A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Ampera (2011)

Ampera e-Pioneer FL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tudd mire kell és soha nem akarsz majd kiszállni...

Szöveges ítélet

Először is le kell szögezni, hogy nem ajánlható mindenkinek ez az autó. Sokan azt hiszik, hogy ha a szomszédnak bejött ez a típus, akkor neki is venni kell... Nem, nem kell, azt kell tudni, hogy ki mire használja/fogja használni ezt a tárgyat és akkor nem születnek fikázós meg "hát ez sokkal többet fogyaszt" c. megnyilvánulások. Tehát ami miatt én megvettem, az az volt, hogy a munkahelyem kb. biciklitávolságra került, valamint minden nap 2x keresztül kell verekednem magam dugón, jobb esetbe csak sűrű forgalmon.
És ez az autó erre való!!!
De persze nem csak erre. Nagyjából havonta megyünk vele 150 km-es távra is, probléma nélkül megtehető, mennék vele többet is, ha kéne... Természetesen ott már a benzinmotor fog dolgozni, ennek tükrében alakul a fogyasztás is. Ha az átlagfogyasztásból kivesszük a villannyal megtett első 40-50-60 km-t, akkor a benzinmotor fogyasztása kb. 6,5 l/100km lesz. Ez egy dinamikus, előzgetős, gyorsabb menet eredménye, kicsit odafigyelve szerintem ez 6 alá bőven bemenne. Szerintem ez egy 1600 kg-os, 150 LE-s autótól nem rossz eredmény. A töltéssel alig kell foglalkozni, éjszaka még csökkentett 6 A-al is simán feltölt, de tud gyárilag 10 A-al is szipkázni, azzal kb 5 óra alatt tölti meg az aksit. Az otthoni hálózatot nem kell feltétlen módosítani hozzá, 2,5-es vezeték azért illik, ill. a konnektor minőség az talán még fontosabb, mert azért az állandó 10 amper az nem viccel. Az autó töltőkábele (EVSE) nagyon védi a verdát, bármilyen ingadozásra, rendellenességre jobb esetben leold, rosszabb esetben kimegy benne valami. (Solymáron ezt is javítják!)

Van pár dolog ami idegesítően hiányzik belőle. Na nem azért, mert ezek nélkül nem lehet élni, hanem mert gyakorlatilag adott hozzá minden, de valahogy mégis kimaradt belőle. Pl.:
-esőszenzor. 2004-es Skoda-mban is már volt...
-első ködlámpa...vicc. Még helye is meglenne, mert az index alul kapott helyet, csak mellé kellett volna tenni még egy izzót.
-apropó izzó; halogén. Egy hybrid LED nélkül?
-van sávtartásra figyelmeztetés, de vissza már nem segíti az autót a sávba, csak figyelmeztet, semmi egyéb.
-van ráfutás figyelmeztetés, de ez is csak csipog, villog. Tempomat is van. De ezeket összekötni, hogy távtartós tempomat legyen, már nem sikerült...

Az autó szoftvere nem a legstabilabb, vannak hibák amiket bedob nagyritkán, de legtöbb esetben ez orvosolható a 12V-os aksi leválasztásával. Egyébként ami még szerintem húzótényező, az a fórum. Nem sok autós témájúban vagyok benne, de ez a csoport elég aktív. Nyilván aki ilyen autóra adja a fejét, az direkt vette, nem azért mert ennek volt a legszebb színe a kereskedésben, tehát valamelyest érdekelni is fogja és érteni is fog hozzá. Ez látszik a tagoknál, tényleg valami észrevételt beír az ember és ha olyan a téma aznap már 50-80 hsz is lesz a post alatt. :) Ez jó, mert minden egyes kis dologgal nem szívesen menne az ember szervizbe, már csak azért sem, mert kb. 3 db van az országban, aki érdembe hozzá tud szólni, ebből egy márkaszerviz, egy illető Budán (azt hiszem) egy pedig Solymáron. Ezt is figyelembe kell venni a vásárlás során, pl kisvárdai lakosként nagy rizikó lehet Ampera-val élni. Amivel még számolni kell az a 4 ülés... Hátul középen az aksinak kellett a hely, így az Ampera csak 4 személyes (mint egy S-osztály :D).

Összefoglalva: az amcsik remek kis autót "dobtak össze", ezen látszik, hogy rengeteget agyaltak, hogy minél hatékonyabb, minél tartósabb legyen (ez leginkább a hajtásra igaz). Tényleg mindent vastagon számoltak, nem bíztak semmit a véletlenre és ez az autó súlyán is meglátszik. Egy szóval; ez egy jó autó!

Hibalista

- Magasfesz. hibát egyszer kidobta, de kiderült, hogy fals, csak az egyik hűtőkörben (mivel pár hónappal előtte lett cserélve, így valószínűleg bennragadt buborék miatt) lecsökkent a szint. - - Kormányzár hiba - ezzel (még) nem kellett szervizbe menni, a fórumban javasolt ajtó/ablak megfelelő kombinációjú nyitása megoldotta a problémát. :)

Ide hordtam szervizbe

E-service - Solymárhttps://g.page/e-service-solymar?share

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2013
Kényelem (9) Használati időtartam év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 193000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 21000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Octavia Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Ampera 2011

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)