A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Antara (2011)

Antara 2.2 CDTI 4x4 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jó autó lehetne, de a dpf élhetetlenné teszi

Szöveges ítélet

Első suvom volt, nagyon jó élmény volt. Viszont a kezdetektől zavart két dolog: a fapad és a folyamatos regenerálás. A fapadot idővel meg lehet szokni, de a dpf-et szerintem soha. Idővel jobb lesz, kitapasztalja az ember, odafigyel rá, de jó soha nem lesz.

A dpf-regenerálás a használati utasítás szerint egy észrevétlen 5-10, de max 15 perces folyamat, mely alatt folyamatos 2000-3000 közötti fordulaton kell tartani az autót s ezalatt a részecskeszűrőből magas hőmérsékleten kiégeti az összegyűlt károsanyagot - és amit egyébként nem érdemes megszakítani (habár nincs semmi visszajelzés arról, hogy épp történik, csak a pillanatnyi fogyasztáson látszik). Szerintük erről ennyit érdemes tudni, több szó nem is esik róla.

Mi az a dpf-regenerálás a valóságban?
- állsz a dugóban, és minden előjel nélkül elkezd a kocsid zúgni és 20 litert fogyasztani, nem tudod jelezni, hogy ez most nem lesz alkalmas
- megérkezel épp az úticélodhoz, mikor bekapcsol a regenerálás, emiatt mehetsz valami hosszú és széles többsávos útra, hogy kiégesd 2-3000 fordulaton
- elhatározod egy hosszú úton, hogy megállsz pihenni a következő étteremnél, pihensz, eszel valamit, majd mielőtt megállnál, bekapcsol a regenrálás

3 év alatt összegyűlt sok ilyen történet. Szóval az autó ezen része botrány. Sokan (szabálytalanul) kiszedik az autóból, vannak, akik csak vidéken használják, csak országúton/autópályán - ott nem annyira tragikus, de azért ott is meg tud történni, hogy rosszkor érkezik a tisztítás.

Az autó fogyasztása amúgy sem alacsony: városban 10-13l között, autópályán 130-nál 8,5 körül, 150-nél viszont már 10 afölött pedig elszabadul: 175-nél Németországban már 13-15 litert fogyasztott.

Én korábban heti 5x használtam városban munkába járásra kb 100km-t, hétvégente egy 300km-es vidéki útra, ilyen arányok mellett 8,5-9,5 között volt általában az átlagfogyasztásom.

Ezek a rossz dolgok, nézzük a jókat:
- nagy,
- kényelmes,
- fapados, de funkcionálisan viszonylag jól felszerelt (tempomat, ülésfűtés, 18" gyári kerék, 6 sebesség)
- jól pakolható
- sokat bír
- stabil - 3 év alatt 2 izzó égett ki, ezen kívül csak a kötelező szervizekre vittem
- egész jól húz
- kezelhetők a költségei

Szervíz: Opel Wallisba vittem mindig. Kedvesek voltak, előzékenyek, a dpf -en is finomhangoltak. Nem tudom, hogy a Wallis sajátja, vagy minden Opelnél így van, de nem volt olcsó. 100k alatt nem nagyon jöttem ki éves szervizről.

4x4: elektromos 4x4 van benne, ami akkor kapcsol be, ha szükség van rá. Én soha nem tapasztaltam, hogy bekapcsolt, pedig az elején sokat próbálgattam havon, hogy hátha történik valami. Nem tudom, mennyit adott az élményhez, de szerintem nem sokat.

Ár: viszonylag sokat buktam eladásnál, évi 500k amortizáció jön ki szétosztva, ami nem tudom mennyire kirívó, de lehetne kevesebb is. :)

Hibalista

- az olajteknőnél volt folyás, de még garanciába kicserélték (egyébként azt mondták 100k körüli javítás lett volna).

Ide hordtam szervizbe

Opel Wallis Kerepesi

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2015
Kényelem (2) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 20000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? C4 Következő autója? CX5
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Antara 2011

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)