Opelok közül a legjobb
Szöveges ítélet
Egy prius 3-asból ültem át. Abba másfél év alatt 40 ezret tettem. Keveset fogyasztott (4,3/100km 40 ezer km alatt)sosem romlott el, olcsón lehetett szervizeltetni (márkaszervizben!!!). Nem akarom összehasonlítani az amperával, mert teljesen eltérő autók.
Ez is, mint a legtöbb hybrid, hollandiából érkezett. Vásárlásnál körültekintően kell eljárni, sok a manipulált kmórás és szinte nincs olyan, ami ne sérült volna már...
Azt hiszem a csendességébe és a dinamikájába szerettem bele. Sokáig rágódtam rajta, szabad-e a bevált autót lecserélni, de az érzelmeim befolyásoltak és végül megléptem.
Sokan (már bocs, hogy ezt írom),de jellemzően a tudatlanok jönnek ezzel: mennyibe fog jönni az neked, ha beszarik az akkupakkja? Türelmesen válaszolok, hogy egy új vagy 2,5 milla, hadd szörnyűlködjön. De az igazság, hogy az lesz az utolsó az autón, ami megdöglik. 6 évesen még mindig a gyári kapacitást közelítő állapotban van (bőven 90% fölött). Én ettől nem félek.
Jól irányítható, nagyon jól gyorsul. Lámpánál nem érdemes kikezdeni vele! Világítása csak átlagos, első ködlámpája nincs, a tolatókamera képe csak nappali fénynél használható. A gyári Bose hifi elfogadhatóan szól, de egy épített hifi színvonalától elmarad. Fékbetétet, tárcsákat ritkán kell cserélni, nekem még a gyári van rajta. Benzinmotorja tipikus opel, nem érdemes az olajcserét halogatni és figyelni kell az esetleges olajfogyásra is. Ha bekapcsol (vagy bekapcsolom) szeret sokat kajálni. A tisztán benzines fogyasztás még normál tempóban (pl 90-el) is magas, 7-8 liter körüli. A kezelőszervek működését hamar meg lehet tanulni, jól áttekinthető, logikus felépítésű.
Én nagyon szeretem.
Előnyök: Jó időben (nyáron) 90-110km-es elektromos hatóváv, kényelmes, elektromos üzemben rendkívül csendes, nagyon-nagyon dinamikus, kényelmes első ülések/üléshelyzet, viszonylag kellemes, jó minőségű anyagok, egész jó gyári hifi.
Hátrányok: hangos benzinmotor jelentős fogyasztással, szűk hátsó sor, kicsi csomagtartó, még kisebb terhelhetőség, összesen három helyen tudják szervizelni az országban (Bp, illetve Pest Megye), drága alkatrészek és úgy általában szervizelés, tipushibák (kormányzár kb.95 ezer Ft, magasfesz.hiba, ami miatt nem tölthető az autó és csak szoftverfrissitéssel gyógyítható kb. 40 ezer, váltócsapágy 180 ezertől), nincs hátsó ablaktörlő, első ködlámpa.
Hibalista
- Toronycsapágyakat kellett cserélni, ezen túl csak a kötelezők és a szoftver...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 145000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Prius 3 | Következő autója? | i3 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |