litert(gondolom télen +1 liter). Ezt csak azért írom, mert ha valaki Antara vásárláson töri a fejét jó ha ezzel számol. Engem kevésbé zavar, mert jó áron vettem, így a többletfogyasztás is belefér, nem mellesleg azt részletekben fizeti ki a használó.
Közeleg a tél, hamarosan kap téli gumit, a prémium gumik darabja 50-70 ezer Ft között van.
Hosszabb ausztriai kirándulás után folytatom az ítéletet,de egyelőre hozza azt amit vártam tőle: kissé komótos, nem feltűnő, barátságos lekerekített doboz. :-)
Megvannak a téli gumik:Dunlop, jól teljesít. Közepesen nehéz terepen is elbodogult, de hó még nem esett.
Ami elkeserítő: ennyire xar cd játszó talán nem is létezik! Képtelenség úgy beállítani, hogy megfelelő hangzása legyen és ez nem csak a nagy beltér miatt van így!Egyszerűen méltatlan az autó árához.
Konzerva(k)tív 2.
Váratlan fordulatként"elirigyelték"(körön belül lett új gazdája),így nekem némi csúszással ugyan,de 2014 február 25én megérkezett az új, ez már szürke-ami szerintem sokkal jobban áll az autónak- xenonnal,egérmozival(navi). Ebben a típusban már a zenehallgatás is eléri a tűrhető szintet, DE:
a navi a műszerfalon alacsonyan van, nem tud magyarul és vezetés közben takarja a karom, viszont mivel kicsi és lent van balesetveszélyes! Vegyük úgy, hogy van az autóban egy színesrádió bluetoothal.:-)
Némi tapasztalat után úgy döntöttem, hogy megkapja a motorvezérlés frissítését, így 204 lóerő és 420NM lesz a teljesítménye úgy, hogy az adó nem emelkedik a duplájára és ha minden igaz a fogyasztása is csökkenhet valamivel. Ez utóbbi kevésbé izgat, a rugalmasabb, erősebb autó viszont igen.
2014 augusztus-17.000 km
Egyetlen hibát produkált nem egészen 6 hónap alatt: a jobb első ablakemelő automatikája megbolondult, garanciában cserélték a teljes szerkezetet.
Ha a hátsó biztonsági övek nincsenek használatban érdemes az ülés mögé csúsztatni, mert a remek magyar utakon hajlamosak a zörgésre, ezt persze egy 1 eurós filc is megoldaná a gyárban.
3.000 km-es nyaralás is kényelmes és dinamikus utazással telt.
Időközben nevet is kapott: Boci :-) a formája és a rendszáma miatt MOU-xxx
2015 február
Meguntam szegényt a család legnagyobb bánatára:-(
Elbúcsúztam tőle,vegyes érzelmekkel és tapasztalatokkal.
Az utód egy új Audi A3-as,de az már egy másik népítélet lesz...
Hibalista
- Sajnos megvolt a törésteszt is: egy nagyáruház parkolójában, balról nekem jött egy kispirossuzuki. A bal hátuljával sodortam el az elejét, meghúzta az"oldalamat",de a gumi és a felni is sérült, ezeket gyorsan le is cserélték a Maxabóban, az alig látható húzást majd javítják, ha megvolt a papírmunka.
Ide hordtam szervizbe
Egy nyest elrágta az ablakmosó vezetékét, Interárt 3 perc alatt megoldotta ingyen. Javaslatukat megfogadva vettem nyestriasztó sprayt-remélem a nyest is tudja, hogy ez őt elriasztja. Válogatósak ezek a nyestek,mert a Subarut nem rágják és a Skoda SuperB sem ízlett nekik. Az Opel is kitalálhatna valamit, mert ezek nagyon bosszantó hibákhoz vezethetnek!Nos, a nyest nem tudja, hogy elriasztja a spray,mert a másik vezetéket is elrágta, ezt is megoldották a szervizben,de rendkívül bosszantó.A második Antaraban már van elektromos nyestriasztó, ezt mindenkinek ajánlom, mert komoly bosszúságoktól és kiadásoktól kíméli meg az embert!A jobb első ablak automatikája megbolondult, garanciában cserélték.Tudom, hogy a hazai viszonyokhoz mérten túlzó elvárásaim vannak,de szerintem illene lemosva/kitakarítva visszaadni egy autót a garanciális javítás után...
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | SuperB 2.0 DSG 2012 | Következő autója? | A3 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
