A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Antara (2011)

Antara Enjoy Plus AWD automata 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

Konzerva(k)tív 1-2

Szöveges ítélet

2013 október 1-én vettem át, így jónéhány mezőt egyelőre üresen hagytam, néhány hét után majd frissítek.

Néhány szó, hogy miért ezt választottam:

A legfőbb mentségem az ára!
A listaárhoz képest jelentős kedvezménnyel jutottam hozzá hála az Opel akciójának, az eredeti áron biztos, hogy meg sem fordult volna a fejemben megvenni. így azonban szerintem ár/érték arányban verhetetlen a kategóriájában.(Természetesen sok szebbjobb,de főleg drgágább autó van.)

A magyar útviszonyokhoz és közlekedési kultúrához tökéletesen illeszkedik, mégsem feltűnő, megosztó autó-az enyém ezüst színű, feketében szerintem nem érvényesül a játékos formája és a fekete SUV sokakban ellenérzést vált ki.

Szemből kifejezetten helyes, a nagy"füleivel"és mosolygós orrával kiérdemelte, hogy mégsem traktor, hanem kiselefánt lett a neve.:-)

Praktikus, hogy nem színre fújtak a lökhárítók érzékeny részei és egy igazán ügyes csomagtér-rendező dobozt is beszereztem hozzá.

Kíváncsi vagyok, hogy az új fejlesztésű 6 fokozatú automata váltó és a vérfrissített 2.2 dízel, hogy dolgoznak majd.Adózási szempotokat is szem előtt tartva a gyengébb motort választottam,de érezhetően elég a 164 lóerő és 350 NM, ha netán mégsem, lehet rajta segíteni. Az első nap tapasztalatai alapján harmónikusabbnak tűnik,mint pl az érdemtelenül felmagasztalt VW-Skoda DSG váltó.

Mint minden SUV ez is nagyobbnak mutatja magát,mint amekkora valójában, de éppen a formának köszönhetően elől fejedelmi a kényelem és hátul is elegendő hely van benne.

Sok praktikus rekesz, tároló, csatlakozó van benne, ezeket én nagyra értékelem.

A műszerfal minimum konzervatív.:-)
Az én igényeimnek megfelel, tudja azt amit kell, szépen csatlakozik az Iphone 5s-hez(ez nem minden autónak sikerül!), a rádió/cd megfelelően szól, a vezető számára fontos információk könnyen leolvashatók és nekem nem hiányzik az érintős kijelző(sem).

A fordulókör elég nagy,de megszokható, az ülés nekem kényelmes,de egy magasabb 180+ cm-es embernek már szinte biztos, hogy rövid az üléslap,ami szerencsére fűthető.

Egy jó áron beszerezhető, konzervatív automata 4x4-es autóra vágytam, egyelőre úgy tűnik megfelel majd az elvárásaimnak.
Ha valaki le tud mondani néhány,szerintem teljesen felesleges extráról tegyen egy próbát ezzel a koreai-német traktorral. :-)

Némi tapasztalat után folyt.köv...

10 nap és nem egészen 1000 km után:

A fogyasztása a legdurvább városi dugóban állva/araszolva 13 liter(itt már üzemórát illik számolni), 90-nél 6 liter(szinte soha nem megy ennyivel tartósan az ember), autópályán,tempomattal 130-140 között 8-9 liter. Azt eszi amire számítottam, meglátjuk több kilométer és a tél mit alakít a fogyasztáson.

Nagyobb sebességnél is meggyőzően stabil, a fékek erősek és nem érzem, hogy"fáradnának"folyamatos terhelés esetén.

Méltán büszke az Opel a hangszigetelésre, nagy sebességnél is meglepően csendes a beltér, kint pedig nem hallgatom.:-)

A hosszához képest kissé nagy a fordulókör,de megszokható, városban is kényelmes vele a parkolás.

Néha elmélázok egy teljesítmény növelésen...

A SUV-osokról jogosan kialakult negatív képet minden nap igyekszem árnyalni, mert türelmesen,udvariasan vezetek: a gyalogosok és a többi autós szinte nem is hiszi el, hogy át/el engedem őket, a belső sávból hamar lehuzódnak pedig nem villogok, nem megyek közel.

Egyelőre hozza azt amit vártam tőle, több km és tapasztalat után folyt.köv...

