A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Antara (2011)

Antara Diesl 2,2 CDTI 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Egy mamut kiváló menetteljesítménnyel

Szöveges ítélet

2013 szeptemberében vásároltam a diesel Antarámat. Már nem vagyok fiatal és szerettem volna valami magasabb építésű autót vásárolni. Ezt megelőzően egy Golf plusz gépkocsim volt és az is magasabb üléspozicióval volt ellátva, mint egy normál autó. A SUV-ok és egyterűek jöhettek tehát szóba. Az Opel Mokka nekem kicsinek tűnt. Aztán említették az Antarát. Megmutatni nem tudták, mert új dizájnnal és új motorral bevezető áron lehetett megrendelni. Első látásra megtetszett és pl. a Ford Kugához viszonyítottan csaknem 2 millióval, a Nissan Qaskaitól 1 millióval volt olcsóbb. Tehát megrendeltem.
Megérkezett és hatalmas volt. Szinte ijesztően nagy. Ennek ellenére a 2,2-es motor rendkívül jól mozgatja a hatalmas és nehéz kasznit, pedig a gyengébbik 164 LE-s motor van benne. Van egy 185 LE-s változata is. A váltója pontos és könnyen kapcsolható. A fékek megfelelőek. A kaszni stabil és kanyarban sem dülöngél. A beltér anyagminősége elfogadható. Kialakítása konzervatív. Nekem mindenestre tetszik. A kijelző kissé ódivatú 2013-ban vagyunk. Az elektromos kéziféket szokni kell. Én speciel nem szeretm. Nincs kézifékes fordulás. A visszagurulásgátló viszont szuper megoldás, mint a motorfék szabályozó is. Az automatikus kétzónás klíma egyszerű, de jól működik. Sajnos a kesztyűtartót nem hűti. Az automatikus start/stop rtendszer jól működik, de én nem szeretem. Sajnos hiába kapcsolható ki, újraindítás után ismét aktív. A parkolást segítő szenzorok kitűnőek. A tempomat is jól működik. A bloot, a pen lehetősége, az ülésfűtés is szuper. Az autónak hibája mindeddig nem volt.
A kezdeteknél idegesítő volt azonban az ajtók nyitását határoló kitámasztójának hibája. Kis lejtőn nem lehet kiszállni, mert az ajtó nem áll meg és az utasra csukódik. Kértem is a garanciális cseréjét. Sajnos nem változott a csere után sem semmi. Azóta megnéztem az újakat és hasonló a probléma. Hihetetlen, hogy ilyen apró hibát képtelenek megoldani. Még egy szerkezeti hiba a hatalmas fordulókör. Ezt nagyon szokni kell.
A másik számomra bosszantó gond a részecskeszűrő, pontosabban annak időnkénti automatikusan induló művelete. Ilyenkor nem célszerű megállni, hanem hagyni kellene a tisztogatást. Elfogadom, de tettek volna be egy kapcsolót amivel aktíválhatnám a tisztítást amikor akarom. Ettől még lehetne automatikus is ez a működés. Mindezt 500-800 km-ként csinálja. Gondolom ez nem lenne probléma, ha hosszabb etapokra használnám az autót. Így aztán ez idegesítő. Működése alatt a fogyasztás az egekbe szökik, hisz üzemanyagot használ a felgyülemlett korom elégetésére. Kb 25 km-t kell megtennem amíg elvégzi ezt a tisztogatást. Biztosan megemeli ez min. 0,2-0,4 literrel az átlagfogyasztást. Ettől függetlenül a fogyasztás így is elfogadható. kb. 7,0-7,5 lit/100 km. 110-120 Km/h hatodikban 5,5-6,0 liter/100 km. 90 km/h tempomattal 4,5-5,0 liter/100 km. Városban, vagy taposva aztán persze megjön az étvágy kb. 10 lit/100 km. Ne feledjük azonban, hogy 1800 kg az autó tömege és a nagy mérete miatt a légellenállása is nagy. Mindent egybevetve ennyi extrával messze megéri az autó az árát. Lassan lejár a garanciája és megpróbálom kicsit optimalizáltatni (chippelni) az autót. Biztosan sokat fog javulni a helyzet a korábbi autóim tapasztalataiból kiindulva. Majd jelentkezek ennek tapasztalataival is.

2. Nos ígéretemhez híven leírom a további tapasztalataimat.

Az Antarám elmúlt 2 éves. Az ígért módosításokat elvégezttem rajta. Az öreg mamut raptoros vehemenciát kapott. A chippelése megtörtént. A 164 LE kb. 195 LE lett. A pontos teljesítményt teljesítménypadon lehetne megnézetni, de úgy gondolom nem ez a fontos, hanem az eredmény.

Nos a vártnál azért kisebb a változás, de mindenképpen sokkal kezelhetőbb lett a kocsi. Alacsonyabb fordulatszámtól erőteljeseben gyorsul. Ráadásul ez a gyorsulás "benzinesebb" lett. 3000-es fordulatszám felett is vehemensen gyorsul tovább. A kellemes meglepetés azonban a fogyasztás. Csaknem 1 literrel kisebb a fogyasztás. Nyilván az eddiegben használt módhoz viszonyítottan. Eddíg 7,6 volt az átlag viszonylag sok és rövid városi használattal. Most ez az érték 6,9 lit/100. Óvatos vezetéssel hosszabb, de nem autópályás úton a 6 liter is elérhető. Ez azért nagyszerű hisz 1850 kg a mamut.

Vártam, hogy a számomra idegesítő részecskeszűrő működése a chippelés után majd ritkábban kapcsol be. Eddig ezt 500-700 km után tette meg. Talán egy 100 km-el megy tovább. Erről később tudok majd pontosabb véleményt mondani.

Hibája nem volt, illetve némi ropogás hallatszott (az én fülemmel!) a kormánymű felől. A 2 éves garanciát kihasználva az utolsó pillanatban kicserélték a kormánygömbfejeket. A hiba nem tűnt el a cserével. Azt mondták és közölték ez normális. Lehet csak én vagyok túlzottan érzékeny, mert ekkora hangot más kocsikban is hallottam.

A kocsiban jelenleg 30 ekm van és kezdem megszeretni. Olvastam, hogy új model tölti be majd a helyét. Készletkisőpréssel szerintem még mindig hozzá lehet jutni egy olcsó kocsihoz. 6 millió alatti áron ilyen felszereltségű autót biztosan nem lehet más márkánál megvenni.

3. Az autóm 4 éves lett. (2017)

Folytatom a tapasztalataimat. Az Antarám 4 éves lett 40 eKm futással. Eddigi tapasztalataim beigazolják, hogy részecskeszűrős kocsim nem lesz többé. Mondjuk ilyen kevés futásteljesítménynél nincs is értelme dizelt venni. Nagyjából maradt a 700-800 km megtétele utáni ismétlődő koromtisztítás. 30 km futás alatt szokott ez tisztogatás lezajlódni. Tankolásokként ez kb. 0,5-0,7 l/100 -al emeli meg az átlagfogyasztást. Mondjuk azért így is jó ez az érték 7-7,2 l/100 (60% helyben, 30% országúton, 10% autópályán). Talán majd az új típus AdBlue-val jobb lesz. Igaz annak meg az ára lesz drága.

Nos lassan lecserélem ezt a mamutot. SUV benzines lesz biztosan a következő kocsim. A szívó benzinesek sokat fogyasztanak ezért számomra felejtős. A turbósak elfogadhatóak, de a dízeles nyomaték kisebb. A Ford Kugát és Nissan Quaskai turbos benzineseit néztem. Nem rossz. Kipróbáltam közben néhány hybridet. Na azok igen jók, de még drágák. Bár a Kia Niró már 7 milláról indul. Csak azok az igénytelen belső anyagok zavarnak miközben már az alapmodell is tele van extrával. Vajon milyen üzletpolitika ez?!

Hibalista

- Kormánygömbfejek cseréje. Nem biztos így utólag, hogy rosszak voltak a régiek.

Ide hordtam szervizbe

Nagykanizsa Opel szervíz

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

PENTE autóház Kaposvár

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Golf plussz Következő autója? SportVan
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Antara 2011

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)