1500km és 3 hét után:

Természetesen nem hittem el a katalógusban szereplő fogyasztási adatokat,de kissé túlzónak érzem a városi 13 litert(gondolom télen +1 liter). Ezt csak azért írom, mert ha valaki Antara vásárláson töri a fejét jó ha ezzel számol. Engem kevésbé zavar, mert jó áron vettem, így a többletfogyasztás is belefér, nem mellesleg azt részletekben fizeti ki a használó.

Közeleg a tél, hamarosan kap téli gumit, a prémium gumik darabja 50-70 ezer Ft között van.
Hosszabb ausztriai kirándulás után folytatom az ítéletet,de egyelőre hozza azt amit vártam tőle: kissé komótos, nem feltűnő, barátságos lekerekített doboz. :-)

Megvannak a téli gumik:Dunlop, jól teljesít. Közepesen nehéz terepen is elbodogult, de hó még nem esett.

Ami elkeserítő: ennyire xar cd játszó talán nem is létezik! Képtelenség úgy beállítani, hogy megfelelő hangzása legyen és ez nem csak a nagy beltér miatt van így!Egyszerűen méltatlan az autó árához.

Konzerva(k)tív 2.

Váratlan fordulatként"elirigyelték"(körön belül lett új gazdája),így nekem némi csúszással ugyan,de 2014 február 25én megérkezett az új, ez már szürke-ami szerintem sokkal jobban áll az autónak- xenonnal,egérmozival(navi). Ebben a típusban már a zenehallgatás is eléri a tűrhető szintet, DE:
a navi a műszerfalon alacsonyan van, nem tud magyarul és vezetés közben takarja a karom, viszont mivel kicsi és lent van balesetveszélyes! Vegyük úgy, hogy van az autóban egy színesrádió bluetoothal.:-)

Némi tapasztalat után úgy döntöttem, hogy megkapja a motorvezérlés frissítését, így 204 lóerő és 420NM lesz a teljesítménye úgy, hogy az adó nem emelkedik a duplájára és ha minden igaz a fogyasztása is csökkenhet valamivel. Ez utóbbi kevésbé izgat, a rugalmasabb, erősebb autó viszont igen.

2014 augusztus-17.000 km

Egyetlen hibát produkált nem egészen 6 hónap alatt: a jobb első ablakemelő automatikája megbolondult, garanciában cserélték a teljes szerkezetet.

Ha a hátsó biztonsági övek nincsenek használatban érdemes az ülés mögé csúsztatni, mert a remek magyar utakon hajlamosak a zörgésre, ezt persze egy 1 eurós filc is megoldaná a gyárban.

3.000 km-es nyaralás is kényelmes és dinamikus utazással telt.

Időközben nevet is kapott: Boci :-) a formája és a rendszáma miatt MOU-xxx

2015 február
Meguntam szegényt a család legnagyobb bánatára:-(
Elbúcsúztam tőle,vegyes érzelmekkel és tapasztalatokkal.
Az utód egy új Audi A3-as,de az már egy másik népítélet lesz...

Hibalista

- Sajnos megvolt a törésteszt is: egy nagyáruház parkolójában, balról nekem jött egy kispirossuzuki. A bal hátuljával sodortam el az elejét, meghúzta az"oldalamat",de a gumi és a felni is sérült, ezeket gyorsan le is cserélték a Maxabóban, az alig látható húzást majd javítják, ha megvolt a papírmunka.

Ide hordtam szervizbe

Egy nyest elrágta az ablakmosó vezetékét, Interárt 3 perc alatt megoldotta ingyen. Javaslatukat megfogadva vettem nyestriasztó sprayt-remélem a nyest is tudja, hogy ez őt elriasztja. Válogatósak ezek a nyestek,mert a Subarut nem rágják és a Skoda SuperB sem ízlett nekik. Az Opel is kitalálhatna valamit, mert ezek nagyon bosszantó hibákhoz vezethetnek!Nos, a nyest nem tudja, hogy elriasztja a spray,mert a másik vezetéket is elrágta, ezt is megoldották a szervizben,de rendkívül bosszantó.A második Antaraban már van elektromos nyestriasztó, ezt mindenkinek ajánlom, mert komoly bosszúságoktól és kiadásoktól kíméli meg az embert!A jobb első ablak automatikája megbolondult, garanciában cserélték.Tudom, hogy a hazai viszonyokhoz mérten túlzó elvárásaim vannak,de szerintem illene lemosva/kitakarítva visszaadni egy autót a garanciális javítás után...

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2013
Kényelem (6) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? SuperB 2.0 DSG 2012 Következő autója? A3
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Antara 2011

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)